{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
932 visninger | Oprettet:

Mit første styrt på Scooter. Historie {{forumTopicSubject}}

Hej SG.

Ved ikke hvorfor, men syntes at jeg ville fortælle jer om den gang, hvor det gik galt for mig... Læs det eller lad være..

Vi kender vel alle den der følelse af, at intet kan hamle op med os.. Den der "Det sker sgu ikke for mig" følelse.. At man er uovervindelig.. Sådan havde jeg det også.. Indtil en dag i September 2009.. Jeg (Smart som man tror man er) skulle lige ræse lidt på min nye SFX (Uden hjelm..) kun monteret med en forbremse, og med et fladt fordæk.. Jeg stod og røg en smøg med to venner, der så var i bil, og vi skulle mødes lidt længere nede af vejen, hos en anden kammerat. Jeg sætter mig så op på min SFX, og mine to kammerater går ind i bilen.. Vi får så kørt nogle hundrede kilometer, før vi når til et rødt lyskryds.. Der var 1 bil foran mine to kammerater, som holdte nummer 2, fra det røde lys. Da det bliver grønt tænker jeg straks at jeg skal trykke den lidt af. Jeg køre i højre side (Korrekt pladseret), uden at tænke længe over noget, får den noget spand.. Ud af det blå, er der foran mig en bil, (der uden at blinke og uden at holde sin vigepligt) svinger ud foran, hvorpå han så ser mig (vi får øjenkontakt) får et chok, og stopper op. Jeg (I ren panik) river i forbremse, som var den eneste bremse, imens jeg drejer (Ja, dumt, men det hele gik lige lovligt stærkt). Jeg ender med at ryge hen over styret, "flyve" vandret i luften, og knalde ind i hans bagende af bilen. (13,5 CM fra kofangere). Jeg rejser mig hurtigt op, og kan intet mærke, men ser så at der står 2 stråler (Nej, ikke drypper, men 2 stråler) af blod ud fra min pande. Jeg vælter så bagover, og høre så at min SFX's gas har sat sig, jeg kravler over og slukker for den, og prøver så igen at rejse mig, og inden jeg for anden gang falder bagover, griber min ven mig (Fra bilen, han kom ikke hurtigt ud, da han hev i selen (så den låste) da han så hvad der skete) han får lagt mig ned på ryggen, hvor jeg så ser et ansigst udtryk jeg aldrig har set før.. Jeg går i panik og spørger "Hvor slemt er det" "Er det tydeligt" "Hallo, J," Han svare kun "Det ser sgu ikke for godt ud" han ville ikke svare på hvor arret var placeret, eller hvor dybt det var. Uden videre står der så en 9-15 personer rundt om det hele, som hjælpfuldt ligger både jakker og handsker til rådighed. Min anden kammerat (Fører af bilen hvor min kammerat J var i) har så ringet 112 med det samme, og kontakter efter min far, og fortæller situationen.. Det var kl 16:23, så det var midt i myldretiden.. Følte at det tog hundrede år før den ambulance kom.. Jeg husker ikke meget anden end at det hele var sort for øjnene.. 14 minutter efter ankommer en 2 politi motorcykler, en politibil, en ambulance og en læge ambulance så. (Politi eskort). Lægerne laver så den sædvanlige rutine mm og ligger mig i nakke støtte.. Jeg spørger igen, hvor dybt det er og hvor det er placeret.. Han svare at han kan se helt ned til min skalp (kranie) og det er pladseret lige lidt over panden.. Jeg bliver strakts kørt til Rigshospitalets Akut afdeling, hvor jeg bliver modtaget af 7 læger, med en puls på godt 200. (Chok / Hyberventilere). Jeg endte med en brækket to, en forstuvet fod, et 13 CM langt, 1CM bredt ar hen over det øverste af panden og op ad hovedet..

Jeg fik 3 gange den dag afvide.. At hvis jeg havde ramt de 13 CM længere til venstre (På kofangeren) havde jeg været slået ihjel på stedet.. Tænk lidt over den gutter.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mit første styrt på Scooter. Historie
  • #1   29. sep 2010 ja man kan sku hurtig komme galt afsted

  • #2   29. sep 2010 Havde du husket hjelmen var det aldrig blevet så slemt.
    Men ja, jeg skal sku ikke spille klog, gudskelov er jeg kun væltet en gang også, sne vejr, sommerdæk, dog 20 kmt, men stadig et kæmpe blåt mærke på inderlåret, da kværnen væltede ned over mig med stellet først (125 kg).

    Sådan kan det gå, men ja, man lærer af sine fejl smiley


  • #3   29. sep 2010 Simon - SSM RACER smiley -

    Det gør man bestemt..
    Men hvis de 13CM havde været der.. Så havde jeg sgu stilt træskoene.. Det er først virkelig der hvor det går op for en..


  • #4   29. sep 2010 Jamen hvorfor var du så færdig der?
    Havde du snittet kanten af kofangeren eller? - fik du erstatning?

    Men ja, i wanna f you smiley
    Jeg kan garanterer dig for du ikke nå at kaste dig af cyklen, det hele går så vold hurtigt.

    Bare lige inden det sker, ligesom da du fik øjenkontakt med chaufføreren, der ved man bare, man kan føle det i hele kroppen, at nu går det sku galt. - rigtig galt.
    det sådan en klam følelse!

    Se den video der er herinde i forummet; husk hjelmen, den passer måske meget godt smiley


  • #5   29. sep 2010 det stod i EB gjorde det ikke? syntes jeg læste om det

  • #6   29. sep 2010 I Wanna Fuck you:

    - Det kan jeg så garanterer dig for at du ikke kan, det går simpelthen så hurtigt! smiley

    Har selv været ude for både et par solostyrt, samt en ulykke med en bilist.
    Soloulykker har været helt selvforskyldt, det har været resultatet af nogle latterlige forsøg på latterlig racerkørsel gennem bla. et helleanlæg, hvor jeg så vælger at pløje næsten lige igennem pga. for høj fart. Dog skete der ikke andet end en forstuvet fod, forstuvet hånd samt rygsmerter med mig, knallerten var dog en anden sag! smiley

    Ulykken hvor en bilist var involveret var da jeg kom kørende på cykelsti, og han glemmer åbenbart at orientere sig bagud da han skal lave et højresving, og bare svinger lige ud foran mig. Når kun lige at tænke "Det her går galt" og smask, så lagde både jeg og scooter i asfalten. Også her slap jeg ufatteligt heldigt fra det - Med faktisk ingen skader overhovedet ud over lidt småskrammer/hudafskrabninger, dog var scooteren slået helt skæv i forgaffel og stel - Dette blev jeg dog betalt 5000kr,- i erstatning for senere så det var til at overkomme smiley

    Ud over det har jeg været nede og ramme asfalten et par gange i sving, hvor man lige har lagt sig "lidt for langt ned" smiley

    I alle situationerne har jeg haft både hjelm, pro handsker samt en tyk jakke på smiley

    Beklager hvis der er stavefejl/tegnsætningsfejl - Men klokken er simpelthen for mange til at jeg gider kigge det igennem smiley


  • #8   30. sep 2010 I wanna fuck u .

    Du vil ikke prøve et styrt.. det der sker er. du smadre din knallert og dig selv.. intet fedt i det overhovedet.. jeg vil godt bytte med dig smiley


Kommentér på:
Mit første styrt på Scooter. Historie

Annonce