{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hakke stempel, puch monza..
  • #1   17. nov 2012 Kun på den ene side smiley Husk at for meget af kan få dig til at tabe mere ydelse, end du får.. Så husk MAX 8mm må du hakke af.

• #2   17. nov 2012 hva sker der hvis jeg hakker på udstødnings siden os?

• #3   17. nov 2012 så fiser al benzinblandingen ud inden den kan antænde smiley

• #4   17. nov 2012 8 mm var da lige i overkanten, så er der jo næsten ingen stempel tilbage i indsugningssiden. Man skal ALDRIG hakke mere end 4-5 mm, også bør man kun save/file en bue/halvmåne i stemplet, lige der hvor stemplet går forbi indsugningshullet. Hvis man tager en nedstryger og saver stemplet hele vejen over i indsugnings siden, så risikere man at stemplet ikke "styre" rigtig inde i cylinderen, og stemplet kan pludselig sætte sig.
    Hvis man tager for meget af stemplet, giver det som omtalt den modsatte effekt, da indsugningen er åben alt for længe, og dermed opnåes ikke det ønskede vaccum/ undertryk i krumtaphuset, så man får den rigtige skylning, dårlig skylning = mindre effekt.

• #5   17. nov 2012 Højs 5mm . Hvorfor en halvmåne smiley

• #6   17. nov 2012 Drop den med at hakke dit stempel.
    Det gjorde fattigrøvene i meget gamle dage, dengang der ikke fandtes 45mm tun.
    Du køber da en 45mm cylinder, inkl topstykke.
    Det koster meget mindre end de skader som du kan lave ved at lave noget lort.

Når du hakker et stempel, så kommer der uligevægt på stemplet og det er ikke sundt for din motor.

• #7   17. nov 2012 jeg har haft de bedste erfaringer med 7-8mm smiley Men det kan nu også være ligegyldigt..

Tommy - [ 2670 ] - aaah.. Det er sgu stadigvæk billigere bare at lave lidt selv.. Det kan godt være det er ''bare og bare'' at købe et cylinder og smide på.. Men det er også penge.. Men vil nu også mene det kommer an på hvor godt man laver det da.. Såvidt jeg ved kører min gamle maxi stadigvæk, og det er uden ændringer i motoren. Og det er altså en 5 års tid siden jeg byttede den væk smiley

• #8   17. nov 2012 jep det giver Uligevægt det passer, men skal du tag det af så tag 5mm af helle vejen rund så er der ligevægt har gjort det mange gange på mine maxi k gemmen tidere ja stave fejl er jo gratis hohooo

• #9   17. nov 2012 haha Uligevægt.. aaarr det er jo en gammel puch og den kommer jo ikke op og får 25hk. hvis du vil snakke uligevægt. så lægger cylinderene jo ned. og der kan aldrig blive 100 procent ligevægt. da stempel vil have mest modstand på den side der lægger ned af

• #10   17. nov 2012 Man filer en bue/halvmåne, fordi så er det kun der hvor det er nødvendigt, at man har gjort stemplet 5 mm kortere, også styre stemplet meget bedre i cylinderen, også ødelægger man heller ikke motoren.
    Men som der også bliver omtalt, så er det bedste at man køber et komplet tunsæt med den ønskede effekt, da det er fremstillet til højere omdrejninger osv.
    Man skal ALDRIG gøre stemplet kortere i udstødningssiden, da udstødningsporten så også vil åbne før, med det resultat, at for meget af den friske gas vil suse ud i udstødningen og gå tabt, og udstødningen vil hurtigere sode til, trækkraften vil også falde, da man har ødelagt vendeskylningsprincippet, og dermed forringet efterfyldningen af motoren.

• #11   17. nov 2012 den helt regtig måde og gør det på,er at du har cyl på men stus er taget af,så kigger du ned i indsugning drejer stempel i top,så kan du se redsten af stempel der er for meget,der kan du bruge en sprittusse eller en ridsepind og afmærke efter huldet på stempel,der ved tager du ikke for meget eller for lidt smiley

• #12   17. nov 2012 Torben N.
    Lige mine ord, det var også sådan vi gjorde det i de gode gamle dage smiley

• #13   17. nov 2012 Henrik T
    Udstødningsporten åbner da ikke tidligere pga at du fjerner noget af skørtet på stemplet i udstødningssiden, der er du helt ude på dybt vand.
    Jeg er faktisk også ret sikker på at et L-ring stempel er kortere end et standart stempel, så man kan fint fjerne ca 5mm af stemplet.
    Jeg mener faktisk også der er en kant indvendigt i stemplet som indikerer hvor meget et standart stempel er forlænget (droslet)

• #14   17. nov 2012 det var nemlig det vi gjore i gammel dage,længe siden sidst,men det kunne sgu da være sjovt og tune en gammel sur puch med std dele igen.min maxi den gang gik knab 80 kmt,den blev selvfølig også stjålet,men det er en anden historie,men den gik godt smiley

• #15   17. nov 2012 udstødningsporten skal være lukke så meget så muligt når den tage benzin ind. fjerner du også noget af stempelt på udstødningssiden kan benzinen jo løbe diregte fra kabo til udstødningen... det giver skutte møj gas

