{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.875 visninger | Oprettet:

Simson - (tysk knallert) {{forumTopicSubject}}

Hej SG. jeg har lige et par spørgsmål til kenderne af de lidt sjældnere maskiner.

Jeg arbejde på at anskaffe en vintermaskine, men jeg gider ikke selv bygge en i år. smiley

Jeg har så kigget på en gammel Simson S50/51, som jeg håber lidt på står hjemme i værkstedet næste uge.

Den skal jo selvfølgelig renoveres til sommer da den efter hvad jeg har på fornemmelsen ikke er i for heldig stand som den står nu. Foreløbig skal den dog bare klare sig igennem vinteren.

Så mit første spørgsmål lyder, HVOR kan der købes dele (nye og brugte) til denne maskine? Hvis det overhovedet er muligt.

Den er født med en 4 gearet motor, men på denne er der monteret en Simson motor uden gear, med slyngkobling. Der er desværre svejset på stellet for at kunne montere motoren, men sælger mener det kan reddes. Den originale motor medfølger men skal renoveres.

Det avler så mit næste spørgsmål, hvilken simson model er født uden gear? smiley

Jeg håber der er en flink sjæl der kan hjælpe mig lidt, da jeg er rimelig meget på bar bund med dette mærke.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Simson - (tysk knallert)
Kommentér på:
Simson - (tysk knallert)

Annonce