hylen fra (kobling) hiper2 {{forumTopicSubject}}
hey SG. jeg står i den triste situation at jeg har måtte skifte cylle her igår, og da jeg fik den ud og rulle igen, var der en besynderlig hylende lyd fra "bag variodækslet" jeg har prøvet at skifte trykfjeder til en lidt strammere i håb om at det var kileramme der hylede men lige lidt hjalp det.
problemet opstår først når den begynder at trække baghjulet med rundt, og stopper igen når man bremser.
det drejer sig om en zip GL med følgende opsætning.
hiper2 moter fra en nrg.
hebo manston replica 47.6
titan udst.
kobling standart
vario den billigste jeg kunne finde.
kabu. 17.5 med 90-100 dyse,
standart filter
standart gearing
håber der er nogen der kan hjælpe mig med at finde en løsning på mit problem, på forhånd tak. c",)
jan 2007
Følger: 57 Følgere: 57 Scootere: 9 Emner: 104 Svar: 449
sep 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 6
mar 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Emner: 72 Svar: 646
sep 2006
jeg havde tænkt på om det kunne være koblingen eller måske klokken, når den har kørt lidt tid, forsvinder hylen, men der er det som om at koblingen ikke rigtig slipper, har skiftet trim-fjedre til nogle +15% eller noget i den stil, men den tager stadig ved helt fra bunden, havde ellers håbet at kunne få lidt omdr. på inden den skulle til at arbejde, skal jeg eventuelt lidt højere op i % og så eventuelt en strammere trykfjeder?
jan 2007
jun 2005
Følger: 33 Følgere: 33 Scootere: 3 Emner: 325 Svar: 1.075
sep 2006
der er rigeligt med olie på, og det er ikke en GL motor, men en nyere hiper2 den gamle hiper.. er død og borte.. den tog jeg livet helt af.
@Daniel J
jeg har ikke skiftet nogle lejer, men det er med vilje, da jeg nu har rullet et par kilometer på den, og det lader til at det værste hyleri stopper når den har kørt noget tid, så rem, vario og kobling er blevet varm.
jan 2007
sep 2006
jeg tvivler på at det er det der er problemet da lyden ikke virker metallisk, hvis du ved hvad jeg mener.
ved nogen om det eventuelt kunne være klokken den er gal med, eller bakkerne, der ikke får ordenlig fat, før de er blevet varme.
jan 2007
Øh når gearing er lige tand så hyler den normalt = der ikke er noget galt
sep 2006
den tone min kommer med er meget skinger.
hvis jeg for mulighed for det, kan det, kan det være jeg laver en video ig oploader, så kan folk bedre danne sig et billede af problemet.
jan 2007
sep 2006
har haft vario og svinghjul af, og det ser ud til at der heller ikke er nogle utætte pakdåser.
jeg er sq godt nok på herrens mark her.
hylen fra (kobling) hiper2