Maxi dør på toppen (masser af info) {{forumTopicSubject}}
Hej SG.
Først vil jeg lige sige, at jeg VED godt man skal dyse NEDAD, men troede jeg havde ramt den rigtige dyse...
Jeg har været ude de sidste par dage og køre maxien op i topfart for at dyse til, men det vil ikke rigtig lykkes :S
Først startede jeg med en 98, der døde den på toppen og gik helt i stå til den holdte stille, som om den ikke fik nok benzin.
Så en 100, den trak meget bedre, og døde ikke nær så meget på toppen/kunne klare en længere strækning, og nemmere at holde i live nå den tabte omdr.
Nu har jeg for sjov skyld smidt en 108 dyse i for at få den til at firtakte. Den trækker stadig godt, men nu er det blandet om den kan holde topfarten længe/kort og den skaber sig helt åndsvagt nu og firtakter slet ikke.
Lidt info:
Har prøvet dyse 98-100-108, nålen i midten, luftskrue 1½ gang ud.
NGK B7HS (B9HS er for koldt)
Har lige fået nye Bosch platiner i og ny kondensator.
Tænding er sat til 1mm før top og platiner 0.4 eller 0.45
Hele motoren er nyrenoveret med tunsæt.
Jeg syntes selv det kunne lyde lidt som et tændingsproblem? Som om den ikke kan tænde i de høje omdr. og så drukner den sig selv... Nogen der har en ide om hvad problemet kan være?
sep 2010
Følger: 26 Følgere: 21 Scootere: 15 Emner: 26 Svar: 537
jun 2004
Følger: 12 Følgere: 10 Scootere: 2 Emner: 22 Svar: 314
Som det her (link fjernet)
jun 2010
Følger: 95 Følgere: 93 Scootere: 5 Emner: 58 Svar: 4.646
den skal tænde 1,8 mm før når den er std... og ca. samme sted når den er tunet, ( i hvertflad imellem 1,5 og 1,8 ) tro mig.. har selv monteret 70cc sæt på min maxi
jun 2004
Følger: 12 Følgere: 10 Scootere: 2 Emner: 22 Svar: 314
Men 1.8 std? har altid fundet 1 eller 1.2 :S på nettet
jun 2004
Følger: 12 Følgere: 10 Scootere: 2 Emner: 22 Svar: 314
jun 2010
Følger: 95 Følgere: 93 Scootere: 5 Emner: 58 Svar: 4.646
min suzuki rmx har haft samme problem som du beskriver.. bare værre, det var pga. hakket i tappen til svinghjulet var lavet et par grader forkert :S så den tændte HELT forkert.. har vært nød til at bore nye monteringshuller i ankerpladen på den for at kunne dreje den nok til at den tænder et fornuftigt sted xD
den var købt på west-inport.dk
ikke fordi at jeg tror at din krumtap har samme problem eller noget
men prøv at ryk ankerpladen lidt rundt og find ud af hvor den køre bedst
jun 2004
Følger: 12 Følgere: 10 Scootere: 2 Emner: 22 Svar: 314
Ved bare at der står E50 på blokken.
jun 2004
Følger: 12 Følgere: 10 Scootere: 2 Emner: 22 Svar: 314
jun 2004
Følger: 12 Følgere: 10 Scootere: 2 Emner: 22 Svar: 314
jun 2004
Følger: 12 Følgere: 10 Scootere: 2 Emner: 22 Svar: 314
jun 2004
Følger: 12 Følgere: 10 Scootere: 2 Emner: 22 Svar: 314
Ja har ny Bosch platiner, og har stilt det hele som det skal, så tvivler på det er det.
Kan det ikke være fordi dysen er for lille? Dysen styrer jo fuld gas, så hvis den ikke får nok at æde på toppen?
jun 2004
Følger: 12 Følgere: 10 Scootere: 2 Emner: 22 Svar: 314
jun 2010
Følger: 95 Følgere: 93 Scootere: 5 Emner: 58 Svar: 4.646
her er der noget om en fs1 ( og den har ca. samme komprisions forhold som maxi osv. ) http://knallertforum.dk/download/yamaha/Guide_til_Indstilling_og_fejlfinding_paa_taending.pdf
og der siger de også 1,8 mm før top ??
okt 2011
Følger: 31 Følgere: 42 Scootere: 3 Svar: 577
Jeg tror mere på at den trækker "falsk" luft et sted. Jeg har haft en vz50 der gjorde akkurat det samme, der var tændingen og karburatoren også indstillet 100% korrekt. Jeg fandt så ud af ved at sprøjte lidt wd40 ind mellem cylinder og topstykke, samt ind til bundpakningen og indsugningspakningen, da motoren var varm og startet. Så kunne jeg se at den var lidt utæt ved top og bundpakningen, da det begyndte at syde og boble, samt at knallerten steg helt vildt i omdrejningerne i tomgang pga det her wd40.
Prøv at gøre det samme, og tjek om den er 100% tæt alle steder.
Maxi dør på toppen (masser af info)