{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
882 visninger | Oprettet:

Stalker tænding. {{forumTopicSubject}}

hey har et problem med min stalker, den kører dårligt.
jeg har følgende opsætning,
italy racing hpr cyllinder.
dellorto 21mm.
leovince TT.
polini evo 2 krumtap og lejer.
- den kører rigtig godt indtil jeg kommer op på 100 så dør den, den stopper simpelthen med at tænde, ligesom hvis man kører og så vrider nøglen hen på sluk.
og så skal jeg lege lidt med gassen så kan den ta gas igen??
- og når den har kørt en god lang tur så gør den det engang imellem selvom den ikk er oppe i fart, og den kan og finde på at skyde lidt fra udstødningen?
kan det være fordi cdi og tændspolen stadig er std?
eller skal jeg og ha ny racer tænding på?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stalker tænding.
  • #1   10. jan 2011 cdi og tændspole er ikke begrænset så burde ikke være det? men måske er det i stykker men så ville problemet være onstant, det kan måske være din cyllinder der skal have et stempel med en anden TOL

• #2   10. jan 2011 undskyld men hvad er TOL?
    stemplet er jo det stempel der er blevet lavet til cyllinderen?

• #3   10. jan 2011 Prøv at lave afstanden på elektode afstanden på tændrør, lidt mindre, feks. fra 0,6mm til 0,4mm

• #4   10. jan 2011 ja smiley men hvis det er slidt så køre du måske med fx et TOL a så er der TOL a-b-c-d de er 0,05mm bredere fra a-d måske er det det der er galt, var det med min stalker da jeg kørte med pro sport, jeg kunne bare ikke finde fejlen, og den begyndte at hakke og ville ikke ta gas ved 30-40 kmt over det kørte den rent indtild 80-90 så gjorde den det igen og blev ved, sådan var det hele tiden, skiftede hele tændingen ud så har en sprit ny stalker original tænding liggende hehe men jeg skiftede bare cyllen og så gik det over, og jeg kan stadig ikke finde nogle fejl på den cyllinder,

- men det bare en teori smiley

• #5   10. jan 2011 Evo2: jeg fattede overhoved intet af det der :b
    - Tyranus, R: skal jeg bare købe et andet tændrør hvor elektrode afstanden er kortere?

• #6   11. jan 2011 Tyranus R

vi snakker om to forskellige ting smiley ?

• #7   14. jan 2011 kan i 2 ikk lige fortælle hva i mener jeg bør prøve smiley
    vil meget gerne ha min stalker ud at køre igen smiley

• #8   14. jan 2011 Lyder mere som om det rent faktisk er en lille varmesætter du oplever. Prøv at tage topstykket af og se ned i cylinderen jeg vil næsten garantere at der er små overflade ridser langs cylinderen.

Elektrode afstanden er den afstand der er mellem den runde del i tændrøret og så den bro der går ud øverst på tændrøret. Nej der kan ikke købes tændrør med anden afstand. Oftest er et nyt tændrør faktisk helt skævt sat op til mange omdrejninger pga for stor afstand.

En nicasil cylinder bliver IKKE! slidt så meget at man skal en tolerance op. Den belægning er mange mange gange hårdere end stemplet og stempelringene samt den er ganske ganske tynd. Oftest tyndere end et tolerance mål. Ergo er det stemplet og stempelringene der slides først og giver op.
    Tolerancen er den afstand der er mellem stemplet og cylinderen. Den skal passe for at stempelringene lukker ordenligt til. Er der for stor afstand så spredes stempelringene for meget og bliver utættet og er der for lille afstand så sætter man cylinderen.

• #9   14. jan 2011 Lalle

så har jeg sku en sport pro cylle liggende med dødt stempel bare smiley

• #10   14. jan 2011 Ja eller bare døde stempelringe. Men umiddelbart lyder der mere som om der har været en fejl indstilling et sted frem for en død cylinder...

• #11   14. jan 2011 skiftede stempelringe,
    og kørte med den indstilling i ihvertfald 3mdr 60 km mindst om dagen smiley

• #12   14. jan 2011 Tror nu mere på at der har været en fejl indstilling. Havde det været forkert tol så havde den gjort det hele tiden eller ihvertfald først når du kom op i fart, hvor der kommer mere tryk og fart på gasserne, og ikke fra 0-30 og så igen omkring toppen.
    Men det kan være nærmest umuligt at få styr på de cyller.
    har en typhoon stående som jeg kun kan få 1! karburator til at gå rent på og det er med luftskruen rigtig langt fra normal stilling og så må den stadig helst ikke gå i tomgang hvis den er rigtig god gennemvarm.

• #13   14. jan 2011 jeg snakker om mit gamle kit smiley
    jeg tror bare stemplet var slidt smiley

Kommentér på:
Stalker tænding.

Annonce