3.131 visninger
|
Oprettet:
Skal man skifte krumtap når man montere 70cc Racecylinder? {{forumTopicSubject}}
Skal man skifte krumtap når man montere 70cc Racecylinder?
I det her tilfælde vil jeg sætte en Athena Racing på min Stalker med standart krumtap og 21/19mm og knæk der passer til cylinderen selvfølgelig
Ville bare vide om det er nødvendigt at skrifte til en bedre krumtap eller i så fald hvad der ville ske ved ikke at skifte krumtap?
apr 2009
Følger: 53 Følgere: 54 Scootere: 45 Emner: 5 Svar: 242
nov 2008
Følger: 41 Følgere: 46 Scootere: 3 Emner: 265 Svar: 3.564
nov 2008
Følger: 41 Følgere: 46 Scootere: 3 Emner: 265 Svar: 3.564
dec 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Scootere: 3 Emner: 102 Svar: 2.078
Men det er nok også hvad std krumtappen max kan holde til og forvent selvfølgelig at krumtappens levetid er betydeligt reduceret i forhold til en std eller sport cylinder, men sådan er det jo altid når man tuner.
apr 2009
Følger: 53 Følgere: 54 Scootere: 45 Emner: 5 Svar: 242
nov 2010
Følger: 13 Følgere: 16 Scootere: 3 Emner: 20 Svar: 108
apr 2009
Følger: 53 Følgere: 54 Scootere: 45 Emner: 5 Svar: 242
dec 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Scootere: 3 Emner: 102 Svar: 2.078
Men mere realistisk, så bliver krumtappen bare skæv eller løs som Klaus beskriver. Lejerne kan selvfølgelig også tage skade, men det vil du blive advaret imod når lejer begynder at hyle eller hvine eller lignende samt motoren får sværere ved at tage omdrejninger.
Hiper tappen skal nok holde, men igen så holder den ikke til hvad som helst. Skal du have et rigtig Race eller Hyper Race kit på, så er en kraftigere tap nødvendig, men til et Athena Race, så skal det nok gå
nov 2010
Følger: 13 Følgere: 16 Scootere: 3 Emner: 20 Svar: 108
dec 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Scootere: 3 Emner: 102 Svar: 2.078
Mener bare at jeg tog det stille og roligt og sørgede for at fange alle spåner med en støvsuger. Tror bare at jeg brugte en dremel. Motoren kørte fint derefter
nov 2010
Følger: 13 Følgere: 16 Scootere: 3 Emner: 20 Svar: 108
nov 2010
Følger: 13 Følgere: 16 Scootere: 3 Emner: 20 Svar: 108
dec 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Scootere: 3 Emner: 102 Svar: 2.078
Men syntes dengang jeg læste noget om at nogle årgange af hiper motoren kræver at man fræser. Men skidt, det er jo ikke fordi at det var vanskeligt
nov 2010
Følger: 13 Følgere: 16 Scootere: 3 Emner: 20 Svar: 108
dec 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Scootere: 3 Emner: 102 Svar: 2.078
Og ellers så er det jo bare at fræse der hvor skørterne ikke kan komme ned. Forsøgsvist forsøger man at sætte cylinderen i indtil den pludselig hopper i. Meget MEGET simpelt. Det tricky er at undgå metal støv og spåner ned i krumtapshuset.
nov 2010
Følger: 13 Følgere: 16 Scootere: 3 Emner: 20 Svar: 108
dec 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Scootere: 3 Emner: 102 Svar: 2.078
Men så behøver man ikke støvsuger, da man alligevel rengører blokken indeni bagefter.
Men hvis man fræser uden at skilde blokken ad, så skal du sørge for at bruge en støvsuger hele tiden. Og gerne en kraftig en. Og hold den så tæt på som muligt - evt hver 2 personer om det. 4 hænder er altid bedre end 2
nov 2010
Følger: 13 Følgere: 16 Scootere: 3 Emner: 20 Svar: 108
dec 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Scootere: 3 Emner: 102 Svar: 2.078
Skal man skifte krumtap når man montere 70cc Racecylinder?