{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  svejsning af motor???
  • #1   3. aug 2005 det er aluminium

• #2   3. aug 2005 bare få fat i en alm. pindesvejser og så køb nogle stænger til alu, men få en autoriseret til det. En der har prøvet det før når det handler om blokken.

• #3   3. aug 2005 hmm.. var nede ved den lokale smed, han havde et co2 svejser med svejsetråd til alu, og han kunne ik svejse i det.. og kan heller ik selv svejse i det med alm tråd... så ved i om et tic svejser ka klare det?

• Allan L
    Allan L Tilmeldt:
    dec 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #4   11. maj 2013 Hej Mattesen Når smeden ikke kan svejse i det med hans co2 svejser kan det heller ikke gøres med den almindelige tig tråd. Men den kan svejses med den rigtige tråd. Jeg går ud fra at du har fået løst problemet.

Og ang svar: bare køb en aluminiums elektrode, der findes ikke noget der er ringere til at svejse i aluminium, Jeg bruger dem kun som en nødløsning. Jeg tror det vil blive meget svært at finde en Smed der kan svejse med dem.

Hej alle sammen
    Det er dejligt at se så mange besvarelser der kommer på spørgsmålene herinde.
    Men det ville være bedre at de besvarelser der også kommer, var noget man ikke bare har hørt og læst sig til. Mange svar svare desværre til at jeg kørte over for rødt lys, det gik godt. Men der for er det jo ikke sikkert at alle andre er lige så heldige. Så lang tid de fleste ikke aner hvad forskellen er på Aluminium/ magnesium/ Selomin og zink bliver svarene også der efter.
    Jeg ville ønske at dem der kommer med gode råd, også tænker på at dem, der så prøver. Også er dem der kommer til at betale prisen når det går galt.
    Jeg ser reparationer til dagligt, hvor man har prøvet efter bedste evne selv at svejse det. Det svare til at spille Russisk roulette. Hvordan kan man lave en forsvarlig svejsning når man ikke kender legeringen på det der skal svejses. Der er jo nok en grund at der faktisk er udviklet en svejsetråd til hver legering.
    De færreste har slet ikke sat sig ind i hvad der findes på markedet af reparations-svejse tråde.
    Reparationssvejse trådene er jo udviklet til et helt andet formål en produktionssvejsetråde.
    Har i spørgsmål er i velkommen til at skrive.

PS. prøv at se denne videofilm omkring lodning af aluminium, den viser hvad det kan holde til efter lodning med gas og ilt.

http://www.youtube.com/watch?v=jy2k0s23UZo

• #5   11. maj 2013 det skal alu svejses smiley

• Allan L
    Allan L Tilmeldt:
    dec 2012

#6   12. maj 2013 Hej Simon H.
    AB 155 som er vist på filmen er udviklet til at svejses plader, stænger og støbte legeringer i aluminium. og kan svejses med TIG samt gas/Ilt svejsning.
    Mvh. Allan

• #7   12. maj 2013 Kræver vel tig svejseren kan svejse i alu ?

• Allan L
    Allan L Tilmeldt:
    dec 2012

#8   13. maj 2013 H.Simonsen

Ja det skal den.
    Mvh. Allan Levisen

Kommentér på:
svejsning af motor???

Annonce