{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Større eller mindre dysse
  • #1   21. jun 2016 Det ser ikke helt galt ud, men er også lidt svært at vurdere ud fra billedet.
    Hvad er det for et luftfilter der sidder på.
    Er det standard med eller uden snorkel eller er det et åbent filter


  • #2   21. jun 2016 Det er standart med snorkel.

  • #3   21. jun 2016 Så lyder dyse 102 stort.
    Det ser også lidt mørkt ud tændrøret. Ved du godt det skal have farve som en cocio inden man ryster den smiley
    Hakker motoren ikke i det ved fuld gas?


  • #4   21. jun 2016 Jeg er klar over den skal have en cocio farve, men jeg har fået den ned på 98.
    Har ikke kørt på den endnu men har givet den gas stående og den lyd fint.
    Er 98 et mere passender nummer?


  • #5   22. jun 2016 Hvis den spytter ved fuld gas så er den for stor. dør den ved fuld gas så er den for lille prøv evt str 100 dyse og rod lidt med luft skruen

  • #6   22. jun 2016 Jaa lyder stadig halvstort omkring str100 men hellere for meget end for lidt under tilkøring.
    Men du skal have givet motoren mere eller mindre fuld gas for at kunne sige om dysen er rigtig ud fra farven på tændrøret.

    Tilkøring betyder bare at cylinderen stadig er lidt ru indvendig og ikke slidt til så hvis man kører for fuld smæk flere minutter ad gangen så kan cyiinder/stempel godt overophede og varmesætte sig el.lign.

    Jeg ville lade den varme op nogen minutter i tomgang, køre en lille tur med halv gas uden hjelm, lige lytte om alt lyder rigtig osv.
    Så hjelm på og en tur 200meter væk hvor jeg prøver at åbne mere og mere op.
    Og så en tur tilbage hvor jeg giver fuldgas og får den helt op i omdrejninger og så bremse hurtigt ned ude på vejen og slukke hurtigt.
    Så trække den ind så lade det køle ned og så kigge på tændrøret.

    Tomgangsfarven kan godt se anderledes ud så derfor bremser jeg hurtig ned og slukker maskinen i stedet for at trille stille og rolig ind med motoren kørende


  • #7   22. jun 2016 Når først et tændrør har været sort eller brændt hvidt, så kommer det aldrig til at blive cocio farvet.

    Mærk hvordan den kører.
    Den må hellere få lidt for meget, end lidt for lidt.


  • #8   22. jun 2016 Så er det godt jeg ligger med en hel nye en.
    Den kører uden problemer, men synes den er blevet en del langsommere i det hele taget, både acceleration og topfart


  • #9   23. jun 2016 Jeg synes den kører bedste med 98; kan det passe eller er det stadig for stort.

  • #10   23. jun 2016 Det kan snildt passe

  • #11   26. jun 2016 Hvis du har kørt med en lidt for lille dyse og synes at den har trukket pisse godt, så kan du tagtens ha slidt dine stempelringe lynhurtigt.

    Hvad angår dysevalg, så findes der en vældigt interessant sætning.

    "Hvor lavt tør du gå"

    Den vil yde mest med en dyse der er lige i underkanten, da forbrændingen vil være lidt forhøjet.
    Men slidtagen vil være meget højere.
    Men igen, det er tiltænkt til banebrug, hvor der kan være ære og store pengesummer at hente.

    Start ud med at måle din squish.
    Ved du ikke hvad jeg snakker om, så se min video.


Kommentér på:
Større eller mindre dysse

Annonce