{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
910 visninger | Oprettet:

Hakket & boret Maxi meget sløv {{forumTopicSubject}}

Hey. Jeg har endelig fået hakket og boret min maxi. Indsugningshullet blev boret op til at være lidt større end selve plumben, mens der af stemplet blev hakket 6mm af.

Nu er problemet, at der ikke er særlig godt bundtræk (dog MEGET bedre end før!). Hvis jeg f.eks. gasser ned i et sving, og derefter giver bundgas er den ved at blive druknet. Jeg har så også prøvet at køre uden filter, det gik ikke rigtig bedre. Dog var lyden bedre. Fra kold start er der heller ikke særlig godt optræk.

Udstødningen larmer også en hel del mere.

Opsætning:

12mm rund karburator
66 dyse
Std. luftfilter
Std. udstødning
Std. cylinderkit fra K-star
Standard gearing

Nogen der har en idé om hvad i alverden der er galt? (det skal siges, at den som standard ikke kunne køre med standard dysestørrelse, pga. der i luftfilteret er fjernet begrænsning)
Målet er en tophastighed på max. 40 km/t og et godt bundtræk.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hakket & boret Maxi meget sløv
  • #1   27. jun 2011 Nå ja, det skal også nævnes, at den stadig ikke kører mere end 25 ligeud (før kørte den 19). Er det en forkert tænding, eller der noget andet helt galt? Og nå ja, ved bakker kan man høre, at den går ned i omdrejninger = koblingen er nok ikke helt buttfucked.


  • #3   27. jun 2011 Ja, et eller andet er helt galt, det er der ingen tvivl om. smiley

    Puchen er et gammelt lig jeg købte, og der var problemer med for lille dyse da jeg købte den. Der var en størrelse 52 monteret, jeg satte en 66 i, det hjalp en del - men hastigheden blev ikke særlig meget bedre.

    Jeg fatter bare ikke, at den er så sløv. Cylinderkittet er næsten nyt, der er kommet nye lejer i, den starter altid efter et par hug - jeg fatter simpelthen ikke, hvad der er galt.


  • #4   27. jun 2011 Det giver vel heller ikke meget mening, hvis der skal en større dyse i, når den er ved at blive kvalt, når jeg har sluppet gassen, og derefter gasser op igen. :S

  • #6   27. jun 2011 Hej
    Problemet er den dejlige K-star cylinder. De er meget vidunderlige, men bedst til udstilling. De duer bare ikke.
    Din #52'er dyse burde være tæt på korrekt, men det kræver du har det rigtigfe luftfilter på.
    mvh


  • #7   27. jun 2011 min ven kører med 64dyse std.. tror du skal dyse op, det siger jo også sig selv når den ikke kører hurtigere, og er ved at dø..

  • #8   27. jun 2011 Jeg har nu prøvet dyse 72, men nu firtakter den på toppen. Jeg har også skiftet nålen fra anden øverste, til tredje fra toppen.

    Pakningerne er tjekket, de er også helt nye. Dog var udstødningspakningen knækket, så jeg har smidt en ny på - så den larmer mindre nu. Men hastigheden er ikke forbedret.

    At K-star cylinderet skulle være noget lort, har jeg læst andetsteds ikke skulle passe - han kunne få hans standard maxi med K-star op på 42 km/t.

    Tændingen kan heller ikke være helt ved siden af, for den starter altid på første eller andet hug.

    Hvor er det dog en frustrerende maskine. smiley


  • #9   27. jun 2011 Har tjekket tændingen. 0,45 mm ved top. Har prøvet at pille luftfilteret af, nu er den bare endnu mere sløv.

    Måske det er koblingsfjedre der skal til?


  • #11   27. jun 2011 Nah, jeg havde en scooter for et år siden. Det var ikke lige mig, den var alt for driftsikker. smiley

Kommentér på:
Hakket & boret Maxi meget sløv

Annonce