Italkit - defekt? - Et sandt mysterie! {{forumTopicSubject}}
Har en RCR med TS 80cc, 24 kabu, MKPR3 udst mm.
Med standard tænding kørte den fint - 115 efter bil, men det skulle jo naturligvis forbedres, så jeg købte et brugt italkit, og en spritny tændspole dertil, og monterede det. Det virker dog ikke som det skal.
Har prøvet med 2 forskellige statore, tændrør og tændrørshætter, men med samme resultat. Først gad den ikke starte - men det var så fordi jeg havde indstillet den til modsat omdrejningsretning. Så ændrede jeg det, og så startede den i 1. hug (kunne den både med og uden choker, og uafhængigt af om jeg gav gas, så det var jo godt nok) Så kørte jeg en hundrede meters penge, og så gik den ud. Så kunne jeg starte den, og så gik der et øjeblik og så gik den ud igen, og sådan blev det ved.. Siden har jeg som sagt prøvet med forskellige dele osv, men resultatet hver gang er at den gerne vil være tændt 2-5 sekunder, men så går den bare ud. Stadig uafhængigt af hvor meget gas jeg giver den..
Skruerne igennem statoren passer ikk helt perfekt med hullerne i blokken men det går da lige. Dog ser det ud som om svinghjulet er tættere på statoren nede i bunden, end den er i toppen, men den rører dog ikke. Der er nogen der har sagt at det måske kunne være overgang et eller andet sted, men det ved jeg ærlig talt ikke helt hvad vil sige, og hvad man skal gøre ved det. Tændspolen er monteret på stellet og er forsynes med en stelforbindelse direkte til motorblokken.
Er rimelig lost, og den står bare halt adskildt og roder i min mors garage, hvilket hun ikke er helt tilfreds med, så tar gerne imod et bud på hvad der kunne være galt?
Den står som den skal - indstillet med tændingsmikrometer.
jun 2005
Følger: 33 Følgere: 33 Scootere: 3 Emner: 325 Svar: 1.075
jul 2006
Følger: 54 Følgere: 51 Scootere: 5 Emner: 327 Svar: 1.747
jun 2005
Følger: 33 Følgere: 33 Scootere: 3 Emner: 325 Svar: 1.075
jul 2006
Følger: 54 Følgere: 51 Scootere: 5 Emner: 327 Svar: 1.747
Italkit - defekt? - Et sandt mysterie!