De klogeste af de klogeste {{forumTopicSubject}}
Hej SG eksperter!
Søger en gut som VIRKELIG ved hvad han snakker om og kan begrunde sine svar. Alle andre som bare kommer med et svar som ikke virker seriøst eller ingen begrundelse har vil blive ignoreret.
Jeg har smidt en Yasuni R på min Speedfight 2 idag inden den kom på havde jeg også smidt en 21mm R-setup sport karburator på. Det vil så sige at den mangler en masse indstilling, men lidt tips og tricks ville være super lækkert fra nogle som har forstand på det.
Den har svært ved at starte - Det vel nok fordi jeg ingen choker har på.
Men når jeg endelig får den igang, så skal der gerne lige gå 10-15 sekunder før jeg kan begynde at køre på den. Ellers kan jeg risikere den går ud. Skyldes det problem at nålen skal indstilles? eller er det bare på med en choker også kører det ?
2. problem
Når den så er igang, hakker den lidt afsted INDTIL den har modtaget gas i 4-5 sekunder/når den får bevæget sig over de 30-40 km/t - Skyldes det trimfejdre? eller er det også noget med benzin/luft
3. Problem
Jeg kører normalt bare med gassen så den LIGE kan tage fat, men når den så rammer topfart og jeg så går over til at give fuldhane. Så giver den KUN højst 5 km/t mere, selvom jeg nok giver 3/4 MERE gas. Skyldes det dysen/nål/luft ? eller kan det være noget med at remmen ikke kan køre helt ud ?
PS: Kan godt tage en video af diverse "problemer" hvis det kan hjælpe, så i bedre kan se hvad jeg mener og så i kan høre om det hele lyder rigtigt.
Sætter meget pris hvis nogle af jer knallert/bane eksperter kan komme med nogle tricks
nov 2012
Følger: 39 Følgere: 38 Scootere: 7 Emner: 57 Svar: 887
jun 2012
Følger: 17 Følgere: 17 Scootere: 1 Emner: 146 Svar: 730
nov 2012
Følger: 39 Følgere: 38 Scootere: 7 Emner: 57 Svar: 887
jun 2012
Følger: 17 Følgere: 17 Scootere: 1 Emner: 146 Svar: 730
maj 2007
Følger: 70 Følgere: 73 Scootere: 2 Emner: 35 Svar: 774
Tjek lige hvad dyse der sidder i den for speedfight kører normalt med ekstremt lave dyser(70-85) når de er rimeligt tunet og der sidder gerne 90-100 dyse i sådan en karburator når man køber den
jun 2012
Følger: 17 Følgere: 17 Scootere: 1 Emner: 146 Svar: 730
Har prøvet ALLE sammen og har billeder her:
http://www.scootergalleri.dk/fotoalbum/guider/100286-svaert_at_bedoemme_dysen
Og kører med dyse 90 nu, men du mener simpelthen jeg skal blive ved med at dyse ned ?
maj 2007
Følger: 70 Følgere: 73 Scootere: 2 Emner: 35 Svar: 774
jun 2012
Følger: 17 Følgere: 17 Scootere: 1 Emner: 146 Svar: 730
jun 2011
Følger: 13 Følgere: 12 Scootere: 5 Emner: 22 Svar: 64
jun 2012
Følger: 17 Følgere: 17 Scootere: 1 Emner: 146 Svar: 730
maj 2008
Følger: 33 Følgere: 34 Scootere: 6 Emner: 346 Svar: 1.777
det burde hjælpe dig
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
At der går noget tid før den vil køre er fordi den mangler benzin når den er kold.
Den får jo ikke ekstra fra den choker, som ikke er der.
2. Hvis du har et hul der hvor chokeren skal sidde, så glem ALT om indstilling.
Lige nu suger den falsk benzin/luft gennem chokerhullet.
3. Dine ruller er 1gram for tunge.
Hvad dyse osv angår, så spilder du tiden og får en scooter der kører underligt.
På med en choker og skift rullerne til 1gram lettere.
Når det er gjort, så skulle dine største problemer være løst.
jun 2011
Følger: 107 Følgere: 105 Scootere: 1 Emner: 65 Svar: 293
jun 2011
Følger: 107 Følgere: 105 Scootere: 1 Emner: 65 Svar: 293
jun 2012
Følger: 17 Følgere: 17 Scootere: 1 Emner: 146 Svar: 730
Tommy jeg skynder mig at få en choker på! kan godt se din pointe! og sætter omgående 1 gram lettere ruller i. Mange tak for et lækkert svar
Team AFL mange tusinde tak for linket, han ser jo mere end fornuftig ud
Virkelig mange tak til jer guttere. Lækkert med nogle dejlige kloge mennesker herinde
Forsat god dag
De klogeste af de klogeste