Hakket & boret Maxi meget sløv {{forumTopicSubject}}
Hey. Jeg har endelig fået hakket og boret min maxi. Indsugningshullet blev boret op til at være lidt større end selve plumben, mens der af stemplet blev hakket 6mm af.
Nu er problemet, at der ikke er særlig godt bundtræk (dog MEGET bedre end før!). Hvis jeg f.eks. gasser ned i et sving, og derefter giver bundgas er den ved at blive druknet. Jeg har så også prøvet at køre uden filter, det gik ikke rigtig bedre. Dog var lyden bedre. Fra kold start er der heller ikke særlig godt optræk.
Udstødningen larmer også en hel del mere.
Opsætning:
12mm rund karburator
66 dyse
Std. luftfilter
Std. udstødning
Std. cylinderkit fra K-star
Standard gearing
Nogen der har en idé om hvad i alverden der er galt? (det skal siges, at den som standard ikke kunne køre med standard dysestørrelse, pga. der i luftfilteret er fjernet begrænsning)
Målet er en tophastighed på max. 40 km/t og et godt bundtræk.
jun 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 72 Svar: 239
jun 2005
Puchen er et gammelt lig jeg købte, og der var problemer med for lille dyse da jeg købte den. Der var en størrelse 52 monteret, jeg satte en 66 i, det hjalp en del - men hastigheden blev ikke særlig meget bedre.
Jeg fatter bare ikke, at den er så sløv. Cylinderkittet er næsten nyt, der er kommet nye lejer i, den starter altid efter et par hug - jeg fatter simpelthen ikke, hvad der er galt.
jun 2005
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Scootere: 6 Emner: 3 Svar: 585
Problemet er den dejlige K-star cylinder. De er meget vidunderlige, men bedst til udstilling. De duer bare ikke.
Din #52'er dyse burde være tæt på korrekt, men det kræver du har det rigtigfe luftfilter på.
mvh
jul 2008
Følger: 45 Følgere: 47 Scootere: 7 Emner: 88 Svar: 1.229
jun 2005
Pakningerne er tjekket, de er også helt nye. Dog var udstødningspakningen knækket, så jeg har smidt en ny på - så den larmer mindre nu. Men hastigheden er ikke forbedret.
At K-star cylinderet skulle være noget lort, har jeg læst andetsteds ikke skulle passe - han kunne få hans standard maxi med K-star op på 42 km/t.
Tændingen kan heller ikke være helt ved siden af, for den starter altid på første eller andet hug.
Hvor er det dog en frustrerende maskine.
jun 2005
Måske det er koblingsfjedre der skal til?
jun 2005
Hakket & boret Maxi meget sløv