{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  jog r tager MANGE omdrejninger
  • #1   18. apr 2013 Hvis trykfjederen er for stram virker det på accellerationen lidt som at have meget lette ruller i, så hvis du har skiftet den, er det nok det der er galt. smiley

  • #2   18. apr 2013 tak smiley

  • #4   18. apr 2013 den køre kun 10 maks og den tager maks omdrejninger ?:) og når den har kørt lidt går den ned i omdregninger og køre langsommere

  • #6   18. apr 2013 CVT systemet gearer op når rullernes centrifugalkraft er større end den modgående kraft fra trykfjederen. Trykfjederens kraft kommer an på fjederkonstanten og hvor meget den er trykket sammen og rullernes centrifugalkraft kommer an på deres vægt, radiussen af deres bane og deres omløbshastighed. CVT systemet er, hvis det er ordenligt lavet, tilpasset så stigningen af rullernes radius gør det ud for at fjederen bliver presset mere sammen, så tilbage er der at rullernes vægt og deres hastighed skal gøre det op for den kraft fjederen har.

    Hvis man så putter en strammere fjeder i skal rullernes vægt og omdrejningshastighed være højere for at centrifugalkraften overstiger fjederkraften, hvilket betyder at der ved en strammere fjeder vil komme højere omdrejninger, hvis ikke der ændres på rullevægten. Hvis man går mod lettere ruller uden at ændre på trykfjederen skal der også være højere omdrejninger før centrifugalkraften er størst. smiley

    Derfor har det at putte en strammere trykfjeder i lidt samme effekt på omdrejningerne ved accelleration (og konstant hastighed under fuld gearing) som at have lettere ruller, dog er der mere spild i form af varme, da trykket på remmen bliver større fra begge sider når både fjederkraften og centrifugalkraften øges, hvilket giver mere friktion. smiley

    Den eneste grund til at have en strammere fjeder i end lige præcis den der kan holde remmen stram er, at det presser gearingen hurtigere ned når man slipper gassen, så omdrejningerne ikke falder så meget ved decelleration. smiley


  • #7   18. apr 2013 jog r 2012 -> Det er IKKE dine trim, da de kun bestemmer hvornår den skal tage far i hjulet.

    Og så ignorer hvad "Jog 5330" siger, han er helt i skoven. smiley

    Hvis din trykfjeder er for stram (hvilket jeg tror er fejlen her, hvis ikke det er for lette ruller), så vil din scooter forblive i "lavt gear", og rullerne vil ikke have kræfter nok til at presse vario sammen. Det svarer til en bil kun kører i første gear.

    Så prøv med en mindre stram trykfjeder, eller tungere ruller.
    (Det er ikke nemt at guide dig, når jeg ikke ved hvilken fjeder, og ruller su kører med, og hvilken opsætning det skal passe til).



  • #9   19. apr 2013 Jog 5330 -> Så har din motor ikke haft kræfterne til at få den op i omdrejninger.
    Og nej, det er ikke hans trim, da de kun har indvirkning på hvornår den tager fat.
    Nej det er heller ikke remmen der glider, da den kun vil gøre dette indtil scooteren er oppe i fart, hvor den så vil få fat.


Kommentér på:
jog r tager MANGE omdrejninger

Annonce