{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køre Athena til? :)
  • #1   31. maj 2013 0, det skal bare varmes op.

  • #2   31. maj 2013 Det er ALTID en fordel at køre et cylinderkit til..

    150 km, med lave omdrejninger (omkring 30-40 km/t), og derefter 100 km med lidt højere omdrejninger og en max. 60 km/t. Derefter kan du begynde at give fuld gas..

    Husk ar smør stempel og cylinder GODT ind i 2T olie inden du monteret det, og husk at komme ind bag stempelringene..


  • #3   31. maj 2013 Da jeg kørte med alu cylinder, kørte jeg bare 5 min med minimal gas, og så fuld gas, uden for byen osv. nåede at kører 1500km uden at skifte. smiley

  • #4   31. maj 2013 "nåede at kører 1500km uden at skifte.".

    Uden at skifte hvad? smiley


  • #5   31. maj 2013 Cylinder. Men jeg blev taget i razzia på en skole smiley

  • #6   31. maj 2013 Bare start den op med en god stor dyse, og lad den stå i tomgang i 10min.
    Sluk den så og lad den stå og køle ned i 10min.

    Så starter du den bare op og fyre den af. Bare husk at dysen ikke må være for lille, ellers dør det hurtigt.


  • #7   31. maj 2013 Som skou siger..

  • #8   31. maj 2013 Hvis han vil have den til at holde længe, og bruge den til hverdags kørsel, så vil det KLART være en fordel at køre den til..

  • #9   31. maj 2013 Har aldrig kørt nogen hverdags maskiner til, det er spild af tid.
    Så længe man har den rigtige indstilling, så skal den bare være varm og så kan man nemt trykke den af


  • #10   31. maj 2013 Ja har man penge nok, er det vel spild af tid. Så køber man jo bare noget nyt når det bliver slidt. Man mister bare ydelse ved ikke at gøre det. Præcis som man gør i en bil eller på en motorcykel.

  • #11   31. maj 2013 Har heller aldrig kørt noget alu cylle til smiley

  • #12   31. maj 2013 Køre man også en bil til.?

  • #13   31. maj 2013 Det gør man ja..

    Både personbiler, og FG fjernstyrede benzin biler.. smiley


  • #14   31. maj 2013 Der er ingen grund til at kører til, og da slet ikke en alu cylinder, som udvider sig så meget når det bliver varmt.
    Har da kørt 8000km på min jog r på et cylinder der har fået fuld skrald fra første opstart, så det med tilkørsel er noget pjat, og er for dem der ikke ved hvad de laver.


  • #15   31. maj 2013 Tilkørsel er noget værre vås, har aldrig gjort det på nogen af mine maskiner og de har alle holdt.

    Du skal tænke på de 100-200km som folk siger du skal bruge på din tilkørsel, er spildte kilometer \ levetid på din cylinder, som du egentlig godt kunne have brugt til fragt \ race hvis det er det du skal bruge den til.

    Det er noget værre vås smiley


  • #16   31. maj 2013 tilkørelse er for tøser du skal bare give den 2 støre i dyse også lade den blive varm så virker det fandme smiley

  • #17   31. maj 2013 HVORFOR BLIVER FOLK VED MED OG SPRØGE OM DEN SKAL KØRE TIL ?!?!?!??!

  • #18   31. maj 2013 Håber da i er ironiske i de udtalelser der smiley

  • #19   1. jun 2013 Ralf hvis det er std cyllinder så køre jeg det sku ikke til kun hvis det er racing cyllinder. Hvis man bare gør den varm inden man køre og man smider en lidt for stor dyse i og en lille smule mere olie så virker det fandme fint smiley

  • #20   1. jun 2013 Hr. Skou aka Malossi Freak! . ->
    8000 km er jo ikke langt for en scooter, de skulle gerne køre 3-4 gange så langt som minimum (alt efter hvilken cylinder der er tale om selvfølgelig).
    - Det er også aluminium cylindre der sidder i biler, på motorcykler, RC benzinbiler, og bådmotorer, hvilke ALLE anbefales at køres til.
    En bil begynder lyn hurtigt at bruge olie og vand, og få mindsket kompression hvis man bare fyrer den af fra start (ny bil), og i værste tilfælde sætter man en cylinder. Men selvom den bruger olie og vand kører den da stadig, men hvorfor ødelægge den bevidst?

