{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.882 visninger | Oprettet:

original membran "tuning"? {{forumTopicSubject}}

hey sg, jeg har diskuteret lidt med mine kammerater mo det er muligt at ændre på standard membranen for at scooteren skal køre bedre.

jeg har som opsætning:
stage 6 sport pro
tp nardo udstødning
multivar
standard kabu
standard membran
standard kobling

vil det gøre en forskel at bøje de der stålplader på membranen lidt ud? for de sidder helt ind til membranpladerne

når jeg står stille med min scooter og giver fuld gas, rykker den sig næsten ikke ud af flækken men så kommer den stille og roligt og pludselig tager den så fat, tror ikke det er trimfjedrene, kan det have noget med membranen at gøre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  original membran "tuning"?
  • #1   3. nov 2010 det hjælper lidt hvis du sætter karbon plader ind har jeg selv lige gjort men det er kun optræk

• #3   3. nov 2010 ja os dem smiley

• #4   3. nov 2010 jamen skal jeg så have nogle racing i eller hvad? for hvis den kobler til for sent, altså ved for høje omdrejninger, så burde jeg da at skulle have nogle der tager fat meget tidligt, og racing osv tager da fat senere gør de ikk?

• #5   3. nov 2010 du må ikke bøje matel pladerne på membranen ud, der er en grund til at de ikke åbner mere. og der er i forvejen rigelig åbning med 4 blade, på gamle knallerter var der et og hul var ca halv størrelse, grunden til at de ikke åbner mere er lukke tiden, jo hurtigere bladet kan skifte fra åben til lukket jo bedre da det sker i det sptempel vender tilbage fra top, hvis det sker for langsomt blæses noget af luft og benz baglens ud gennem karbuen.

dette bliver værre jo flere omdr motoren tager, og når vi kommer godt op i omdr, står bladene åbne hele tiden hvis metal pladerne er bøjet ud.

det er derfor man bruger kevlar blade på en tunet motor de er strammere og vil lukke hurtigere dvs at motor kan tage flere omdr.

det er det eneste det giver at skifte til kevlar blade, at max omdr bliver forhøjet.

konklution. at bøje metal pladerne i membranen (membran stopperne)
    vil omdr. begrænse motoren. det er ikke sikkert det mærkes da man jo bestemmer motorens arbejds område med rullerne, og hvis det er sat laver end lukke hastigheden er det jo lige gyldigt.

• #6   3. nov 2010 du må IKKE bøje membran pladerne... de skal lukke helt til...

køb nogle karbon plader, men hvis det var mig ville jeg købe en helt anden membran...

• #7   3. nov 2010 det er ikke membran pladerne han mener, det er membran stopperne,

• #8   3. nov 2010 tak for hjælpen(: så blev jeg så meget klogere(:

• #9   3. nov 2010 metal pladen på membranen kan du klippe af lige 2mm før skruen ..
    skift bladene , og spids den ..:)

Kommentér på:
original membran "tuning"?

Annonce