ønsker svar på nogle spørgsmål.... {{forumTopicSubject}}
hej sg.
har et Top Performances Trophy til hiper2 motor.
men det gik hen og varmesat og sat sig, har gået med tanken om og få det boret op til 49.5 eller 50 mm og smide et 50 mm racing stempel på plus 50mm topstykke...
er det overhovedet muligt...
at få den boret op til 49 eller 49.5 mm vil ikke være det store problem, vil jeg mene...
----------------------------------------------------
har et racing cylinder i støbejern
stempelet som bliver brugt til dette, self 47.6 rund top HQ
hvad står det skide HQ for, så fik jeg den fedeste idé synes jeg selv, smide andet stempel på self 47.6 men med flad top men der skete ikke en skid overhovedet. kunne fin starte og stå tomgang, to en lille tur på den men lige så hurtig vendte jeg hjem igen. den to ca 5 rpm MAX KM/T ca 30 ret sikker på mindre...
siden da det ikke virker, har jeg tænkt rigtig meget over topstykket for det er til rund top. har topstykket noget betydning for om man kører med flad top eller rund top..?
LINK til de stempler som omtales...
47.6 HQ
(link fjernet)
47.6 flad top "RACING"
(link fjernet)
på forhånd tak fra jesper s.
mar 2009
Følger: 59 Følgere: 70 Scootere: 9 Svar: 1.864
apr 2004
Følger: 4 Følgere: 5 Scootere: 1 Emner: 50 Svar: 70
det omhandler to cylinder i støbejern
støbejern bliver sgu ikke nicasilbelægning, har sgu aldrig hørt om det ...
...
maj 2007
Følger: 37 Følgere: 33 Scootere: 6 Emner: 109 Svar: 1.359
jesper S
Hvis jeg ikk tager meget fejl, er det stortset ALLE cyllindere der bliver foret med nicasil. Der er dog meget forskel på hvor tykt et lag der blir brugt... Pinasco får bla. en rigtig kraftig foring med nicasil.
maj 2007
Følger: 37 Følgere: 33 Scootere: 6 Emner: 109 Svar: 1.359
jesper S
tror sku egentlig du har ret.. Ser ud til at de cyller der er lavet af støbejern ikk er foret.. Vil tro det er ved alu, cyllinder der blir foret så, da det er et letvægtsmateriale..
apr 2004
så vildt som jeg ved. er det kun alu cyller der bliver foret med nicasil og grunden til det, er alu for blødt og flækker ved de temp/rpm osv
....
men har hellere ikke hørt om nogen som har boret deres alu op pga et eller andet...
apr 2004
ja det kan, viste jeg godt...
synes selv jeg ligger hele mit indlæg op mod støbejerns cylinder...?
...
jeg tænkte på om jeg kunne hone mit Top Performances Trophy 48mm op til 50mm og tage stempel fra Top Performances TPR 80ccm som kommer fra rs50 ?
ønsker svar på nogle spørgsmål....