{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
491 visninger | Oprettet:

Er det en myte med alu tilkørsel? {{forumTopicSubject}}

Er det rigtigt at Alu Cylindere ikke behøves køres til, men man blot lige skal smøre stemplet godt ind i 2-takts olie, lade den stå i tomgang 15 min ca, lade den køle af, og i tomgang igen, og så køre?

- er lige i tvivl, får nemlig mit nye cylle hjem imorgen, og gider ikke bruge til på tilkørsel hvis ikke det er nødvendigt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det en myte med alu tilkørsel?
  • #1   22. maj 2012 yes..
    Jeg plejer bare og køre stille og roligt, i et kvarters tid, også dur den bare.. Har aldrig i mit liv ødelagt en cylinder endnu.


  • #2   22. maj 2012 Reelt set skal alle cylinder bare have lov til at arbejde, når det er ny monteret skal det bare have lov til at blive varmt inden man kører, men hvis man bare kører 15 min. stille kørsel, og så lige lader den køle af. Og så starte den op igen, lade den blive varm, og så kan du bare holde kablet stramt! smiley

  • #3   22. maj 2012 jeg plejer og stille den i tomgang mens jeg rydder lidt op også tester jeg hvordan den er stillet i kabu og vis der mangler noget stiller jeg med det samme og der efter fyre jeg den bare a (:

    jern er det samme (: jeg tror ik på der er noget der hedder tilkørsel ;P


  • #4   22. maj 2012 Så hvis jeg nu bare lader den stå i tomgang som jeg har skrevet, og så bare holder den på en 2/4 gas til 3/4 det første stykke tid, sætter lortet sig ikke? smiley

  • #5   22. maj 2012 Det jeg gjorde da jeg fik min cylle ( Det skal lige siges det ikke var en alu men støbejern.) Jeg startede den op og lod den stå i 10 min tomgang. sluk 5 min, start 5 min. sluk 5min. Så kørte jeg op og ned af vejen 2 gange eller sådan noget med 15 km/t cirka. bagefter med halvgas. Så kørte jeg ud til den store vej vi har, Så kørte jeg til jeg nåde topfarten med halv gas så gav jeg den bare fuld gas og talte til 5 også ned til halv gas også fuld. Så har jeg ellers bare kørt og den virker sku endnu smiley

  • #6   22. maj 2012 Kender også en han monterede TP Trophy 70 ccm, det er støbejern, han hældte en lille skvat olie i tanken. Men han magtede ikke tilkørsel, den stod 3 min. i tomgang også fik den bare stram kabel i 10 km og han kører altid fuld gas, og den har ikke sat sig, så tror det er en myte generelt, hvis man bare montere det ordenligt! smiley

  • #7   22. maj 2012 mads - jeg "køre til" for og tjekke om der er nogen mislyde eller at den er stillet rigtig (: vis jeg feks har haft et kit som evt har sat sig feks på grund a et stykke filter hopper ned i membran og tager alt olie fra og lader benzin flyde direkte ned-.- så har den fået nyt kit og samme indstilling så bliver den bare fyret a efter tomgang smiley

  • #8   22. maj 2012 mindre god ide at holde i tomgang med nyt cylle smiley . men skal bare køre med måde den første dag eller 2

  • #9   22. maj 2012 John D, du skal jo netop holde den i tomgang for at tjekke tændrør osv før du kører nogle steder?

    - ellerst tak for det allesammen. smiley


  • #10   22. maj 2012 Mads G, tomgangen siger bare intet om dysen passer eller ej, og du vil ikke kunne aflæse andet på tændrøret end at din blanding i tomgang passer.

    Tilkørsel er idag stort set passé. Der fremstilles med så fine tolerance at sker der noget er vi stort set ude i produktionsfejl. Nye biler idag skal man jo også bare tage det roligt de første 1000 km.

    I gamle dage hvor det hele var lavet af mindre gode materiale var der noget tildannelse mellem cylinder og stempel og det sker bedst ved lave rpm.

    Dernæst er tilkørsel på en scooter jo også noget nær umuligt pga variatoren. Den holder jo samme omdrejninger under acceleration. Dvs det er umuligt at holde den i lave omdrejninger for at køre til. Og køre 30 eller 60 vil i 90% af tilfældene blive gjort med samme rpm alligevel.


  • #11   22. maj 2012 Det vil sige, at det du vil sige til mig med alt det der, er at jeg ikke skal fyrer den max af de første måske 100 km, men sagtens kan smide den op i de 70-80 km/t uden nervøsitet?

  • #12   22. maj 2012 Næ, bestemt ikke. Malossi anbefaler 30 min ved 6000 rpm til deres mhr team kits som tilkørsel eller break-in som de kalder det på engelsk. Det må være rigeligt. Min runner med athena sport har fået kniv fra sekund 1 og den kører stadig. Stille og rolig og til du er sikker på at dyser osv passer og det er ordenlig olie du bruger så tæsk til lortet.

  • #13   22. maj 2012 tændrøret soder meget i tomgang . ligesom alt andet i motoren . og når den bare står i tomgang er der meget dårlig køling . og det er både køling fra blæser og luft og benzin.

  • #14   22. maj 2012 Jeg kører alt til 400-500km på fz 50 max 30 km/t


Kommentér på:
Er det en myte med alu tilkørsel?

Annonce