Tomgangsdyse, indflydelse på bundgas? {{forumTopicSubject}}
Har lidt bøvl med tomgangen på en Typhoon jeg har bygget, opsætningen er følgende:
Stage6 Racing MK2
21 mm PHBG (Black edition) åbent polini skum filter
Yasuni C16
Stage6 R/T membran
Stage6 R/T tænding
+ diverse.
Den kører helt perfekt med en 100'er dyse.
Ellers er resten af karburatoren std. som fra fabrikken, dvs. bla. en 50'er tomgangsdyse. Jeg har ofte hørt at denne er for stor til de fleste opsætninger, men jeg oplever det modsatte. Den falder langsomt ned i omdrejninger efter den er kørt godt varm. Har taget en anden tomgangsdyse og boret den op til en 55'er og en anden til en 60'er med mit dyserival sæt. Med 60'eren står den helt perfekt og jeg kan ikke finde nogen fejl eller utætheder på motoren.
Den er komplet renoveret med nye simmeringe, pakninger osv. Alt er efter min mening tæt!
Skal jeg bare ignorere at den har så stor en tomgangsdyse i, og glæde mig over resultatet - eller mener i der kan være en anden fejl?
Noget andet relateret, jeg har læst at tomgangsdysen ikke har indvirkning på bundgas kørsel. Men jeg oplevede at maskinen gik alt for fed ved at gå 10 numre op i tomgangsdyse, ved bundgas. Og så vidt jeg kan se vil den give ekstra benzin hele tiden, uanset gasspjældets åbning?
dec 2003
Følger: 9 Følgere: 21 Scootere: 13 Emner: 74 Svar: 934
Tomgangsdyse, indflydelse på bundgas?