original membran "tuning"? {{forumTopicSubject}}
hey sg, jeg har diskuteret lidt med mine kammerater mo det er muligt at ændre på standard membranen for at scooteren skal køre bedre.
jeg har som opsætning:
stage 6 sport pro
tp nardo udstødning
multivar
standard kabu
standard membran
standard kobling
vil det gøre en forskel at bøje de der stålplader på membranen lidt ud? for de sidder helt ind til membranpladerne
når jeg står stille med min scooter og giver fuld gas, rykker den sig næsten ikke ud af flækken men så kommer den stille og roligt og pludselig tager den så fat, tror ikke det er trimfjedrene, kan det have noget med membranen at gøre?
jan 2010
Følger: 80 Følgere: 66 Scootere: 5 Emner: 465 Svar: 8.511
jan 2010
Følger: 80 Følgere: 66 Scootere: 5 Emner: 465 Svar: 8.511
nov 2007
Følger: 42 Følgere: 40 Scootere: 1 Emner: 187 Svar: 291
apr 2010
Følger: 90 Følgere: 104 Scootere: 14 Emner: 42 Svar: 7.662
dette bliver værre jo flere omdr motoren tager, og når vi kommer godt op i omdr, står bladene åbne hele tiden hvis metal pladerne er bøjet ud.
det er derfor man bruger kevlar blade på en tunet motor de er strammere og vil lukke hurtigere dvs at motor kan tage flere omdr.
det er det eneste det giver at skifte til kevlar blade, at max omdr bliver forhøjet.
konklution. at bøje metal pladerne i membranen (membran stopperne)
vil omdr. begrænse motoren. det er ikke sikkert det mærkes da man jo bestemmer motorens arbejds område med rullerne, og hvis det er sat laver end lukke hastigheden er det jo lige gyldigt.
jul 2008
Følger: 35 Følgere: 42 Scootere: 11 Emner: 67 Svar: 2.199
køb nogle karbon plader, men hvis det var mig ville jeg købe en helt anden membran...
apr 2010
Følger: 90 Følgere: 104 Scootere: 14 Emner: 42 Svar: 7.662
nov 2007
Følger: 42 Følgere: 40 Scootere: 1 Emner: 187 Svar: 291
apr 2007
Følger: 38 Følgere: 35 Scootere: 3 Emner: 239 Svar: 1.628
skift bladene , og spids den ..:)
original membran "tuning"?