{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
655 visninger | Oprettet:

rmx problem {{forumTopicSubject}}

Hey sg! Jeg har et problem med min rmx'er.. Jeg har en mistanke om at det er stemplet den er gal med, da den har flere symptomer på det, men vil gerne lige høre jeres mening inden jeg skiller kværnen ad! Her er listen med de ting kværnen har af problemer:

1. Kickstarteren kan trykkes ned med hånden uden problemer, og den starter derefter allerede ved 3-5 huk selvom det er minus grader. Det betyder jo manglende kompression, (altså når jeg kan starte den rigtigt nemt med hånden, ik)?

2. Jeg kan sidde i frigear og give den gas og så kan den lige pludselig finde på at gå ud, (Mens den får omdrejninger!)

3. Den tager fint med omdrejninger i frigear, men så snart jeg sætter den i 1.-2-3-4-5-6 gear vil den slet ikke tage omdrejninger, og den kan slet ikke trække. Dog kan den nogengange finde på at trække SINDSSYGT lige pludselig?

Har tjekket forskellige videoer og fora her på siden omhandlende folk der har lidt samme problem med deres rmx'ere som mig. Har kunne læse mig til at nogen siger det er membranen, stelforbindelse osv, men lige i dette tilfælde lyder det da som det er stemplet den er galt med? Håber der er nogen af jer der kan hjælpe mig med mit problem, for skal nemlig have min rmx'er til at virke inden ferien er slut!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  rmx problem
  • #1   29. dec 2011 ØL smiley

  • #2   29. dec 2011 Kæft Minor, bare fordi jeg ikke kører på plastik og visir, men gear og lir! :*

  • #3   29. dec 2011 Du har lige solgt en stalker, som ikk virkede.
    Du har en rmx'er som ikk virker.
    Du har en kinacrosser som ikk virker.
    Du låner din lækre søsters cykel, dvs du kører på DAME cykel.


    Folk ude i byen kalder dig for maskine smaderen :-*


  • #4   29. dec 2011 Nu er jeg overhodet ikk sikker. Men tror jeg har hørt noget om noget med støttefoden på sådan en rmx :S

  • #5   29. dec 2011 Takker for dit svar, tror dog ikke at der er det som er problemet. smiley

  • #6   29. dec 2011 er den standart 50cc eller er der større cylinder på? fordi hvis der er std størrelse pløk i så går kicken meget nemt på dem selv med hånden. og at den kan starte så nemt indikere nærmere at der netop nok er en rigtig god kompression, sjældent en motor gider starte hvis der er ringe kompression.

    for mig lyder det mere til der evt kan være et problem med din benzin tilførsel eller i dit tændings system/afbryder kontakterne.

    du kan pille sædet af og rive stikket adskildt til den lille boks der sidder skruget på bagskærmen, så er støttebens kontakt osv frakoblet, så er den udelukket.

    og så ville jeg evt skifte tændrøret bare for at gøre det og så rense kaburatoren total igennem og evt rense benzin filteret i tanken (dvs tøm tanken og skrug benzin hanen af, så sidder der et filter) samt kaburatoren og luftfilteret og tjekke om der er noget der ser underligt ud.

    har været udsat for det der en gang.. men det var fordi venstre simmering til krumtappen var død, så kunne den utrolig nok tage omdrjninger i frigear men slet ikke trække noget somhelst. dog røg den self også noget mere end sædvanligt og tænrøret var godt kokset


  • #7   29. dec 2011 og det var self højre simmering der var død så den spiste olie.. venstre ville den bare få en masse falsk luft :b

  • #8   29. dec 2011 ja det lyder sq som en simmering smiley

  • #9   29. dec 2011 Takker til jer begge! Klinikken, min kaburator og luftfilter har lige fået den vildeste omgang rensning, så det er ikke der den er gal. Tror egentligt du har fat i noget omkring det med krumtappen smiley En bil/motorcykelmekaniker havde dog fortalt mig at det højst sandsynligt var stemplet/ringene den var gal med.. smiley Men jeg vil lige prøve det med at frakoble de stik du nævner, og se om det så virker. Du siger dog at du havde nogenlunde samme problem med din maskine, og at det var krumtappen den var gal med, så tror næsten også det er det samme med min.. smiley

  • #10   29. dec 2011 Du så sjov Minor:*
    Men næste gang du prøver at sige noget, så ha' lige dinefakta 'iorden smiley Min kinacrosser VIRKER, og det det gør den stadig efter de tre år jeg har haft den, og kører stadig på fabriksolien! smiley


  • #11   29. dec 2011 det kan også sagtens være dine stempel ringe der er blevet noget slappe i det.. men så det lidt spøjst at den starter så godt for det plejer sjældent at være noget de der er ret gode til smiley su kan jorive cylinderen og steplet af, så kan du se hvor meget spillerum der er imellem stemplet og cylinderen. kan det give sig sådan at det tydeligt kan mærkes så skal det ny prop til, ligledes er stemplet så typisk meget sort ned af siderne under den nederste ring, så fiser kompressionen bare lige forbi smiley

  • #12   30. dec 2011 Dine svar har været til stor hjælp og takker endnu engang! Og ja, det er standard cylle der sidder på, så vidt jeg husker.. smiley Men kigger på problemet imorgen, og håber jeg får den fixet hurtigt!

    Og ja, den starter sateme nemt! smiley


Kommentér på:
rmx problem

Annonce