{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.653 visninger | Oprettet:

Fjern begrænsning i blokken! {{forumTopicSubject}}

Hey gutter.. jeg har lige fræst begrænsningen i blokken væk her igår smiley Det er den lorte begrænsning der gør at man kun kan skifte til Polini Sport og Hebo Manston Replica som er speciel lavede til det..

Så skrev en lille guide : (Indgrebet blev udført på en Lang minarelli - Neo's motor)

SÅDAN FJERNER MAN BEGRÆNSNINGEN I BLOKKEN (fra 2003-> på de fleste minarelli motorer)

Jeg brugte en Powercraft (Dremel kopi) også skilte jeg bare det hele ad, så jeg havde blokken på et bord foran mig.

Nu skulle jeg have Malossi Sport på, så jeg kastede lige en bundpakning fra Sportskittet (47mm) på pindboltene, og kunne nu se hvad der stak ud - det der stikker ud fra pakningen er begrænsningen!

Så smed jeg et lille fræsehoved på Powercraften og startede den.
(Det skal siges at jeg ALDRIG har brugt sådan til noget som helst før..)
Det gik sku bare derudaf, jeg prøvede faktisk først at sætte en klud for krumtappen, så der ikke kom skidt ind til den, men den kom hurtigt i vejen, så jeg tog den tilsidst bare af.

Jeg prøvede mig egentlig bare frem, sammen med et par venner, som lyste godt med deres mobiltelefoner, så jeg kunne se hvad jeg lavede.

Man fjerner ialt ca. 1-2mm rundt hvor cylinderen kommer ind, og det tog ialt ca. en halv time at gøre det, men ville nok gå lidt hurtigere nu, da jeg ved hvordan det gøres smiley

Vi prøvede at sætte cylinderen i, og ta den af et par gange for at få den til at passe i (Lidt svært at se præcis hvor meget man skal tage af - men pas på, hvis du tager for meget, sidder du pludselig med en Utæt blok - ikke fedt!

Nu kørte mig og mine venner min blok ned til en der havde en kompressor, så vi kunne blæse det hele igennem. Her er det VIGTIGT at man blæser krumtaphuset GODT igennem, så det bliver om ikke helt rent, så så rent som overhovedet muligt.
Man skal dreje tappen rundt mens man blæser, så man kan komme hele vejen rundt.

Nu smed vi mit Malossi Sport på, og monterede blokken på scooteren. Så er det færdigt, og jeg har idag monteret ny udstødning, og venter nu bare på den nye karburator =)

I kan lige spørge først hvis i skal i gang selv nu her, hvis i er i tvivl, men det meste står faktisk her ! smiley

Held og lykke - Husk begrænsninger er til for at blive fjernet!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fjern begrænsning i blokken!
Kommentér på:
Fjern begrænsning i blokken!

Annonce