{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.703 visninger | Oprettet:

CPI popcorn startproblemer {{forumTopicSubject}}

>>Gider ikke høre tilsvininger af scooteren!!<<

Maskinen er som sagt en CPI Popcorn fra 2005, hvor den eneste ændring er, at skiven er fjernet.
Når jeg prøver at starte CPIen om morgenen, eller bare når den har stået til den er blevet kold, starter den fint, men dør med det samme ud igen. Det gentager sig lidt afhængig af hvor lang tid CPIen har stået. Her til morges døde den ud tre gange, før jeg fik gang i den. Nå, men når jeg så får den startet, tager den ingen omdrejninger. Den triller afsted i op til 20-30 meter, før den tager fat. Derefter kører den ellers godt.
Autochokeren virker! Jeg har testet dette ved at frakoble den en morgen, og så prøve at starte: det lykkedes ikke (jeg prøvede mellem 10-15 spark på kickstarteren, og et par tryk på EL-starter, uden at få gang i den overhovedet). Tilkoblede derefter chokeren, og den gjorde samme nummer som nævnt ovenfor (starter, men dør ud et par gange).
Hvor svært det er at starte scooteren, afhænger også af hvor lang tid den har stået. For eksempel hvis den står en nat, kan den dø ud 2-3 gange før den forbliver tændt, men hvis det nu er over en weekend uden at røre den, kan det tage 5-10 gange, samt med den også er ekstra svær at få gang i.

Desuden har jeg afmonteret indsugningen (scooteren var kold. Den havde stået mindst et døgn) og fandt ud af at der lugtede af benzin. Indsugningen var våd af benzin, så derfor lavede jeg, sammen med min far, et forsøg hvor vi afmonterede benzinslangen, over en nat, hvor vi lod slangen pege ned i en lille spand, for at se om den dryppede. Slangen havde ikke dryppet, og vi kan derfor konstatere at benzinen i indsugningen ikke kommer fra tanken, men må komme fra karburatoren. Scooteren startede på samme måde som nævnt øverst (starter, men dør), efter vi monterede benzinslangen på igen.

Kan det være fordi at indsugningen er fugtig, at den har start vanskeligheder? Og er det unormalt at indsugnigen er fugtig, og hvis ikke, hvor kan utætheden være?
Eller kan det være en helt anden årsag, at den har startproblemer?

Håber i kan hjælpe mig!

- Mathias


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  CPI popcorn startproblemer
  • #1   22. maj 2008 køb en ny cylinder

  • #2   22. maj 2008 Jeg prøvede noget der mindede lidt om det du har prøvet, prøv at tage karburatoren af og rense den og tag svømmeren af, og svømmerdysen(eller hvad den nu hedder) og benzin slangen af foroven, blæs så igennem med trykluft, med vend karburatoren så det andet hul pejer ned mod noget blødt, for der blæses en anden del at ventilen med ud, og den koster 270 kr(jeg behøves vel ikke at fortælle jeg blæste den del af pomeren til) i mit tilfælde sad der et sandkorn der og blokkerde for benzinen, det er ikke sikkert det er det, men det er værd at prøve.

Kommentér på:
CPI popcorn startproblemer

Annonce