{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pindbolt problemer, hjælp ønskes nu.
  • #1   21. jan 2009 Kan være det er noget skidt nede i gevindet, som forhindre pindbolten i at komme i bund.. Ellers er gevindet ødelagt..

• #2   21. jan 2009 hvad gør jeg så?

• #3   21. jan 2009 jeg kan fint skrue den i bund, og jeg kan ikke skrue den ud med fingerne, det er når jeg skal skrue cyllinder og topstykke på, så når jeg skruer bolten fast, så strammer jeg den det dan kan, men så kan jeg skrue den en omgang mere osv.

• #4   21. jan 2009 Hvis det bare er noget skidt ligger i, puster du det bare væk, eller tag cylinderen af, og vendet den op hovedet, og se om det meste kommer ud.. Ellers hvis du har en kompresser, så brug trykluft..

Hvis det er fordi gevindet er i stykker, skal der bores et nyt gevind, der er større, og så finde nogen tykkere pindbolte.. Ellers hvis du ikke vil det, så sav noget af pindboltene af, så pindbolten ikke kommer der ned i gevindet,hvor det knækket..

• #5   21. jan 2009 NÅR DU SPÆNDER DEN FAST I BLOKKEN. sÅ SPÆNDER DU 2STK MØTRIKKER KONTRA PÅ GEVINDET I TOPPEN, PÅ DEN MÅDE BURDE DU KUNNE SPÆNDE DEN HELT FAST, MEDMINDRE GEVINDET ER SMADRET. Ups, sry capslock var på.-

Hvis gevindet er smadret er det bedste du kan gøre og sætte en HELLICOIL i hullet, så er det bedre end nyt.

Jonas

• #6   21. jan 2009 Jonas, forstår ikke det med kontra spænde du skrev?
    Hvor kan man købe hellicoil?

• #7   21. jan 2009 du skruer en møtrik lidt på, og så en anden ned til den. Dem spænder du sammen med 2 fastnøgler. Herefter kan du spænde pinbolten godt fast, og løsne møtrikkerne bagefter. Helicoil har diverse maskinfabrikker, måske enda Thansen...

• #8   21. jan 2009 følger lige med:D

• #9   21. jan 2009 Jonas, tror du byens havnesmed har hellicoil?
    Og det med kontra spænde fatter jeg ikke..
    men kan man bruge locktight ned i blokken

• #10   22. jan 2009 Lav nyt gevind med en snittap?

• #11   23. jan 2009 Problemet med nyt gervind er en Øget diameter, det kan give forskellige problemer. Jeg er selv maskinarbejder og laver den slags reperationer ret ofte.
    En HeliCoil giver din M6 pinbolt styrke som en M8 grundet den nederste øgede Diameter.

Det med at kontraspænde fungerer således:

Idet du skruer 2 møtrikker mod hinanden "låser" de sig fast til bolten, og så kan den spændes. Hvis du ikke kan danne dig et billede af hvad jeg mener så prøv og ta en bolt med en 30-40mm gevind, og drej en møtrik halvt på. ta så en møtrik mere og skru ned til den første. Spænd så de 2 møtrikker mod hinanden, så er de låst på bolten.

Herefter kan du gøre det samme på din pinbolt, og brug gerne locktight, når du har sikret di at gevindet er rent, helt i bunden også.

Når din pinbolt er spændt fast løsner du så den øverste møtrik igen, og skruer dem begge af.

Ang HelliCoil.
    Dem skal du jo kun bruge i værste tilfælde at gevindet er gået.

De kan findes hos enhver motor reperatør. - Prøv evt krak.dk

Her er en video med HELICOIL virkemåden.

http://www.youtube.com/watch?v=RFYa6sjhh_E

http://diatom.dk/katalog.asp?t=1&id=1939&fold=fold6283
    forhandler.

Hvis du boede i nærheden skulle jeg gerne fikse det for dig.

Held og lykke

Jonas

• #12   23. jan 2009 Jonas J: For mig lyder det som om du har misforstået mit spørgsmål er ikke lige helt sikker smiley
    Jeg har blokken, og det er selve pindbolten jeg ikke kan skrue helt fast nede i selve blokken.
    Hvor er du fra?

Kommentér på:
Pindbolt problemer, hjælp ønskes nu.

Annonce