{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blæserhjul
  • #1   14. maj 2013 Luftnøgle smiley

  • #2   14. maj 2013 Det har jeg desværre ikke, men godt bud ellers! smiley


  • #3   14. maj 2013 El nøgle

  • #5   14. maj 2013 Tak! smiley


  • #6   14. maj 2013 tag en rør tang og hold fast på den der gribe halløj så kan du løsne med en alm nøgle ..

  • #8   14. maj 2013 Vil nok os mene, det ikke er så smart, da du har nemt ved at ødelægge det! smiley

  • #9   14. maj 2013 Thomas L -> Din metode belaster både nåleleje, pejlstangsleje, og krumtapslejer. smiley
    - Så den er ikke meget bedre.

    Der er kun 2 muligheder, luftnøgle, eller el-slagnøgle.


  • #10   14. maj 2013 Kør stemplet tilbage, tag et rent stykke snor/reb som lige kan komme ind igennem tændrørshullet og put det så ind igennem tændrørshullet. Der skal som reelt ikke ret meget ind (5 cm ca.), derefter drejer du så stemplet i top og motoren er nu låst. Og du kan nu skrue det af som du gerne vil have af... Sikker vinder! smiley

    Advarsel: Gør det ikke på en brændende varm motor da snoren så kan smelte hvis du bruger det der "plastiksnor"

    Og det er satme godt nok begrænset hvor meget den her og Jonases måde belaster motoren på, har aldrig haft problemer. Tænk på hvor højt trykket kan lige i forbrændingskammeret når motoren køre, det her er INGEN ting i forhold til. Husk du at hvis du tager topstykket af så har den bedst af ny toppakning. smiley


  • #12   14. maj 2013 Qvist -> Forskellen er bare at når scooteren kører er det et splitsekundt den trykker, og det er et kontrolleret tryk, som er lige i cylinderen.
    - Når man bruger snore eller klude, vil du lave et skævt tryk på stemplet, og over længere tid. Det kan resultere i et flækket stempel, eller smadrede lejer.

    Luft eller slagnøgle er det eneste rigtige.
    - Og få da købt en af delene, den er VIRKELIG lækker at have når man skruer scooter eller bil.


  • #13   14. maj 2013 Guys, trykket i forbrændingskammeret er omkring 2500 gange over atmosfærisk tryk under arbejdstakten ved fuld gas og temperaturen er oppe omkring 1500 grader. Det vare godt nok kun få millisekunder, men jeg er pænt sikker på at det er hårdere på det end et stykke snor som jo også kan trykkes sammen lidt og derved elastisk opbygge trykket. smiley

    Med noget snor i forbrændingskammeret skal i ikke frygte ødelagte motorer, så længe snoren ikke flosser og i husker at få den op igen. smiley

    Forresten kan luft og slagnøgle ødelægge gevindet ved at overspænde, så hellere et variotool der passer til modellen, og så ellers momentnøgle. smiley


  • #14   14. maj 2013 Baddi -> Det er ikke helt korrekt.

    Lægger du en snor eller klud ind i forbrændingskammeret er chancen for den ligger i bunden af cylinderen stor. (Med mindre scooteren står på hovedet, men det gør ikke tingene bedre). smiley

    Og begynder man så at presse på stemplet, vil det trykke bagenden op ad, og det er nok til du kan knække stemplet, hvilket er set før.

    Og nu blev der spurgt hvordan den fåes af, og ikke på. smiley
    - Langt de fleste fornuftige nøgler har moment justering, så man undgår at overspænde gevindet ved vario.
    Faktisk behøver det ikke spændes ret meget, så længe det får loctite, hvilke ufattelig mange springer over. Og det resulterer i et smadret gevind, smadret blæserhjul samt vario, smadret kilerem, og i værste fald en skæv eller knækket krumtap.


  • #15   14. maj 2013 Trykket i forbrændingskammeret kan nemt ligge på omkring 750 psi på en to takter. Tænk på det tryk der kommer på stemplet så mange gang i minuttet samtidig med at baghjulet sådan set er låst fast, i det at det er låst fast til jorden eller hvad man skal sige. Prøv fx at tage en gear knallert og sæt den i gear og tryk så på stemplet indtil at motoren og bagdækket drejer rundt, der skal alligevel Meget til, især når det sker så hurtigt ved motorgang. Og det kan motoren godt holde til, så kan den satmer da også holde til lidt snor i topstykket smiley
    Men siger bare at det med med snoren altid virker for mig, og det skader ikke motoren på nogen måde smiley


  • #16   14. maj 2013 Efter Ralfs forklaring burde man måske overveje hvor langt man skal bevæge stemplet. smiley

    Havde helt glemt at cylindrene jo ligger horisontalt.. smiley


Kommentér på:
Blæserhjul

Annonce