441 visninger
|
Oprettet:
9. maj 2008 Følger: 57 Følgere: 57 Scootere: 7 Emner: 135 Svar: 305
krumtaps problem {{forumTopicSubject}}
hej sg jeg skulle samle min blok idag det gik også fint nok jeg puttede lejerne på min krumtap og satte den i den ene halvdel det kørte bare der ud af lejerene kørte stadig som smurt så fik jeg flydene pakning på og den anden del sat sammen men efter den gik lejerne ret svært rundt og det er helt nye lejer og krumtappen sidder ikke skævt i eller noget det hele passer tror også den saktens kan køre med det syns bare det er lidt underligt
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 16 Scootere: 2 Emner: 24 Svar: 154
(slå stille)
jun 2008
Følger: 49 Følgere: 44 Scootere: 8 Emner: 6 Svar: 42
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.734
Så kører de ikke stramt bagefter fordi de er SLIDT til at passe.
Gummhammer nej nej.
Sæt nu de skide lejer i blokken først og sæt tappen i bagefter.
Hvis de så går stramt så kan du aflaste lejet uden at skade lejet ved at sætte et passende rør ind over tappen som rammer den inderste lejering.
Et minigok med en alm hammer og så er lejet på plads og alt kører glat.
Evt kan du købe en krumtap trækker som trækker tappen ind i lejet.
Ja tappen ind i blokken hvor lejet sidder.
Ikke tappen med lejet på ind i blokken.
Den kan købes hos scooter-attack
aug 2006
Følger: 28 Følgere: 29 Scootere: 1 Emner: 61 Svar: 14.675
Har stadig aldrig hørt om at det går galt ved at slå med en gummihammer
jul 2009
Følger: 83 Følgere: 85 Scootere: 5 Emner: 14 Svar: 14.838
sep 2006
I slår på blokken den ene vej for at få lejerne den til at komme længere ind i blokken den modsatte vej.
okt 2008
Følger: 80 Følgere: 81 Scootere: 5 Emner: 67 Svar: 1.707
aug 2006
Du vil stadig ikke lytte til det LaLLe han siger?
sep 2006
Nej da, hvorfor skulle jeg det når jeg har installationsvejledningen til mit værktøj lige her.
Gummihammeren bruges kun sammen med krumtaphus splitteren, hvis husene ikke skilles ad parallelt.
Jeg har også en instruktionsvideo som viser klart og tydeligt hvordan det skal gøres og der får man ALDRIG brug for en gummihammer da krumtap trækkeren trækker tappen helt ind i lejet.
I slår indirekte på lejet og det synes jeg ikke om.
aug 2006
Dit værktøj har jo ikke noget med at gøre om du vil lytte til hvad LaLLe han siger.
sep 2006
Jeg havde besøg af en EL-installatør fordi jeg havde skjulte samlinger bag nogle paneler ved loftet.
Hvad tror du idioten efterlod?
Skjulte samlinger lige ved siden af.
Spasseren satte bare et lampe udtag og trak kun 2 af ledningerne derhen....!
Så fordi man er højt uddannet indenfor et fag betyder ikke at man gør ting rigtigt.
Lalle er nok populær herinde og har en del erfaring, men for mig vil slag på krumtaphuset aldrig give mening.
At slå den ene vej fordi lejerne skal rettes på plads den anden vej er tosset, synes jeg.
aug 2006
Det at du slår på tappen i den ene ende, overfører det jo også slaget til den anden ende ..
nov 2008
du skal vist bare holde dig til bøgerne....
sep 2006
Hvornår kommer i med den beskrivelse fra Piaggio som siger hvordan Piaggio de gør.
Jeg har godt vide hvordan Yamaha og Aprilia de gør.
aug 2006
Kan du så svare mig på hvorfor det aldrig er gået galt for nogen på den måde, nu kender jeg selv mange der tuner og mange bruger den teknik og det er aldrig gået galt? Desuden har du også fået at vide hvor den udtalelse fra piaggio kommer fra
sep 2006
Det er som sagt den måde Piaggio bruger.
Jeg tror jeg vil skrive til Aprilia og Yamaha importøren og spørge hvad de anbefaler til deres forhandlere.
Det er stadig ideen med en gummihammer der virker voldsom mod lejet.
Hvorfor ikke bare trække tappen ind i lejet?
nov 2008
brug en gummihammer så erstatter jeg hvis du smadre noget
sep 2006
Har iøvrigt lige fundet ud af at Piaggio ejer Aprilia.....
Klart de kan sige at de er europas førende 2hjuls fabrikant.
Hvis de så bare havde noget mere info på deres stærkt mangelfulde hjemmeside.
aug 2006
Du skal huske at skrive at det er ideén i at montere lejerne på tappen først da det er det som piaggio anbefaler i følge LaLLe.
sep 2006
Nemmere bliver den del ikke.
http://grminis.blogspot.com/2010/06/trick-to-installing-crankcase-bearing.html
aug 2006
Det er jo ikke bare ham, det er næsten alle der gør det på den måde. Men som jeg har sagt så mange gange før så er der intet forkert i at gøre det på den måde, ligesom der ikke er noget forkert i den måde du gør det på .. Du skal huske på at når lejerne sidder i spænd, så mangler de jo kun meget lidt for at falde på plads, det er så lidt at lejerne på ingen måde tager skade, når du slår på tappen.
aug 2006
sep 2006
Det er bare det slag som jeg godt vil undgå.
Lejerne er jo ikke lavet til sidelæns tryk.
Min plan er at få lavet en bøsning til min krumtaps påtrækker, så den hviler på inderringen og trækker tappen ind i inderringen istedet for at trække tappen ind i blokken hvor lejet sidder.
På den måde kommer der på intet tidspunkt nogen form for pres eller slag fra siden af lejet.
De første lejer jeg skiftede i mit liv var lejer i en Puch Monza motor.
Der fik jeg åbenbart ikke de små afstand skiver med og de er åbenbart vigtige. ( fandt jeg ud af dengang i 1996 ).
Sprit nye originale lejer ødelagt inden de overhoved havde kørt.
Siden da har lejer skulle glide frit i første forsøg.
Mon ikke Piaggio siger at den skal på tappen først, fordi deres Ciao motor er lukket i den ene side?
Det er den eneste maskine som jeg ville sætte lejet på tappen på først og bruge gummihammer hvis den kørte stramt.
Altså i højre side kun.
Jeg har søgt og søgt og søgt og kan ikke finde en eneste på nettet på udenlandske sider, som anbefaler at lejerne skal på tappen først.
De fleste er motorcross sider, men det er jo samme funktion, dog noget større med en 250ccm.
krumtaps problem