    |PMW|Schmidt ->
    Noget så latterligt skal man lede længe efter smiley
    Selvfølgelig holder cylindrene til det i langt de fleste tilfælde, hvis bare dysen er stor nok, og indstillingen er korrekt.
    Men det betyder bestemt IKKE, at cylinderen ikke tager skade, bliver slidt, og mister effekt af det.
    - Og det med de første 1-200 km er "spildte" km, og slid på cylinderen?
    Hvad er det for en gang bræk? smiley
    Man tilkører netop for IKKE at slide på stempel og cylinder smiley
    Og mon ikke man overlever at køre 30-60 Km/t de første 100-200 km. frem for måske 80-90 Km/t. En dag eller to så er det klaret, og så kan man glæde sig over god kompression, maksimal effekt og en cylinder der vil holde længe efterfølgende.
    Så hvis man kører 30-60 Km/t. Så bruger man ikke scooteren til fragt? smiley
    - Du er jo HELT væk smiley

    LindesKonge smiley (DSG) (Ejer af NattestenerKlubben) ->
    Nej, man skal ikke smide en større dyse i, man skal bare køre med den der passer. smiley

    Jesper E ->
    Fordi der er nogle der mener man ikke behøver.
    Det behøver man heller ikke, det er måske kun 1 ud af 100 der går helt til, hvis ikke man gør det, resten bliver bare slidte.. smiley

    LindesKonge smiley (DSG) (Ejer af NattestenerKlubben) ->
    Igen noget mærkeligt noget at sige..
    Skulle det endelig være, så var det sq da bedre at gøre det præcis modsat.
    Altså ved at køre sin standard cylinder til, da den skal holde længe til hverdag, og er lavet af støbejern. Og så springe over sin racing cylinder.
    - Og NEJ der skal IKKE mere olie i, det er en skrøne!
    Det hedder ALTID 2-2,5% ! For meget olie, er ikke bedre end for lidt.

    I har sikkert ALLE undret jer over hvorfor jeres stempel og cylinder har haft nogle mikroskopiske, eller måske endda ret dybe ridser ned langs stemplet f.eks. eller i selve cylinderen. Måske endda nogle som man umidelbart ikke kan mærke, men er tydelige at se. De små ridser er alle med til at mindske kompressionen, og derved effekten. Disse undgår man ved en korrekt tilkørsel, god olie, og korrekt indstilling fra start af. Derfor vil cylinderen holde langt længere, og holde effekten i meget længere tid.

    Det er klart mange professionelle kører ikke kørere deres HPR maskiner til, da de alligevel skifter cylinder for stort set hvert løb. Og HK junkies der er ligeglad med holdbarhed, men bare skal yde max. vil få bedst resultat med en sprit ny cylinder, da den har højeste kompression. Og ja 1-200 km, er LANGT hvis det foregår på en bane, eller et rullefelt. Men disse cylindre kører jo alligevel ALDRIG bare i nærheden af 1000 km. før de skiftes.
    - Men til hverdags brug er det tåbeligt ikke at gøre det.

    Og hallo, det er 2-4 timer med 50 Km/t.
    Hvem fanden kan ikke holde til en chiller tur, en god sommerdag, for at få øget effekt og holdbarhed resten af cylinderens levetid?


  • #21   1. jun 2013 Hvem har pisset på din luftmadras i teltet? ^

  • #22   1. jun 2013 Martin S -> Ingen, men jeg går ud fra du snakker af erfaring? smiley
    - Et eller andet skal man jo bruge tiden på når man sidder på arbejdet. smiley


  • #23   1. jun 2013 mester har aldrit i mit liv hørt om at man skulle køre en bil til og min store bror er da uddanndet som auto mekaniker/tekniger. og han har heller aldrig hørt om at den skulle kørs til. så lenge den når og få smøre trøk inden dek køre ogsådan så er det bare og køre ligesom det er og køre i en bil der har slået 300.000 på klokken. så hved ikke hvor du har fået det fra. om det er noget at du tor på den skal det er helt op til dig. men du skal bare ikke komme og sige noget som ikke passer.. og det var der for jeg skrev (skal en bil køres til) bare for at se om du menet det..

