{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.477 visninger | Oprettet:

glenn a
glenn a
Tilmeldt:
31. jul 2007
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9

Puch Maxi Tun - Krumtap/Leje Hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej SG, jeg står og skal købe tun til min Maxi Pedal.
Jeg er kommet i dilemma, hvad for en Krumtap jeg skal bruge? Jeg tuner ikke for at få højere topfart på nogen som helst måde!

Jeg går udelukkende kun efter Acceleration.
Så lav topfart som muligt men vildt optræk,
Gerne højst omkring 40-45km/t i topfart.

Tunset: (link fjernet)

28mm Forrør(Vil jeg bare kunne fjerne mit std forrør og skifte det ud med 28mm, uden at svejse osv?)

Mulig Krumtap: (link fjernet) -Er det god kvalitet? eller noget skrammel?

Gearing: 10t For - 47t Bag (For Optræk, Ikke Topfart)

Std Luftfilter men med 32mm Indgangs/Udgangs Hul.

Jeg går efter at den skal se så Standard ud som mulig - og gå på kompromi med fart/acceleration.

Kan i anbefale noget Kraftig bagsvinger forstærker? (Indvendigt)

Mit problem er om den Krumtap er god nok og kan klare de høje omdrejninger?

Kan jeg købe et 28mm Forrør og skifte det ud med mit stand forrør(Let) ?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Puch Maxi Tun - Krumtap/Leje Hjælp
  • #1   27. mar 2012 Håber da ikke for dig du har tænkt dig at køre med det til hverdag smiley men ja det med udst kan du sagtens smiley

  • glenn a
    glenn a Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9
    #2   27. mar 2012 #Jonas T,
    Jeg har ikke tænkt mig at køre 30km om dagen med det.

    Hvis den kommer til at rende 50-60 med den lave gearing, vil jeg ikke få den over 40-45 alligevel, da jeg ikke er fan af Fart.

    Men hvis krumtappen og resten kan holde til det, så er der vel ikke noget galt i det?

    Hvor mange RPM vil den runde vil du tro?


  • #3   27. mar 2012 Det vil jo komme til at lyde fuldstændig sindssygt ? Aner ikke hvor mange rpm men det er ihvertfald mange . Hvorfor overhovedet bruge de penge på tun? Bor hak og plan den og skift forrøret 15 mm kabu og større studs så er du altså rigeligt kørende ..

  • #4   27. mar 2012 den krumtap er rigeligt til den maxi! den kommer ikke over de 15k rpm! og med det cylinder kit vil den gå godt! og du kan sagtens køre med std udstødning. den skal nok bare lige have en lidt større kaburator smiley

  • #5   27. mar 2012 hak stemplet, plan topstykket og bor plumpen ud, så går det omkring de 50, og fordi man planer topstykket får man en meget bedre topfart, og intet af det koster noget at lave. Jeg har lige planet mit topstykke, den ramme 10.15 stykker inden jeg er ude af indkørslen (6-7 m)


  • glenn a
    glenn a Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9
    #6   27. mar 2012 #Jonas T
    Jeg gider ikke ligge og rodde med at borre, hakke og plan smiley Derfor jeg køber et kit,

    #Kasper B
    Større kaburator? er den ikke god nok den der er med i Cyl Sættet?
    Kabu - •Karburator 21mm Dellorto copy


  • #7   27. mar 2012 Fatter ikke du hellere vil bruge 7-800 kr. istedet for at lige fixe dit cylinder kit.

  • #8   27. mar 2012 Når ja der er kabu med, jamen så er det godt nok! smiley

  • glenn a
    glenn a Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9
    #9   27. mar 2012 #Prins Kanelstøvle,
    Det ligger også i jeg gerne vil have den gamle motor liggende til den dag den skal sælges orginal igen.

    Og så synes jeg ikke 800kr for Kabu, cyl osv er meget.
    Vil også tro det giver bedre end at Plane/Bore/Hakke.


  • glenn a
    glenn a Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9
    #10   27. mar 2012 Er der så nogen som har prøvet lave deres egen Bagsvinger Forstærker? eller er det blilligere at bare Købe en færdiglavet?

    http://www.west-import.dk/ Skal den Svejses eller Skrues på?


  • glenn a
    glenn a Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9
    #11   27. mar 2012 Linket virkede så ikke, Men det er deres Bagsvinger Forstærker jeg ville linke til.

  • #12   27. mar 2012 De skal skrues på og er ubrugelige . Svejs en 1mm plade på indersiden af din bagsvinger .

  • glenn a
    glenn a Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9
    #13   29. mar 2012 Er det nødvendingt at skaffe en Racer Kobling også?

    Overvejer også at skifte min Pmotor ud med Kmotor

    Er der nogen der har erfaringer med Koblingen? skal det være Racer?

    -Hvis ja, hvilken?


Kommentér på:
Puch Maxi Tun - Krumtap/Leje Hjælp

Annonce