{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
742 visninger | Oprettet:

PUCH MAXI BLOK ?? HVAD GØR JEG ?? {{forumTopicSubject}}

Hej SG.

Jeg har en Puch maxi II PLUS (bemærk uden gear) og motoren er original. MEN jeg skal have skiftet min cylinder til en alm. cylinder med LIGE manifold i stedet for skrå, men problemet er at den nye cylinder jeg har købt, er for stor til at komme ind i blokken, for maxi PLUS er lidt anderledes. HVAD GØR JEG ?

1) Kan jeg godt skifte hele blokken, til K blok, uden problemer ? den passer uden man skal lave noget ?

2) Har fået afvide at man også kan slibe af nede i motorblokken til cylinder passer?
Hvordan gør man det? Nogen der har en detaljeret guide ?

& kan man evt i stedet for at slibe blokken, slibe cylinderen ned sådan at den passer.

På forhånd tak (:


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  PUCH MAXI BLOK ?? HVAD GØR JEG ??
  • #1   30. okt 2007 har ikke så meget forstand på maxier men vil mene at du ikke skal slibe cyllen.. da den er dimensioneret efter at skulle kunne holde til et vist tryk.. men på scootere sidder der en begrænsning i blokken, dvs. at det kun er standart cylle der passer i. den skal bare slibes væk. prøv evt. at søge under fotoalbums og guider

  • #3   30. okt 2007 Okay, tak for svarene (:
    Ved du hvor meget sådan en komplet maxi blok koster ?


  • #4   30. okt 2007 Du skiller motoren ad, og sliber af cylindervæggen så det kan gå i... men pas på, for du har kun et forsøg.... du kan tjekke på protuna hvor der står noget om blokstørrelse


  • #5   30. okt 2007 SKAL man skille motoren ad først ? eller kan den godt bare sidde på ?

    & har du nogle gode råd til hvordan jeg undgår at fræse for meget af ?


  • #6   2. nov 2007 Jeg har selv prøvet.. det er noget der tager meget lang tid, og kræver meget tålmodighed... punkt 1... man skiller
    motoren ad, og tager krumtappen ud... så samler man siderne af blokken, uden noget i... så prøver man at sætte cylinderen i... og den er jo for stor... så sliber du lidt efter lidt af blokken... men pas på der ikke bliver hul... du kan bruge en minisliber... jeg synes den er for grov... jeg brugte sandpapir korn 1000, altså meget fint, og slev med... og så prøver du hele tiden at samle blokkene og cylinderen, indtil det passer med afstanden...


  • #7   25. apr 2008 I stedet for at slibe på blokken, kan man vel slibe på cylinderen? eller?

    (Fungere detteher overhovedet :P?)


Kommentér på:
PUCH MAXI BLOK ?? HVAD GØR JEG ??

Annonce