844 visninger
|
Oprettet:
hakke stempel, puch monza.. {{forumTopicSubject}}
når jeg hakker mit stempel, skal jeg så køre det i begge sider.. eller kun på indsugningssiden...
mar 2010
Følger: 94 Følgere: 94 Emner: 203 Svar: 5.892
feb 2005
Følger: 39 Følgere: 37 Scootere: 9 Emner: 100 Svar: 467
mar 2010
Følger: 94 Følgere: 94 Emner: 203 Svar: 5.892
okt 2011
Følger: 31 Følgere: 42 Scootere: 3 Svar: 577
Hvis man tager for meget af stemplet, giver det som omtalt den modsatte effekt, da indsugningen er åben alt for længe, og dermed opnåes ikke det ønskede vaccum/ undertryk i krumtaphuset, så man får den rigtige skylning, dårlig skylning = mindre effekt.
sep 2009
Følger: 356 Følgere: 1042 Scootere: 61 Emner: 173 Svar: 6.188
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Det gjorde fattigrøvene i meget gamle dage, dengang der ikke fandtes 45mm tun.
Du køber da en 45mm cylinder, inkl topstykke.
Det koster meget mindre end de skader som du kan lave ved at lave noget lort.
Når du hakker et stempel, så kommer der uligevægt på stemplet og det er ikke sundt for din motor.
mar 2010
Følger: 94 Følgere: 94 Emner: 203 Svar: 5.892
Tommy - [ 2670 ] - aaah.. Det er sgu stadigvæk billigere bare at lave lidt selv.. Det kan godt være det er ''bare og bare'' at købe et cylinder og smide på.. Men det er også penge.. Men vil nu også mene det kommer an på hvor godt man laver det da.. Såvidt jeg ved kører min gamle maxi stadigvæk, og det er uden ændringer i motoren. Og det er altså en 5 års tid siden jeg byttede den væk
sep 2009
Følger: 356 Følgere: 1042 Scootere: 61 Emner: 173 Svar: 6.188
aug 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Scootere: 3 Svar: 10
okt 2011
Følger: 31 Følgere: 42 Scootere: 3 Svar: 577
Men som der også bliver omtalt, så er det bedste at man køber et komplet tunsæt med den ønskede effekt, da det er fremstillet til højere omdrejninger osv.
Man skal ALDRIG gøre stemplet kortere i udstødningssiden, da udstødningsporten så også vil åbne før, med det resultat, at for meget af den friske gas vil suse ud i udstødningen og gå tabt, og udstødningen vil hurtigere sode til, trækkraften vil også falde, da man har ødelagt vendeskylningsprincippet, og dermed forringet efterfyldningen af motoren.
feb 2007
Følger: 545 Følgere: 592 Scootere: 12 Emner: 245 Svar: 5.117
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 6 Scootere: 2 Emner: 11 Svar: 277
Lige mine ord, det var også sådan vi gjorde det i de gode gamle dage
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 6 Scootere: 2 Emner: 11 Svar: 277
Udstødningsporten åbner da ikke tidligere pga at du fjerner noget af skørtet på stemplet i udstødningssiden, der er du helt ude på dybt vand.
Jeg er faktisk også ret sikker på at et L-ring stempel er kortere end et standart stempel, så man kan fint fjerne ca 5mm af stemplet.
Jeg mener faktisk også der er en kant indvendigt i stemplet som indikerer hvor meget et standart stempel er forlænget (droslet)
feb 2007
Følger: 545 Følgere: 592 Scootere: 12 Emner: 245 Svar: 5.117
aug 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Scootere: 3 Svar: 10
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 6 Scootere: 2 Emner: 11 Svar: 277
Jeg skruede nu i puck og yamaha lang tid før der overhovedet var tænkt på at du skulle komme til verden
aug 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Scootere: 3 Svar: 10
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 6 Scootere: 2 Emner: 11 Svar: 277
Nå jeg må lige have fundet en puck cylinder frem fra gemmeren, og så må vi se om det er mig eller dig der husker forkert
aug 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Scootere: 3 Svar: 10
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 6 Scootere: 2 Emner: 11 Svar: 277
aug 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Scootere: 3 Svar: 10
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 6 Scootere: 2 Emner: 11 Svar: 277
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 6 Scootere: 2 Emner: 11 Svar: 277
Det vil sige at et originalt L-ring tun-stempel til en puch der har skørterne ikke samme højde på ind/ud side ?
Det er jeg nu ret sikker på at de er
Men det er nok min alder der spiller mig et puds Haha
aug 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Scootere: 3 Svar: 10
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 6 Scootere: 2 Emner: 11 Svar: 277
Men næste gang jeg kommer i værkstedet så vil jeg da gerne tjekke det
aug 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Scootere: 3 Svar: 10
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 6 Scootere: 2 Emner: 11 Svar: 277
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 6 Scootere: 2 Emner: 11 Svar: 277
Men det er også kun ca 2-3mm der skal af stemplet for at skørterne ikke dækker over indsugning når plumpen er taget.
aug 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Scootere: 3 Svar: 10
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 6 Scootere: 2 Emner: 11 Svar: 277
Jeg skrev ca 5mm og efter jeg har målt det ud giver det så 4mm men det er vel også ca 5mm.
resultatat er at det kan man godt
Jeg ville aldrig selv gøre det, men derimod ville jeg lave en lille bue som svarer til hullet ved indsugning, når plumpen er taget og stempel i top
mit princip er at der skal ikke fjernes mere end højst nødvendig i krumtapshuset da det vil påvirke den sekundære kompresition negativt.
aug 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Scootere: 3 Svar: 10
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 6 Scootere: 2 Emner: 11 Svar: 277
Men da der skal fjernes noget af et originalt stempel for at det ikke dækker over indsugningen og der ikke skal det på et L-ring stempel ja så må det jo være lidt kortere.
Det drejer sig måske om 2-3mm og er nok ikke noget man vil kunne mærke at det er fjernet.
Er du i familie med den abekat der er i din profil ? jeg er ved at tro det, eller måske nærme at det er dig.
Over and out fra min side
Ps:kristensen.....6823
Jeg håber du har kunne bruge de indlæg til noget, der er desværre en person der ikke fatter en brik og har svært ved at tage et nederlag. Du er velkommen til at skrive en pm hvis der er andet du har problemer med
Mvh
feb 2005
Følger: 39 Følgere: 37 Scootere: 9 Emner: 100 Svar: 467
den går 60km/t nu, har du så evt et godt råd til hvordan jeg får lavet mine skyllekanaler større..? eller evt andre old school tuning, tricks
aug 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Scootere: 3 Svar: 10
hakke stempel, puch monza..