  • #24   1. jun 2013 og det samme med en ny traktor det er også bare starte den og lade den stå og blive lidt varm også er det bare og køre.

  • #25   1. jun 2013 Ralf nu køre jeg med malossi sport den har da fået fuld hammer fra start af og har nok kørt 300 km nu og det ser sku stadig ud som nyt

  • #26   1. jun 2013 jeg fik afvide af en mekaniker hvis det er et alu kit skal stemplet ligge i 2t olie i minimum et døgn

  • #27   1. jun 2013 Man kører hverken biler eller scootere til.
    Min onkel er bilforhandler og han siger også at det gør man ikke.
    Så længe motoren er varm både på scooter og biler, så kan de sagtens fyres af.

    Så tilkørsel er unødvendigt.

    Og min scooter kører da endnu, på samme cylinder, og er efterhånden 2-3år siden jeg solgte den, og det malossi sport kit har nu kørt 15000km med Bundgas fra første opstart, det handler bare om indstilling.


  • #28   1. jun 2013 (juul SGASG) ->
    Har ejet 7 biler, og har 2 nu.
    Har 5 kammerater der er mekanikere, 2 der arbejder som forhandler, og 3 familiemedlemmer som er mekanikere, så hvad din bror siger rager mig en pind. smiley
    Og nu tager en traktor jo tæt på ingen omdrejninger, så hele dens liv kan vel kaldes tilkørsel..

    LindesKonge smiley (DSG) (Ejer af NattestenerKlubben) ->
    Må man spørge hvorfor du har pillet det af efter 300 km.?

    lasse J ->
    Det er også rigtigt, det er en god ide. Men nok ikke hvis du spørg herinde smiley

    Hr. Skou aka Malossi Freak! . ->
    Så er det sjovt jeg har minimum 6 venner der ALLE har sprit nye biler, og det er fra en lille Spark, til en Althea FR, alle købt fra nye, og alle har fået afvide de skulle tilkøres (dog var ikke alle lige enige om hvordan).
    En af dem (en Seat Ibiza 2011) har idag kørt under 40.000 km og den bruger både vand og en hel del olie, da han har kørt råddent fra dag 1. Han har skam fortrudt han ikke holdte den ved lave omdrejninger de første km..
    - Jeg har også en brugt Trophy 70ccm. som har kørt over 25.000km. og det fik også fuld gas fra dag 1.. Idag er det bare ikke ret kønt indvendigt, og er ikke i nærheden af lige så hurtig som før. Men det kan da sagtens køre.. Det har det bare ikke ret godt længere.



  • #29   1. jun 2013 Har smækket ny nålleje i

  • #30   1. jun 2013 Den eneste grund til at en forhandler siger at de skal holde den ved lave omdrejninger til at starte med, er at de ikke vil til at lave noget på garantien.


  • #31   1. jun 2013 Hva med at finde dokumentation for "At køre til"
    Ellers kan vi alle jo blive ved med at sige "Min far siger Bla bla bla..."
    Find nu noget. Der ligger jo 1000 emner på Sg. Som disse. Og det stresser mig, at sidde og læse. Find ud af om det er rigtigt at det skal køres til. Vil have Dokumentation.


  • #32   1. jun 2013 Hr. Skou aka Malossi Freak! . -> Lave hvad på garantien?

  • #33   1. jun 2013 Tror i på Polini?
    Eller er de også fulde af lort? smiley

    De mener end da man skal køre hele 500 Km. før det er kørt til.
    Dette er instruktionen til Evolution 3 kittet:
    http://www.polini.com/dep/PI178.pdf

    (Søg på "Running in").


  • #34   1. jun 2013 How.. Sørme Athena også ? smiley
    Bare 250-300 Km...

    http://www.athenaparts.com/files/pdfs/P400420100003-P400420100004.pdf

    (Søg på "Running-in" ).


  • #35   1. jun 2013 Der er stadig ingen grund til at tilkøre? Hvad er det du vil opnå med tilkørsel, udover ekstra slid på cylinder og stempel?
    Det er spild af tid og handler bare om at lave det rigtig og indstille det ordentligt


  • #36   1. jun 2013 Her er det til de dovne:

    Polini:
    "During the first 500 Km do not exceed ¾ of the accelerator opening
    and avoid covering long upward runs which will put the engine under strain.".

