9. apr 2011 Følger: 6 Følgere: 5 Scootere: 1 Emner: 75 Svar: 481
Kan det passe? {{forumTopicSubject}}
Hey SG'er!
Jeg har en PGO Hot 50 (årgang 2009) som jeg har haft lidt gang i at tune. Jeg har købt følgende til den:
* Stage 6 Sports Pro cylinder kit
* DellOrto 17,5mm Karbu.
Efter jeg havde købt overstående, synes jeg ikke den gav den ønskede effekt, så besluttede mig at anskaffe en knæk-udstødning også. Det blev en Top Performances Nardo Replica, og så kørte jeg lidt med den. Der kørte jeg så i stykker og besluttede mig for at smide den til mekaniker.
Han fandt ud af at krumtappen var knækket på den og jeg bestilte en ny Motoforce Evolution Racing ø10mm, fra Speedline af, som jeg afleverede til ham og fik ham til at montere. Derudover indstillingede han karburatoren ordentlig og hvad der nu ellers skulle indstilles.
Jeg fik den tilbage fra ham og nåede kun at køre en kørt tur før jeg igen kørte i stykker og fik den smidt tilbage til ham, denne gang påstod han at cylinderen havde sat sig, men da jeg kørte i stykker var den ikke sådan at den stopppede pludselig, den kunne kun køre ca. 30 km/t med fuldt gas og da jeg slap gassen helt stoppede den, og kunne ikke starte igen.
Men han skiftede det og anbefalede mig et Malossi Sport 70ccm - ø10mm fordi jeg jo stadig gerne ville have skub i maskinen, som han så bestlite igen fra Speedline og monterede derpå. Jeg fik den retur og på vej hjem (ca. 6km) gik den ud, men jeg kunne starte den igen. Kørte ca. 2 km og gik ud igen, igen kunne jeg starte den.
Fortsatte videre hjemad, uden problemer ca. 12km - næste morgen hvor jeg skulle på arbejde kørte jeg ca. 1km hvor jeg gik i stå og nu kunne jeg ikke bare starte den igen.
Nu står den igen hos mekanikeren som siger at de piller udstødningen af den og sætter en Giannelli Go udstødning på den.
Kan de passe at den ikke kan holde til overstående knæk-udstødning? Og hvorfor kan den ikke det? Nogen idéer om hvad problemet kan være?
/ Kenneth.
nov 2007
Følger: 34 Følgere: 35 Scootere: 3 Emner: 103 Svar: 301
apr 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Scootere: 1 Emner: 75 Svar: 481
Kan det passe?