{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
793 visninger | Oprettet:

lasse j
lasse j
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15

Yamaha 4g, Karburator problemer.. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har ca. samme problem som Karsten N med min yamaha 4g.

Når jeg starter min yamaha 4g fs1-DX (hvilket faktisk er rimelig svært) ta´r den for mange omdrejninger, og laver mærkelige "klirrende" lyde hvis jeg giver bundgas.

Fra starten:
Jeg skiftede indsugningspladen (der var ulovlig) til en lovlig og så var det problemerne var der. Den havde svært ved at starte og tog helt vildt mange omdrejninger.

Det har nok været pga. at ham jeg købte den af, før havde kørt med plumpen ude, og dermed indstillet strålespidsen efter det..eller hva?

Nå, men så satte jeg indsugningspladen uden plump i, og så startede den lidt nemmere, men den lavede som sagt de der klirrende lyde, der virkelig ikke lød godt.
Kan det have noget med strålespidsen at gøre?

Og hvis ja, hvilken strålespids skal jeg have i når jeg kører med indsugningsplade uden plomp ?

(jeg mangler vidst også en pakning i karburatoren, sådan en vidst også en pakning http://www.thansen.dk/product.asp?c=211047471&n=282498167&pn=359862914 : kan det have noget at sige?)

På forhånd tak.

- Lasse

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Yamaha 4g, Karburator problemer..
  • #1   8. feb 2004 hey jeg ville nok sige at det var din strålespids og måske også den paking der køre at kaburatoren er utæt og suger luft i stedet for benzin

• lasse j
    lasse j Tilmeldt:
    feb 2004

#2   8. feb 2004 Vil du så mene at jeg skal skifte strålespids (hvilken?) og pakning og ikke hele karburatoren?

For det vil jeg gerne, da en karburator koster ca. 350 og en pakning og strålespidst ca. 50-120 ialt...

• lasse j
    lasse j Tilmeldt:
    feb 2004

#3   8. feb 2004 Vil du så mene at jeg skal skifte strålespids (hvilken?) og pakning og ikke hele karburatoren?

For det vil jeg gerne, da en karburator koster ca. 350 og en pakning og strålespidst ca. 50-120 ialt...

• #4   8. feb 2004 Ny pakning til karb., ca. 20 kr. hos T-hansen smiley

En strålespidst koster svjh. 35 kr. smiley

• lasse j
    lasse j Tilmeldt:
    feb 2004

#5   8. feb 2004 Okay, men hvilken strålespids? (hvis det er en indsugningsplade med plump isat?)

Og hvilken hvis det er en indsugningsplade uden plump?

Tak.

• #6   10. feb 2004 spade... hvis du vil ha hjelp skal du måske give lidtflere oplysninger... er der lovlig sylender, er den slidt? livlig kaburator? der er ingen "rigtig" størrelse, det er alt afhængi af knallerten. men hvis den 4-takter når den er varm, ska du skifte til en større med det samme. hvis tændræret bliver vådt når du køre er dyssen for stor... det er ingen grund til at skifte strålespids... men det ville være godt med anden dysse

• #7   12. feb 2004 Morten R - sproget, sproget...

Lasse J - hvis du kører lovligt er det dysestr. 110 - 130. Jeg kørte med dyse 170 på min lovlige cyl med 16 mm karb og 16mm indsugn. plade. Hellere for stor end for lille dyse, hvis dysen er for lille, risikerer du at stemplet sætter sig og ødelægger cyl + stempel

• #8   4. mar 2004 hej.. du skal sku da bare give den mindre luft på luftskruen.. den får en alt for tynd blanding....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• #9   23. mar 2005 Nu du skriver du har skiftet "studsen"/indsugningspladen kan jeg ik lade være med at tænke på om pakningerne er iorden så den ik får falsk luft...
    Det er værd at prøve ihvertfald...

P.s.
    Sjovt at se at man bliver brugt som eksempel herinde smiley
    Det må jo betyde jeg er vellidt herinde smiley

Kommentér på:
Yamaha 4g, Karburator problemer..

Annonce