{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.723 visninger | Oprettet:

Jakob b
Jakob b
Følger: 1 Emner: 22 Svar: 64

Nyt gevind på krumtap, Hvordan?! {{forumTopicSubject}}

Har en RMS Racing plus krumtap på min Neo's... Men idag da jeg skulle have spændt min møtrik ved vario, blev gevindet ødelagt. Men jeg har set at man kan få en gevindskærer hos thansen, http://www.thansen.dk/products.asp?c=263420876&n=1067419139#xy . Min krumtap er 10mm(ihvert fald min krydspind) så jeg har tænkt på at købe en 8mm "snitbakke" og så skære et nyt gevind og købe en 8mm møtrik, så burde det køre igen?! Eller kan det overhovedet lade sig gøre at skære et nyt gevind? Og hvordan skal jeg gøre?

Har hørt man kan bruge en skæremøtrik som skulle kunne reparere gevindet! Hvor kan man købe sådan en?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nyt gevind på krumtap, Hvordan?!
  • Ron9 M
    Ron9 M Tilmeldt:
    maj 2004

Følger: 1 Emner: 28 Svar: 198
    #1   5. jun 2004 det kan godt lade sig gøre... MEN... jeg ville nok ikk bruge værktøj fra tsvansen til at gøre det... der ville jeg bruge noget mærke værktøj... men det er op til dig selv.. og hvis du ikk har prøvet det før så skal du nok lige ha en til at hjælpe dig det er ikk helt nemt smiley

• Jakob b
    Jakob b Tilmeldt:
    feb 2004

#2   5. jun 2004 Okay..... jeg har fundet en skæremøtrik, men den gør jo det samme som den "snitbakke" fra thansen.... Men skal jeg have afmonteret min krumtap for at kunne skære nyt gevind og kan du give mig en vejledning i hvordan man gør.... har ikke prøvet det før smiley

• #3   5. jun 2004 Har selv haft samme problem, og jeg synes selv jeg prøvede alt for at redde den: skære nyt gevind (også med de snitbakker du nævner), lave nyt med kemisk metal, bruge loctite osv osv, men tro mig - det kan ikke laves ordentligt så det bliver ved med at holde... Og hvis du alligevel vil have tappen ud for at lave det, kan du lige så godt skifte den. En standard koster ca. 600 kr, men det er da bedre at få det fikset end at det går i stykker når du får det samlet alligevel... Elles ved jeg ikke om man kan svejse oven i det så du har noget at skære nyt gevind i??? Ring til en smed og hør om det kan lade sig gøre til en overkommelig pris. Men hvis du alligevel skal have den ud er mit råd at du skifter den...

• Jakob b
    Jakob b Tilmeldt:
    feb 2004

#4   5. jun 2004 har overvejet at købe en ny.... men hvis en smed kan lave nyt gevind gør jeg det! Selve krumtappen fejler intet smiley

• Jakob b
    Jakob b Tilmeldt:
    feb 2004

#5   6. jun 2004 Nogen som kan komme med en vejledning i, hvordan jeg skal skære det nye gevind?! Hilfe!

Kommentér på:
Nyt gevind på krumtap, Hvordan?!

Annonce