{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
877 visninger | Oprettet:

Prof. Viden ang. HK {{forumTopicSubject}}

Jeg har en opsætning som lyder således

Motor - AM6

Cylinder ::: Top performance 80 ccm, 50mm boring, flowoptimeret.

Kaburator ::: Dellorto 21mm ::: Black ::: Indsugningstragt ::: Polini

Dyse ::: 90 Indstilling :: luftskrue helt ind 2 mm ud.

Studs ::: Metal Iron racing 21mm TP

Luftfilter ::: Polini - High Flow - for race

Membran Plader ::: Malossi racing ::::

Gearing ::: 12-50 / Kæde ::: Motorcycle KMC 420 :::

Køler ::: Rs125 Aprilia :::

Olie ::: Castrol Full syntetic -

Koblingsplader ::: Top performance .

Koblingsfjedre ::: Malossi racing.

Tændrør ::: NGK platin racing ::: B10ES

Tændkabel ::: NGK silicone Red racing :::

Krumtap ::: ltaly Racing speciel :: monteret med sølv bundleje.

Udstødning ::: Voca Carbon Racing 80cc (Tilpasset) TZR

Olie Castrol Full syntetisk

Indstilling har taget mig flere uger...

MIT SPØRGSMÅL ER::::::

hvor meget kaburatoren gør fordi den jeg har på nu der flyver den, altså jeg er 25 år og har prøvet motorcykler over 500cc og crossere så syntes selv at den rykker helt fint den køre ca. 140 km/t men føler virkelig den kabu og opsætning jeg har er perfekt men mange siger jeg skal vælge en større ville det får maskinen til at får et bedre flow og acceleration bundtræk osv. for føler den er perfekt nu men kan den blive mere hidsig med f.eks 28 mm, en der har en proffesionel begrundelse. som ved hvad han taler om..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Prof. Viden ang. HK
  • #1   13. nov 2012 self får den mere da du har et stort cyllinder der skal have mere luft så hvis du skifter til en kaburator der er større der giver mere luft og mere benzin kommer du rigtigt til at udnytte din opsætning, men hvis den køre fint så kør som den er jo (:

  • #2   13. nov 2012 Din 21mm passer fint. En af mine venner har haft en del sendaer efterhånden og om det er std eller med 80cc mhr så har 21mm be altid gået bedst. Så jeg ville ikke skifte. Kun til en 19mm polini kabu den skulle give godt.

  • Simon D
    Simon D Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 85
    #3   13. nov 2012 Hvis den opsætning der kører 140 og så med den gearing der, så kører min lovlige PGO Hot 50 100 ubegrænset.

  • #4   13. nov 2012 gearing er 14-48 nu men tjek lige opsætningen bare min udstødning koster 2500 kr. der for godt og vel 7000 kr og perfekt indstillet det er en am6 og de går 100 kmt std. med pillet begrænsning men du må jo have en fantastisk viden når du kommer med sådan en udtalelse. taget din høje alder på 17 år og alle dine scootere og din erfaring med std. hot50 så kan du snakke scooter viden med min lille søster på 10.

  • #5   13. nov 2012 det rigtigt men en tolv takket fortandhjul ville også kunne køre mere end 120 kmt

  • Simon D
    Simon D Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 85
    #6   15. nov 2012 Nu er det jo sådan at jeg har haft en Rieju kære ven, med noget vildere opsætning end den du har.
    Og nu har du jo pludselig skrevet en anden gearing..
    Og hvad fanden har det med en udstødnings ydelse at gøre at den koster 2500? Det er sgu da fuld stændig ligegyldig hvor meget en udstødning koster, det handler jo om at ramme præcis på effektbåndet for at få max effekt ud af den.
    Mungomash, endelig en der kan få indført nogen fornuftige ord ;).


  • Simon D
    Simon D Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 85
    #7   15. nov 2012 Og en AM6 motor går ikke 100 km/t standard, kun ifølge speedometeret som oftest viser 8% forkert. Du skal nok lige ha' gearet den en anelse op for at ramme 100 ægte km/t.

  • #8   15. nov 2012 Hold da op en ekspert simon D. gå hjem og åben en pose harboe kære ven scooter ekspert er du ikke ingen scootere herinde og snakker fornuftige ord har roddet med minarelli og am6 siden jeg var 14 som hobby ved alt om de maskiner og den har været fuldstændig splittet ad prisen nej har intet med ydelsen at gøre men hvis du har lagt mærke til det er det de dyreste som ydermest i scooterverdenen. den perfekte sammensætning er selvfølgelig alt afhængig af indstilling. min er fuldstændig perfekt indstillet og trækker hele vejen op til 150 km/t og er egentlig ligeglad hvad en anonym 17 årig dreng har at indvende til dette da dine erfaringer må være begrænset... men du har ret i det meste du siger men intet jeg ikke vidste og intet konstruktivt...

  • Simon D
    Simon D Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 85
    #9   16. nov 2012 Ekspert? Det bare fakta bette ven.
    Nej har ikke oprettet mine 2 hjulede her inde, da jeg ikke synes det er noget man skal gå og prale med, for det andet hvis du har en rigtig fin kværn og der er nogle lang fingrede idioter der ser den, så har de sgu ingen respekt for det man har lavet og pludselig står de sgu omme i ens garage.
    Jeg har sgu da også adskillet AM6 motorer som der er sand i sahara.
    Er det dyreste bedst siger du ang. tuning? Så vidst jeg ved så koster standard udstødningen godt 2500 også, vil du så mene den yder lige så meget som en Voca? Hahah ;).


  • #10   28. jul 2013 du lugter simon fik min smt til at smide 115 Km/T med 14/48 gearing og kun doppler udstødning smiley

Kommentér på:
Prof. Viden ang. HK

Annonce