    Athena:
    "Do not force the engine during the first 250-300 km as you can cause damage to the cylinder kit. The best performance is obtained only after a good running-in.".

    Men de er vel også bare fulde af lort? smiley


  • #37   1. jun 2013 Hr. Skou aka Malossi Freak! . -> Hvad er det du ikke forstår? smiley

    "Hvad er det du vil opnå med tilkørsel, udover ekstra slid på cylinder og stempel?".
    - Det er netop for IKKE at slide stempel og cylinder, man kører det til !

    Jeg tror ikke du har fattet hele idéen med at "køre til". smiley

    Og så handler det vel ALTID om korrekt indstilling, og at gøre det ordentligt.
    - Alt andet er nemlig spild af både penge og tid..


  • #38   1. jun 2013 Haha jamen Ralf Ralf du er jo så langet ude til man kun kan grine af dig smiley

  • #39   1. jun 2013 Du slider det jo netop kun mere op ved at køre det til.
    Når man bare lader motoren blive varm, så er delene udvidet, opvarmet og klar til brug. Belægningen eller stempel ringene skal sgu ikke slides til.


  • #40   1. jun 2013 (juul SGASG) ->
    Måske, men til gengæld har jeg ret.. smiley
    (Med mindre i stadig mener både Polini, Athena, og jeg har taget fejl..).

    Hr. Skou aka Malossi Freak! . ->
    De skal slides til så de passer nøjagtig til hinanden, så man slipper for de mikroskopiske ridser der mindsker effekten og kompressionen.

    BTW. Jeg prøver igen.. Lave hvad på garantien?

    ___________________________________________________________


    Men ved i hvad, i bestemmer 112% selv om i vil køre jeres dele til, eller om det bare skal ha fuld smader fra start..
    - Det er sikkert også bare for sjov Polini og Athena begge skriver det, og det ALTID har været sådan.. smiley


  • #41   1. jun 2013 Du har ikke rat Ralf og det er lige meget hvad du prøver på og sige smiley

  • #42   1. jun 2013 (juul SGASG) ->
    Så du mener både Polini og Athena lyver?


  • #43   1. jun 2013 Ralf du har jo ret det skriver de og det burde man nok også men jeg har sku aldrig gjord det og det er der sku ikke sket noget ved i nu.

  • #44   1. jun 2013 LindesKonge smiley (DSG) (Ejer af NattestenerKlubben) ->
    Ridserne er så små de næsten ikke er synlige, men det er nok til den mister lidt kompression, og derved effekt.
    Men som jeg skrev kan den da sagtens køre, og det er nok også under 1 ud af 100 der går til ved det. (når vi snakker scootere).
    Fakta er bare at det sker. smiley

    Og igen, det tager max. 2-4 timer at køre ordentligt til, så hvorfor ikke gøre det?
    - Der er da kanon vejr til en chiller tur.. smiley


  • #45   1. jun 2013 Ja man burde nok gøre det men ja det gør jeg sku ikke smiley

  • #46   1. jun 2013 Ryster på hovedet Ralf, du sidder og taler til en uddannet Mekaniker der arbejder ved en af verdens største bilforhandlere og laver til dagligt nye biler(FORD), der er ikke noget der hedder at køre til drop nu dit vås. Har arbejdet der i 5 år nu, og der er aldrig nogen biler eller andet der er kommet ind igen fordi folk har givet dem smadder fra start af. Ja selv vores 50 årige ford sælger med 30års erfaring inden for faget siger at du lukker lort ud du ikke ved noget om ( Ja taget ud af hans mund ) Biler bliver testet fra fabrikken af, og tror du ikke hvis der var noget om det tilkørsels pjat du sidder og lukker ud, at det ville stå i en evt. Service bog eller manual? Mr pocketbike

  • #47   1. jun 2013 Pmw lige mine ord smiley

  • #48   1. jun 2013 |PMW|Schmidt -> Ford smiley

Kommentér på:
Køre Athena til? :)

Annonce