{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.101 visninger | Oprettet:

Firkantet karburator (Puch Maxi) {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg overvejer at sætte min firkantede karburator på min Maxi!

Det er sådan en i stil med denne her (på min ser topdækslet lidt anderledes ud): http://www.t-hansen.dk/product.asp?c=304631438&n=282533662&pn=322083320

1. Men inden i ser den lille guld-ting ved siden af dysen ret underlig ud! Det er som om noget af kanten er knækket af?! Hvad hedder denne lille ting som, som sagt sidder lige ved siden af dysen, og egentlig ligner en mindre udgave af dysen?

2. Jeg vil også gerne have ny dyse i! Men hvilken skal jeg købe? Hvilken giver effekt i evt. topfart og acceleration?

3. Skal jeg købe mere til min karburaot for at jeg kan bruge den? Gaskabel og chokerkabel kan vel sættes direkte ned oppe i topdækslet??

-Tak!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Firkantet karburator (Puch Maxi)
  • #1   19. sep 2004 2. Jeg har ikke kørt med den karburator endnu.. sååh.. men det vil jeg da lige se så.. men skal så have en ny tomgangsdyse ser det ud til!

• #2   19. sep 2004 ja når du monterespældet ned i så smør der omkirng..
    og vend det rigtigt.. et lille tip.

1. det er tomgangsdysen.
    (men da det højst sandsynligt bare er den ene kant der er knækket gør det ingen ting. og den er heller ikke nem at få ud så alligevel.)

2. 44-46 dyse i firkantet model
    52-54 dyse i rund model.
    (giver ingen målelig effekt. det vil du ikke kunne mærke.)

3. ja, nemlig og ingenting der ellers skal købes udover defekter..

4. tip ( skru alle mulige skruer ud og især det filter der hvor slangen føres ind i karburatoren. spænd alt igen og monter. krydspænd ved de to møtrikker ved montering.

5. en større kaburator med rigtig dyse og indstilling vil give dig en bedre acceleration. men ingen yderligere topfart. der pilles plomberingen i cylinderen hvor studsen sidder ned på. en anbefaldet 15mm kaburator og en 5,5hk udstødning til 250kr og den knallert vil ligge på de 50km/t med meget god trækkræft.

Jeppe B. Jensen..

• #3   19. sep 2004 RETTELSE
    4. tip ( skru alle mulige skruer ud og især det filter der hvor slangen føres ind i karburatoren skal renses. rens alt med trykluft. men forsigtigt. spænd alt igen og monter. krydspænd ved de to møtrikker ved montering af studs+kaburator.

Kommentér på:
Firkantet karburator (Puch Maxi)

Annonce