{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tilkørsel
  • #1   7. aug 2013 TIlkørsel 200km, så om du kan nå det på en dag er op til dig

• #2   7. aug 2013 Meget mere en en dag..
    200-300 km ca.
    Helst over 250 -300 km før du begynder at give fuld gas for at få den bedste ydelse i sidste ende smiley

• #3   7. aug 2013 Har en kammerat der nåede 200 km på en dag da han kørte til smiley

• #4   7. aug 2013 Det er den uendelige diskution.

Kør til eller lad være.

Men seriøst, hvor lang tid tager det dig at køre 200km?
    Eller bare 100km med en max fart på 50kmt.

• #5   7. aug 2013 Jeg kan køre den til for dig, hvis du bor i horsens eller tæt på, så kan jeg køre den til for dig, du skal dog bare selv betale benzin, og du har min scooter i mellemtiden som garanti på at jeg ikke stikker af..

• #6   8. aug 2013 Jeg kører pænt de der 200-300 km også får den bare noget gas smiley

• #7   8. aug 2013 Yep kør til. Har lige købt s6 racing og varmesat i dag hehe.. Men men men, fik det hele basket fra hinanden, slebet lidt med noget vandslibepapir vandret af de lodrette ridser og VROOm.. kompressionen er tillbage. Men virkelig.. Det var ikke hovedpinen værd. Kør til og vær sikker. Tag folkets råd og mit!! for jeg burde fandeme have ventet, men var så ivrig efter jeg indstillede den i dag smiley

• #8   8. aug 2013 Hamudi, den har varmesat sig fordi din dyse var for lille eller din olie for dårlig eller du blander for lidt olie i benzinen.
    Du kører vel ikke md oliepumpe på en racing cylinder?

• #9   8. aug 2013 Det hele er velindstillet og den kører fint. Mit problem var egentligt mest at jeg dummede mig og ikke varmede den nok op inden jeg gav smæk på, så stemplet ekspanderede for hurtigt ift. cylinderen og tolerancen blev for lille.

Jo, har jeg altid gjort... Der er aldrig sket noget, men har aldrig rigtigt været meget for det. Gider bare ikke til at stå og fumle med olien hver gang jeg skal tanke.. Har du da ringe erfaringer med det?

• #10   8. aug 2013 Det var lidt i tagt med at jeg ikke havde den kørt helt til smiley

• #11   8. aug 2013 Ja sgu da....!!!!

Din oliepumpe er lavet til at smøre 50ccm.
    70ccm er 40% større.
    Olien er jo 2% af benzinen.
    Din std karburator er vel 12 eller 17.
    Kører du med 21mm, så får den dobbelt op i benzin, men den får ikke dobbelt olie.

Racing plejer at betyde at man fjerner oliepumpen.
    Ellers så kan du prøve med Castrol Racing olie. Koster 130,- per liter.
    Kører med det på min Honda NSR125 og det smører for godt i forhold til hvad jeg har brug for.
    Det kan nemlig tåle meget høj varme.

• #12   9. aug 2013 Må sgu indrømme jeg altid har opfattet, at oliemængden i karburatoren er synkron med motorens omdrejninger, samt at benzinmængn i motoren er det samme - synkron med rpm, hvilket oliemængden også er, uafhængig af cylinderstørrelse. Kunne ikke helt sætte mig ind i at selve dysen ændrede på det forhold. Fejlen er, at jeg pinligt nok ikke vidste, at benzin og olie blev blandet udenfor bundkaret ved indsugningen. Crap.. Havde af en eller anden grund altid troet blandingen foregik i bundkaret og af den grund giver det jo også god mening at jeg troede det jeg gjorde.. Men du skal sgu have tak for lige at have åbnet mig op for det!! smiley

Kører også med castrols racingolie. Har også 21 mm karburator monteret. Imorgen afmonterer jeg oliepumpedrev og køber et målebæger. Så må det blive old fashion fremover : )

• #13   9. aug 2013 Her er lige en evig diskussion herindefre som jeg lige invier dig i.

Du SKAL bruge 1deciliter olie til 4,9liter benzin.
    Så får du 5liter benzin, hvoraf olien udgør 2%.

Der findes flere tågehoveder som mener at det er 1deciliter til 5liter.
    De unge drenge herinde kan åbenbart ikke regne.

Når du tilkører, så kan du med fordel gøre det med en dyse som er lidt for stor og en udstødning som er lidt for lille.

Så bliver den forhindret i at komme for højt op i rpm.

• #14   9. aug 2013 Hmm.. Hvor får du det fra? Når du har fået oplyst et forhold mellem benzin og olie der hedder 50:1, så betyder det at der skal 1 del olie, til 50 dele benzin. Om det er i overskud af de fem liter af det eksempel du kom med, er ligegyldigt. Man følger stadigvæk forholdet. Ialt giver forholdet 50:1, 51 i volumen i alt, da man tilsætter 1 pr. 50. For hver gang du når 50 tilsætter du 1. Ellers ville forholdet i dit eksempel give 49:1.

• #15   9. aug 2013 Fordi: 4900 ml/100 ml = 49

Forholdet står også som det gør her 4900/100, og hvis du forkorter bliver det 49/1.

• #16   10. aug 2013 Så regn der lige om til procent!
    Og så hedder det 1:50 for det beskriver tallet 1 divideret med 50 som giver 0,02.
    1del olie og 49dele benzin.

Lær for fanden at regne, i brænder folks motore af herinde.
    Den her diskution er ekstremt trættende at have med børn der åbenbart ikke har hørt efter i skolen og ikke kan finde ud af at beregne procenter.

Vi kan diskutere dette emne igen, når i har været på matematisk gymnasie.

• #17   10. aug 2013 Okay, du har ret, min fejl. Men hvis der er nogen der opfører sig barnligt er det dig kammerat. Du kan ikke regne med at folk ved alting eller har læst om dette i forummet. Jeg har egentlig bare glemt det, selvom det er det mest basiske område i matematik, men af en eller anden grund tillader du dig selv at opføre dig mopset. Fint, så er der jo styr på dette. Motorer brænder ikke sammen pga. en blanding på 2,1%..

End of discussion.

• #18   11. aug 2013 Jeg er ikke mopset.
    Det er bare 3. gang på en uge at jeg har præcid denne diskussion.
    Problemet er ikke 2,1%.
    Problemet er de 1,96% som det giver. Du har jo 1deciliter mere benzin til sammd mængde olie. Så bliver procenten lavere.

Det er også nemmere med en 5liters dunk, at hælde 1DL olie i og 4,9L benzin og så vide at du har præcis 5L færdig benzin i en dunk der er beregnet til 5L.

Til gengæld, så har jeg erfaret at noget olie ikke helt durt til hverdagsmaskiner.
    Min honda 4takter ofte med Honda Racing olie, men den kører fint hvis man lige har haft kørt et gear langt ud.

Kommentér på:
Tilkørsel

Annonce