{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.501 visninger | Oprettet:

Gevindbøsning i cylinder {{forumTopicSubject}}

hej SG gevindet i min cylinder er gået sig en tur og kommer formentlig ikke tilbage medmindre jeg skær´ et nyt, så jeg tænker at skære et gevind på 10mm og så sætte en gevind bøsning ind med på 10/6 og så bare bruge en almindelig pinboldt op i igen.
kan dette lade sig gøre?
-Emil

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gevindbøsning i cylinder
  • #2   27. maj 2013 bor op til m10 og sæt en ny pindbolt i. thansen har noget som har større gevind i blokken og mindre i toppen. men 6mm pindbolt det er sq noget af en smal satan?

• #4   27. maj 2013 troede jeg også først. men han beskriver pindbolt

• #5   28. maj 2013 Det er til udstøsdning jeg har lige skåret et 10mm nyt gevind og køber gevindbøsninger imorgen, da jeg ikke kunne finde nogle på 8/6

• #6   28. maj 2013 kp. Ikke desto mindre er 6 mm pindbolte helt standard på piaggio og de kan nu altså holde til rigtigt meget hvis man bruger nogle ordenlige og ikke bare noget rundjern med gevind i enderne som thansen gerne vil sælge.

• #7   28. maj 2013 ioden lalle. men i min verden så høre et m6 gevind ikke hjemme sådan et sted især ikke når der er så mange unge der har brug for at bruge hele overarmen når man spænder. jeg har sq også typisk set 8mm og 10mm pindbolte og 1 gang 6mm smiley

en 8/6 er en helicoil altså en fjeder smiley

• #8   28. maj 2013 Emil,, de 10/6 gevind bøsninger er altså selvskærende, og det skal bruges sådan ellers kommer den til at sidde løst,, så at du på forhånd har skåret 10mm gevind har du faktisk ødelagt det lidt.
    Den skal normalt have et 9mm hul og du tager en bolt og møtrik, møtrik på bolten og bøsningen i kontra og så skruer du bare bøsningen ned i hullet, den skære selv og køre så fast i sin ejen spåne, og kommer ikke op igen, gevindet holder evigt,, og man kan spænde hårdt.
    Dog pas på rustfri skruer da de er langt svagere end ikke rustfri.

• #9   28. maj 2013 jeg finder ud af det

• #10   28. maj 2013 men har sådan noget locktide til at sikre gevind, så de ikke kan bevæge tig og dette kan holde til 700c så det putter jeg bare på enden!

Kommentér på:
Gevindbøsning i cylinder

Annonce