{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
700 visninger | Oprettet:

hjælp til ryk på hjul {{forumTopicSubject}}

har denne opsætning på min sonic og den køre bare godt men vil ik ritig på baghjul

athena sport
21 del
stage6 udst
polini speed
hebo kobling

indstilling

dyse 100
ruller 4 g
tryk gul
trim medium

den tager fat som den skal og kan mærke den bare rykker men ik på hjul.

noget jeg skal skifte? evt kobling hvis der noget der glider?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp til ryk på hjul
  • #1   19. mar 2013 Koblingen skal tage godt ved, så prøv at mærk koblingen om det er helt glat og også inde i koblingsklokken. Er det det skal du give det en tur med noget sandpapir eller skifte klodserne. smiley
    Derudover skal du have trimfjedre så den først gearer ind ved omdrejninger så tæt som muligt på maks effekt men inden varioen gearer op. smiley

Hvis du har en omdrejningstæller gør det den slags meget nemmere. smiley

• #2   19. mar 2013 har givet kobling og klokke noget sandpapir

og kobling tager fat når den kommer op i omdr

• #3   19. mar 2013 Hvis koblingen først tager fat ved høje omdrejninger og du har småtunet motoren kan jeg ikke se, hvorfor det ikke skulle virke. smiley

• #4   19. mar 2013 jeg ved det heller ik :S ligesom den glider eller bare ik tager odenlig fat

• #5   19. mar 2013 Nu ved jeg ikke hvor stram en gul trykfjeder er, da farven ikke kan bruges til noget hvis man ikke også kender producent og serie, men 4g lyder rimelig lavt. Selv har jeg en 30 kg trykfjeder i, og med 6,25g holdes omdrejningerne på omkring 7500 under accelleration. Måske du kommer for langt over effektbåndet med så lette ruller? smiley

Hvor ligger maks effekt på din motor? smiley

• #6   19. mar 2013 det ved jeg skut smiley

men den holder omdr fint og sådan ve dik rigtig hva du mener med maks effekt smiley

• #7   19. mar 2013 En motor har et effektbånd. Maks moment er oftest dér, hvor motoren fyldes mest af frisk blanding, og hvor der derfor per stød er mest kraft på.

Dog er sådan noget som luftmodstand en faktor der i høj grad kommer an på hastigheden, og derfor tiden, så man ønsker derfor at vide hvor mange kW motoren smider, altså hvor meget energi per sekund. smiley

Effektbåndet er den kurve der viser moment, hvoraf man så kan aflede en ny kurve der viser effekten. Det måles på et dynamometer (mange knallertfolk kalder det for rullefelt) som eksempelvis det speedline har. smiley
    Normalt kan man se maks. effekt og maks. moment i specifikationerne til ens scooter, men idet du har skiftet så mange dele kan du ikke det, og skal derfor have informationerne fra fabrikanten eller selv skaffe en udskrift fra et dynamometer. smiley

Jeg vil tro at du med rullerne skal holde omdrejningerne på maks. moment, som oftest ligger 500-1000 under maks effekt. smiley

Kommentér på:
hjælp til ryk på hjul

Annonce