oplagt eller nedlagt udstødnings rør ? {{forumTopicSubject}}
hey sg mangler lidt nogen gode råd fra en pro tuner
for en ny senda på lørdag måske og den er std
den skal højest sandsynlig laves sjov og køre på
så har været ved og undersøge hva der vil gøre den vildest men så faldt jeg over noget som jeg ik havede set før og så ville jeg høre om det passer
Der er også mange diskussioner om hvad der er bedst. Til MAX hk vil jeg klart anbefale en nedlagt udstødning, da der er langt mindre bøjninger for udstødningsgasserne at komme igennem, og den kan derfor tage MANGE flere omdrejninger. På en nedlagt udstødning er det oftest motoren der sætter begrænsningen for omdrejningerne, for man kan bare blive ved og ved med at køre den ud i gearene (hvilken den selvfølgelig ikke har godt af).
På en oplagt udstødning er der oftest den største volumen, altså at omkredsen på denne er størst (selvfølgelig kun på de største modeller som Yasuni Cross, MHR supermoto mv.), og du får derfor det mindste "peak"-område. Altså det område den trækker flest hk er ret lille. Men når den endelig trækker, så går den også fra at køre jævnt til at trække røvhullet af dig (derfor bliver de brugt til cross).
eller syns i det er synd og tune sådan en fin og ny maskine ? og så bar smide en hebo udstødning på ?
eller har i en god opsætning ? (:
jul 2008
Følger: 35 Følgere: 42 Scootere: 11 Emner: 67 Svar: 2.199
aug 2006
Følger: 28 Følgere: 29 Scootere: 1 Emner: 61 Svar: 14.675
sep 2008
Følger: 26 Følgere: 26 Scootere: 3 Emner: 21 Svar: 68
sep 2007
Følger: 40 Følgere: 39 Scootere: 4 Emner: 122 Svar: 1.024
oplagt eller nedlagt udstødnings rør ?