{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
447 visninger | Oprettet:

Simon L
Simon L
Tilmeldt:
24. jan 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Har brug for hjælp med en Stalker! {{forumTopicSubject}}

Hey alle sammen! Jeg kører rundt på en lille staldmis, som jeg gerne vil have lidt hjælp med, både angående mild tuning og indstilling og generel info om stalker smiley !

Det skal siges at det er den gamle model smiley Så mener det er en hiper 1 moter der sidder på? Alt er standard undtagen udstødningen som er en Top Performance powered.

Så kommer spørgsmålene smiley !

1. Hvordan får jeg den til at køre hurtigere, ved hjælp af "mild tuning". Jeg har pillet begge skiver og fjernet begrænsningen i luftfilteret. skulle jeg skifte membran? Og til hvilken? Hvad med dysning? Skulle jeg dysse den om til 56?

2. Den trækker bedst når den er kold (er det sådan med alle scootere?) men lige i starten når den får fat og begynder at trække, så kommer der sådan en "punkt" hvor den lige dør lidt og går ned i omdrejninger og så efter 2 sekunder kommer den så op igen og trækker videre... Hvad kan det skyldes??? Hvordan fikser jeg det???

Mange tak på forhånd smiley !


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har brug for hjælp med en Stalker!
  • Simon L
    Simon L Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #1   9. apr 2010 Er de 2 svar til spørgsmål 2?? Har tænkt på at smide 7 g ruller i.. dimensionerene på rullerne til en den gamle stalker er 19x15.5 ikke??

  • #2   9. apr 2010 Hvis du har fjernet 2 skiver og en begrænsning i luftfilteret så er det den nye model motor. Ikke at det har nogen betydning men den gamle har en begrænsning under studsen og 1! skive i varioen. Den skal heller ikek dyses om da der std sidder en 72 dyse i.
    Det skal ny model og den skal netop have en 72 dyse som regel.

    Det døde punkt kunne meget godt lyde som en rem der glider pga en lidt for slap trykfjeder.
    Rullerne er 19x15.5 og har været det på alle hiper2 motore siden 1998.
    Hiper2 står for High Performence 2 stroke og det har alle piaggio motore heddet siden de blev introduceret tilbage i starten af 90'erne.


  • Simon L
    Simon L Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #3   9. apr 2010 Tak for et godt svar. Har haft hego next generation variator på med 7 g ruller og medfølgende trykfjeder, du mener den der sidder ved koblingen ikke?? Men da jeg gjorde det, tænkte jeg ikke over at jeg skulle mere kraft for at køre med den opsætning. Så efter jeg havde sat det på, var optrækket mega dødt og ca samme topfart, måske lidt lavere.. Kunne mærke at den nye fjeder der fulgte med var hårde at trykke sammen..

  • Simon L
    Simon L Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #4   9. apr 2010 hebo*


  • #5   9. apr 2010 Man kan nu sagtens bare kører med tun vario på std maskine, men hebos er imo noget LORT! Men når man ændrer varioen er der jo også andre rullebaner og dermed anden rullevægt end den man kørte med i den tidligere vario.

    Hebos vario bruger desuden 17x12 og det er et levn fra de allerførste piaggio motor og det siger altså mig noget om at der ikke er sket udvikling på den siden.


  • Simon L
    Simon L Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #6   9. apr 2010 ja med hebo vario'en kørte jeg med 7 g malossi ruller 17x12. Men det var ingen succes vil jeg sige..

  • Simon L
    Simon L Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #7   5. maj 2010 NYT! Har skiftet tilbage til std vario med std ruller.. Dette går meget bedre, da jeg ikke havde nok "kraft" i form af std cylle og kabu osv..

    Men som sagt den kører stadigvæk supergodt når den er kold, men når den så bliver varm dør den lidt? Især i optrækket.. Har lidt den teori at det kunne være autochokeren som slog fra, og at den så ikke får nok benz, har dysset om fra std 62 til 65, hvilket heller ikke rigtig hjælper.. Nogen ideer?? endnu højere dys eller andre ruller måske??


Kommentér på:
Har brug for hjælp med en Stalker!

Annonce