651 visninger
|
Oprettet:
mindre dysse i større karburator ? {{forumTopicSubject}}
Hey folkens
Jeg har skiftet fra min std. mikuni 16½mm. til en Dellorto 21mm.
men det der undre mig er at jeg mikuni og en org. udstødning med stort forrør brugte #92
og nu med 21ér og Gianelli Shot udstødning 4-takter den stadig lidt med en dysse #88 kan det virkelig passe at jeg skal ned i #86-84-82 ??
Jeg køre med Airsal T6 47,6mm (lige over sport med 2-delt udstødnings kanal)
og polini filter indsats (boxén er uden begrænset gummi studs)
mvh, Anders
jun 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Scootere: 2 Emner: 107 Svar: 1.230
jul 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Scootere: 3 Emner: 20 Svar: 241
Kan nogen forklare hvorfor det er sådan ?
2-Takts maskiner har et blandingsforhold på ca. 14 dele luft til 1 del benzin og da en 21mm kaburator har et meget større arial hvor den suger luft burde den så ikke skulle ha tilsvarende mere benzin ?
Scooterattack i tyskland skriver at fordelen ved større kaburator bla. er at opnå bedre indre køling..
men hvordan kan det lade sig gørre med mindre benzin ?
jul 2011
Følgere: 110 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.299
Eller skal jeg fortælle dig hvorfor?
jul 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Scootere: 3 Emner: 20 Svar: 241
jul 2011
Følgere: 110 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.299
mindre dysse i større karburator ?