{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  puch gilardoni tilkøring
  • #1   13. apr 2012 Så er det allerede kørt til smiley

Alu med nicasilbelægning skal som sådan ikke køres til. Det eneste der skal gøres er at kører i 30 minutter ved 5000-6000 omdrejninger.

• #2   13. apr 2012 Sprit ny original Gillardoni 54mm alu cylinder til Honda NSR 125ccm ( det er Gillardoni der laver den til Honda fabrikken ), den skal tilkøres 1000km. Jeg har Honda værkstedsbogen hvor det står. Nyt stempel eller nye stempelringe skal tilkøres 500km. Det lyder helt vildt, men du kan godt blæse til den når du har kørt 300km.
    Jeg har lige sat Malossi 65mm ( 180ccm ) på min Honda og den vil jeg tilkøre mindst 500km. Ps min nye cylinder kostede 3367,- så jeg gør som der står i bogen. Pænt surt at miste HK eller levetid, bare fordi man er utålmodig.

• #3   13. apr 2012 Christian. Det passer ikke helt det du siger. Det er rigtigt at man godt kan gi den fuld gas, men kun kortvarigt. "running in" betyder varieret kørsel i mellemomdrejningsområdet og lidt op i fuld gas kortvarigt. Sådan lød beskeden da et købte min Honda NSR 125 med alu cylinder og sådan var beskeden også da jeg købte sprit ny Big Max 50 hos Suzuki forhandler og samme besked da jeg købte Aprilia Rally 50 hos Aprilia forhandler. Begge 45er var nye med støbejerns cylinder. Jeg kan sende dig et link hvor der du kan hente bogen til min Honda eller jeg kan smide den ud på nettet som Torrent hvor du kan hente den. Der står "new cylinder running in: 1000km"

• #4   13. apr 2012 Når man bruger alu på bane, så er man indstillet på at levetiden er meget begrænset i forhold til gadebrug. Heldigvis, så har Gillardoni cylinderen til Maxi ikke voldsomt mange HK/ccm, så den er ikke så hårdt presset og køleribberne er voldsomt store, så køling får den nok af. Skal han være helt sikker og få det bedste ud sf sin cylinder, så skal han tilkøre den i 300km, men så holder den også evigt. Ps. Husk så at skifte stempelringe omkring 7500km, eller følg service instruktionen til den cylinder, hvis du kan finde en.

• #5   13. apr 2012 Tommy - [ 2670 ]

Sådan som jeg beskriver det, er det anbefalet af malossi. Nu er det godt nok ikke malossi der har lavet cylinderen, men hvis man kan gøre sådan med en HPR cylinder, så kan man også med en gilardoni smiley

• #6   13. apr 2012 Sandsynligvis. Jeg opremser bare hvad der står i min manual og den er fra fabrikken født med Gillardoni cylinder. Men som sagt, så er HPR tiltænkt bane og derfor er levetid ikke et problem.

Kommentér på:
puch gilardoni tilkøring

Annonce