287 visninger
|
Oprettet:
angående dyse. {{forumTopicSubject}}
En hot med malossi multivar, fjernet alle begrænsninger, og et gianelli go udstødning, skal der så større dyse i? den kører fint nok nu uden af have pillet ved det, men kan høre man skal sætte tomgangsskruen lidt op. Eller er det bedst at sætte større dyse i??
dec 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Scootere: 3 Emner: 102 Svar: 2.078
Og generelt så siger man at en motor skal være tilpasset hele vejen igennem(dvs kaburator -> cylinder -> udstødning). Ændrer du på det ene så må du også tilpasse i den anden ende for at resultatet bliver helt perfekt. Så jeg vil da sige at hvis du ændre udstødning, så skal du nok også ændre din dyse en smule op, men den vil sikkert køre fint med den samme i.
Men ændre man på luftfilteret, så skal du med 100% garanti dyse op, da blandingen ellers bliver for tynd, hvilket <b>kan</b> skade din cylinder meget.
aug 2010
Følger: 17 Følgere: 16 Scootere: 6 Emner: 134 Svar: 366
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 8 Scootere: 1 Emner: 13 Svar: 4.890
CA nøddebrunt
Itreds Eller hvordan detf nu staves.
Hvorfor gøre det hele mere indviklet end det er ?
aug 2010
dec 2007
Jeg kunne sagtens skrive. "du skal dyse op", men så ville han ikke vide hvorfor han skal gøre det. Jeg gør ikke tingene mere indviklede end de er. Jeg forsøger bare at forklarer det, så han ved hvorfor han gør de forskelige ting.
Men jeg er slet ikke scooter/motor ekspert(endnu. Men jeg har et mål om at blive rigtig dygtig. Min gamle far kan bare ved hjælp af en beskrivelse(da vi bor langt fra hinanden) sige om der skal nyt tændrør i eller ej eller om det er dårlig stelforbindelse eller dårlig indstilning. Og han har ret hver gang.
Dér vil jeg gerne hen og derfor forklarer jeg lidt mere i detaljer, så Lasse F måske og kan lære lidt og ikke bare få det hele ind med en guldske.
aug 2010
dec 2007
aug 2010
angående dyse.