• #16   17. nov 2012 Ja det er jeg såmænd godt klar over, men udst porten ligger jo højere end de andre kanaler og derfor står udst porten jo ikke åben når stemplet er i top.
    Jeg skruede nu i puck og yamaha lang tid før der overhovedet var tænkt på at du skulle komme til verden smiley

• #17   17. nov 2012 det var dog helt utroligt.. hvis du saver 5mm af.. er udstødningsporten ikke lukket. jeg har jo skruede i puch før din far blev en rigtig dreng. så fri mig det amatør vrøvl

• #18   18. nov 2012 Nu er jeg godt og vel dobbelt så gammel som dig så det er godt klaret smiley
    Nå jeg må lige have fundet en puck cylinder frem fra gemmeren, og så må vi se om det er mig eller dig der husker forkert smiley

• #19   18. nov 2012 fuck. er du 84... kan du så ikke få hjemmehjælpen til og hente cylinderen til dig... tænker du måske har glemt hvordan sådan en ser ud.. sådan noget kommer jo med alderen. men klø bare på olde.. det er med og holde sig igang

• #20   18. nov 2012 Du har din mening og jeg har min, og så er den jo så ikke længere smiley

• #21   18. nov 2012 gammel vrøvløre!!! det har da ikke noget med din og min mening og gøre.. hvis du tager af stempelet i udstødningssiden.. løber benzinen lige igemmen. det er fakta!!

• #22   18. nov 2012 Ja det siger du jo unge mand smiley

• #23   18. nov 2012 Med andre ord.
    Det vil sige at et originalt L-ring tun-stempel til en puch der har skørterne ikke samme højde på ind/ud side ?
    Det er jeg nu ret sikker på at de er smiley
    Men det er nok min alder der spiller mig et puds Haha

• #24   18. nov 2012 det tænker jeg det er. for på en tuncylinder sider udstødningskanalen længer oppe mod topen.. men som sagt hvis ikke du er istand til og se det... ja så kan du ikke se det

• #25   18. nov 2012 På en standart cylinder der er indsugning helt i bunden af cylinder og udst ca midt på cylinder, derfor er de kanaler heller ikke over for hinanden.
    Men næste gang jeg kommer i værkstedet så vil jeg da gerne tjekke det smiley

• #26   18. nov 2012 ja prøv det

• #27   18. nov 2012 Skal bare lige have ladet min rulator op smiley

• #28   19. nov 2012 Man kan faktisk tage 4mm af stemplet før at udstødningskanalen bliver blottet.
    Men det er også kun ca 2-3mm der skal af stemplet for at skørterne ikke dækker over indsugning når plumpen er taget.

• #29   19. nov 2012 som du selv skriver...man kan fint fjerne ca 5mm af stemplet... men hvorfor..hvad tror i det giver og fjerne noget ved udstødningen

• #30   19. nov 2012 Snakken gik på om man kunne fjerne noget af stemplet uden at benzinen kan rende direkte ud i udstødningskanalen.
    Jeg skrev ca 5mm og efter jeg har målt det ud giver det så 4mm men det er vel også ca 5mm.
    resultatat er at det kan man godt smiley så helt senil er jeg da ikke endnu hehe
    Jeg ville aldrig selv gøre det, men derimod ville jeg lave en lille bue som svarer til hullet ved indsugning, når plumpen er taget og stempel i top smiley
    mit princip er at der skal ikke fjernes mere end højst nødvendig i krumtapshuset da det vil påvirke den sekundære kompresition negativt.

• #31   19. nov 2012 så nu er terorien altså at.. som du skriver... et originalt L-ring tun-stempel til en puch der har skørterne ikke samme højde på ind/ud side ...( og det vil )...vil påvirke den sekundære kompresition negativt.... com on.. er du senil eller hva. du sider jo og modsiger dig selv

• #32   19. nov 2012 Jeg har ikke et L-ring stempel liggende i værkstedet og kan derfor heller ikke sige om et standart og et L-ring stempel har samme højde.
    Men da der skal fjernes noget af et originalt stempel for at det ikke dækker over indsugningen og der ikke skal det på et L-ring stempel ja så må det jo være lidt kortere.
    Det drejer sig måske om 2-3mm og er nok ikke noget man vil kunne mærke at det er fjernet.
    Er du i familie med den abekat der er i din profil ? jeg er ved at tro det, eller måske nærme at det er dig.
    Over and out fra min side

Ps:kristensen.....6823
    Jeg håber du har kunne bruge de indlæg til noget, der er desværre en person der ikke fatter en brik og har svært ved at tage et nederlag. Du er velkommen til at skrive en pm hvis der er andet du har problemer med
    Mvh

• #33   19. nov 2012 hehe.. jeg har gjort som dig og torben N, har skrevet.. og det køre super...

den går 60km/t nu, har du så evt et godt råd til hvordan jeg får lavet mine skyllekanaler større..? eller evt andre old school tuning, tricks

• #34   19. nov 2012 haha nederlag.. så kan man fjerne 5mm uden problem ( det kunne man så ikk ).. så er det det samme som et L-ring stempel. bla bla bla. når alt kommer til alt så har du ikke sådan et stempel. og du kan redegøre hvorfor der skal tage noget af ved udstødingen. måske er aben din broder... en masse snak.. som ikke har nogen gang i den virkelige verden

Kommentér på:
hakke stempel, puch monza..

Annonce