{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
400 visninger | Oprettet:

Om-dysning {{forumTopicSubject}}

Hej SG.
Jeg har netop investeret i dette tun-kit til min hot 50
--> (link fjernet)

Negen der ved ca. hvilken str. dyse der skal sættes i for at den kommer til at køre ordenligt?
(std. dysens str. er ikke skrevet på siden)
Tænkte at der måske var nogen herinde der har erfaringer med kit'tet. smiley

Useriøse svar frabedes. smiley
På forhånd tak. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Om-dysning
  • #1   27. jan 2010 du kan prøve at kigge i hvad der sidder i nu, på den karburator der følger med, om det godt nok bare er tilfældigt, eller måske er der allerede smidt en anbefaldet dyse i.. hvem ved? smiley

  • #2   27. jan 2010 Den køre ikke ordenligt med den dyse der er i nu, har jeg prøvet. smiley
    - Og størrelsen på den nuværende er ikke oplyst


  • #3   27. jan 2010 Okay, jamen så må du først og fremmest bare smide en helt tilfældig i, og så derefter enten gå op eller ned til du rammer det perfekt smiley

    Prøv evt. smid en 100 i, bare sådan til at starte, selvom det er garanteret overkill. Men hvem ved? Alle motorer er forskelligt.

    Jeg købte engang en 17,5 dellorto karburator til Minarelli til min SSM, og fordi det er til minarelli, så skulle der laves en adapterstuds osv. før det passede. Da skulle jeg bruge 96 og det var lige en tand for stort, men kunne sagtens køre fuld gas med det. Men så købte jeg så en helt rigtig 17,5' dellorto, som der passede til SSM original stud.. der proppede jeg samme dyse i som før.. og hva' fa'en, så var det sgu alt for lille.. og jeg skulle helt op til 115 før det overhovedet kørte noglelunde! .. Så der blev smid 115 i, og flyttet hak i nålen, så kørte den perfekt..

    Så det bare med at starte med en man godt ved er for stort, og så derefter finde ud af det.. Tjek det ved hvordan den kører, og hvordan det ser ud med tændrøret. smiley


  • #4   27. jan 2010 Sådan gjorde jeg det også med aeroxen smiley jeg vidste f.eks at dyse 150 ville være lige en tand for stort, men den kan sgu godt kører fint med det, men når det bliver sommer så skal jeg godt nok ned i en 146'er noget i den stil smiley

    nu skal jeg hellere ikk bruge tiden på at indstille karburatoren om vinteren, når det er om sommeren der er race hehe smiley Så det var ellers heldig i første gæt, at den kørte rent og det hele, bare lige en tand for stort, så jeg kunne lige nå at prøve den inden sneen og salt kom smiley


  • #5   1. feb 2010 Bad ikke om teorier, og erfaringer med andre opsætninger. Men erfaring med dette kit.

Kommentér på:
Om-dysning

Annonce