{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
930 visninger | Oprettet:

BWs NG - karburator grundjustering. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har en bws ng fra 99 - der slet intet magter - jeg har ik en skid forstand på det, men har min storebror - han har aldrig rodet med scootere før, men han roder en del i bilmotorer.. - Det sidste halve år har den kørt - så har den ikke kørt - utrolig ustabilt..

Standard cylinder osv - den laver gnist som den skal ( er det normalt at den er svær at se med det blotte øje? Tændrør er nyt og korrekte nummer ).

Karburatoren er en uoriginal - ka ikke huske hvor stor, men et bud er en 21mm ( hvor måler man dette? ved indsugningsflancen? ).

Hvordan grundjusterer jeg denne? Der er flere slanger der er blændt af - en af tingene ved jeg med sikkerhed er olietilførslen ( vi doserer selv olie i benzinen, da oliepumpen stod af ).

Numrene er udvisket på karburatoren, så jeg har svært ved at se hvad der står, men et bud er en japansk "TK" karburator der hedder noget med 5FX1.

Men ellers:

Der sidder 3 skruer på karburatoren. Den ene er umiddelbart en tomgangsskrue, da den styrer hvor meget spjældet er åbent ved sluppet gas.

Der sidder så en helt ude ved indsugningsflancen - En der umiddelbart har forbindelse til noget hul der går ind i karburatoren ( meget lille ), lige efter indsugningsflancen.

Dertil en skrue i bunden ved det der kammer jeg ikke ka huske hvad hedder - hvad gør denne? Et returløb? Som skal tilbage i tanken?

Af tilslutninger ka jeg se at der en til benzin-tilførsel ( sidder med en stor studs på, og passer på fremgangsslangen fra tanken ( vurderer det er fremgang, da der løber benzin ud af denne ( ka det passe der sidder en trykregulator på en BW's NG ? )

Så sidder der en vacuum-slange efter gasspjældet, der går op i bunden af trykregulatoren.

Så sidder der en meget lille kobber-studs lige ved siden af tomgangsskruen - denne er blændet af, og har været det siden den blev samlet igen ( storebrors kammerat kørte den - den blev skilt ad - blev sendt ud til en klamphugger-scooter-mekaniker der samlede den med den nuværende karburator ).


Nu til en række andre spørgsmål:

Hvad gør en CDI-boks? - Kan det passe at en BW's NG har toppunktsføler ( føler der fortæller hvornår den skal lave tænding ) - hvordan justerer jeg tændingen frem og tilbage? Hvordan måler jeg det?



Jeg vurderer at det er benzin-relateret, da jeg har kunnet få gang i den i 2-3 sekunder med benzin-start, men hver gang dør den..


Håber i kan hjælpe mig smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BWs NG - karburator grundjustering.
  • #1   25. apr 2008 ike mange på sg der har hjerne til at læse så meget, men ud fra de tjeg læste, så er std cylinder og en 21mm karburator totalt skudt i hovedet. vil aldrig kunne g¨godt. find end std, eller en større cylinder.

    mht til gnist, så plejer den at være meget tydelig. prøv at få lavt noget bedre stel forbindelse., og få resten af dine ledninger gået i gennem, hvor de er samlet, evt nye kabelsko, da de gamle kan være iret for meget.

    og så gad jeg ikke læse mere;)


  • #2   25. apr 2008 Hehe smiley

    Okay.. Har lige været ude og kigge - karburatoren er std - ergo er den ikke 21mm smiley

    Der er printet 5FX på cylinderen ( som er std ), og 5FX1 på karburatoren.


  • #3   25. apr 2008 Ingen der kan hjælpe?

    Benzinstart og rensebenzin kan den tage fat på, men resten vil den simpelthen ikke.

    Fatter ikke hvordan jeg justerer den karburator ind.


Kommentér på:
BWs NG - karburator grundjustering.

Annonce