PUCH MAXI BLOK ?? HVAD GØR JEG ?? {{forumTopicSubject}}
Hej SG.
Jeg har en Puch maxi II PLUS (bemærk uden gear) og motoren er original. MEN jeg skal have skiftet min cylinder til en alm. cylinder med LIGE manifold i stedet for skrå, men problemet er at den nye cylinder jeg har købt, er for stor til at komme ind i blokken, for maxi PLUS er lidt anderledes. HVAD GØR JEG ?
1) Kan jeg godt skifte hele blokken, til K blok, uden problemer ? den passer uden man skal lave noget ?
2) Har fået afvide at man også kan slibe af nede i motorblokken til cylinder passer?
Hvordan gør man det? Nogen der har en detaljeret guide ?
& kan man evt i stedet for at slibe blokken, slibe cylinderen ned sådan at den passer.
På forhånd tak (:
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Scootere: 2 Emner: 22 Svar: 117
sep 2007
Følger: 48 Følgere: 44 Scootere: 3 Emner: 161 Svar: 920
Ved du hvor meget sådan en komplet maxi blok koster ?
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Scootere: 6 Svar: 51
sep 2007
Følger: 48 Følgere: 44 Scootere: 3 Emner: 161 Svar: 920
& har du nogle gode råd til hvordan jeg undgår at fræse for meget af ?
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Scootere: 6 Svar: 51
motoren ad, og tager krumtappen ud... så samler man siderne af blokken, uden noget i... så prøver man at sætte cylinderen i... og den er jo for stor... så sliber du lidt efter lidt af blokken... men pas på der ikke bliver hul... du kan bruge en minisliber... jeg synes den er for grov... jeg brugte sandpapir korn 1000, altså meget fint, og slev med... og så prøver du hele tiden at samle blokkene og cylinderen, indtil det passer med afstanden...
aug 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Scootere: 5 Emner: 3 Svar: 10
(Fungere detteher overhovedet :P?)
PUCH MAXI BLOK ?? HVAD GØR JEG ??