Simson - (tysk knallert) {{forumTopicSubject}}
Hej SG. jeg har lige et par spørgsmål til kenderne af de lidt sjældnere maskiner.
Jeg arbejde på at anskaffe en vintermaskine, men jeg gider ikke selv bygge en i år.
Jeg har så kigget på en gammel Simson S50/51, som jeg håber lidt på står hjemme i værkstedet næste uge.
Den skal jo selvfølgelig renoveres til sommer da den efter hvad jeg har på fornemmelsen ikke er i for heldig stand som den står nu. Foreløbig skal den dog bare klare sig igennem vinteren.
Så mit første spørgsmål lyder, HVOR kan der købes dele (nye og brugte) til denne maskine? Hvis det overhovedet er muligt.
Den er født med en 4 gearet motor, men på denne er der monteret en Simson motor uden gear, med slyngkobling. Der er desværre svejset på stellet for at kunne montere motoren, men sælger mener det kan reddes. Den originale motor medfølger men skal renoveres.
Det avler så mit næste spørgsmål, hvilken simson model er født uden gear?
Jeg håber der er en flink sjæl der kan hjælpe mig lidt, da jeg er rimelig meget på bar bund med dette mærke.
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Scootere: 3 Emner: 165 Svar: 1.138
http://www.scootergalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=533575
Den er desuden til salg hans simson
Hvis du skal have dele til sådan en tror jeg du skal langs til stumpmarked.
okt 2005
Følger: 115 Følgere: 120 Scootere: 9 Emner: 156 Svar: 4.649
men tak for svaret.
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Scootere: 3 Emner: 165 Svar: 1.138
okt 2005
Følger: 47 Følgere: 46 Scootere: 6 Emner: 26 Svar: 295
Noget i den retning ?
okt 2005
okt 2005
okt 2005
Følger: 47 Følgere: 46 Scootere: 6 Emner: 26 Svar: 295
sep 2006
Følger: 29 Følgere: 27 Scootere: 1 Emner: 22 Svar: 208
Jeg ved ikke helt hvilken Simson model som skulle være uden gear, men jeg kunne forestille mig at det nok var en Schwalbe. Jeg har i et års tid nu studeret Simson knallerter da jeg selv har en (se min profil), og synes det er en kanon spændende knallert.
Der findes mange sider hvor man kan købe helt nye dele til dem. Mine favoritter er:
www.a-k-f.de
www.langtuning.de
Men der findes flere. Tag evt. et kig på www.simsonforum.de og simsonforum.net, der vil du kunne få meget hjælp. Og jeg ved at mange snakker engelsk derinde
mar 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Scootere: 2 Emner: 2 Svar: 4
Simson - (tysk knallert)