{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
718 visninger | Oprettet:

Så skete det endelig.. -DØD motor. :'( {{forumTopicSubject}}

Jaeh, så skete det endelig, langt om længe..

31 år på bagen, mindst 10 af dem med 9,5hk tun, men nu kan den ikke mere.. Motoren på min orange Kreidler RMC Grand Prix ( http://www.scootergalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=74881 ) er DØD!

Her er "historien" så. Jeg var ved søen med gutterne igår. En af mine veninder skulle overnatte hos mig, så jeg sku lige smutte hjem efter en hjelm til hende, så hun ku komme bagpå maskinen. Så jeg suser jo bare afsted, med alt hvad rammer og tøj kan holde. Og det er sq helt fint.
På vej tilbage møder jeg så en af mine venner, som havde lånt min blå Monark Compact. Så jeg tager koblingen, slipper gassen, og bremser ned, og følges så med ham. Den kører ca 35km/t, og jeg lagde jo så ved siden af ham, med noget der ligner 4000rpm.
Lige pludselig begynder motoren at banke, og det blir værre og værre, og til sidst dør den så, og så kan den ikke starte igen.
Så her i dag går jeg lige ud og kigger til den. Plexi ruden i koblingsdækslet er fuldstændig krakkeleret, al olien er væk, og det er et værre rod derinde.
Så min foreløbige diagnose: en kugle fra krumtapslejet har revet sig løst, og smadret motoren godt og grundigt i koblingssiden.. smiley
Men det er ikke alt sammen skidt. Den skulle alligevel renoveres. Jeg har nemlig fået en adresse på en forhandler der kan levere lejer der skulle kunne holde op til 30000rpm, og så skal huset fræses op til min Van Veen krumtap, som kan klare 21000rpm. Så efter den omgang, så burde den dælme snildt ku holde 31 år igen. smiley

Men stadig. Det er første gang motoren skal åbnes siden den kom fra fabrikken for 31 år siden. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Så skete det endelig.. -DØD motor. :'(
Kommentér på:
Så skete det endelig.. -DØD motor. :'(

Annonce