954 visninger
|
Oprettet:
Kymco Agility {{forumTopicSubject}}
Hej sg har tænkt mig at tune min knallert, så den ca. kan køre 90
- nogle ide´er til hvad jeg kan gøre?
link gerne til de dele.
Følger: 12 Følgere: 54 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.143
Du kan jo passende starte med at læse denne tråd.
(link fjernet)
mar 2012
Følger: 44 Følgere: 42 Scootere: 1 Emner: 93 Svar: 407
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 26 Scootere: 1 Emner: 35 Svar: 2.253
Først og fremmest, fjern begrænsningerne, skift til Malossi Multivar og til Malossi x-kevlar rem (fordi den er en smule længere), så burde du have en topfart på 72 km/t gps og stadig være i stand til at ramme maks. gearing og maks. omdrejninger. For at få flere omdrejninger skal du have en helt ubegrænset CDI idet fjernelsen af begrænsningen i den originale blot flytter begrænsningen til 9000. Det giver dog fare for flydende ventiler, men jeg har haft min scooter som standart (kun udstødning skiftet og indsprøjtning til at styre tænding) oppe på 12.400 omdr. uden at der skete noget, mens den stod på hovedstøttebenet, men dér lød den som om den kunne springe i luften kort efter.
Al skift af motordele vil uden en øgning af enten gearing eller omdrejninger kun give optræk og intet topfart.
Fordi effektbåndet er så smalt vil du heller ikke få noget videre ud af at øge omdrejningerne, så hold dem i stedet på det optimale omdrejningstal og øg gearingen. Jeg aner ikke hvor meget det vil give i topfart, men det er muligt at du så bliver nødt til at skifte sådan noget som cylinder og knastaksel for at have kræfter til at komme derop på maks. hastighed så.
For at få så meget kraft på som muligt, så sørg forresten også for at forbedre gnisten med anden tændspole og et iridium tændrør, så du er sikker på at benzinen forbrændes så godt som muligt.
Kymco Agility