962 visninger
|
Oprettet:
svejsning af motor??? {{forumTopicSubject}}
hey...
hvis ens motorblok er flækket kan man så godt få den svejst? evt med et TIC svejser?
jan 2004
Følger: 123 Følgere: 126 Scootere: 4 Emner: 139 Svar: 1.240
apr 2004
Følger: 30 Følgere: 29 Scootere: 4 Emner: 148 Svar: 2.892
jul 2004
Følger: 25 Følgere: 24 Scootere: 3 Emner: 164 Svar: 458
dec 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
Og ang svar: bare køb en aluminiums elektrode, der findes ikke noget der er ringere til at svejse i aluminium, Jeg bruger dem kun som en nødløsning. Jeg tror det vil blive meget svært at finde en Smed der kan svejse med dem.
Hej alle sammen
Det er dejligt at se så mange besvarelser der kommer på spørgsmålene herinde.
Men det ville være bedre at de besvarelser der også kommer, var noget man ikke bare har hørt og læst sig til. Mange svar svare desværre til at jeg kørte over for rødt lys, det gik godt. Men der for er det jo ikke sikkert at alle andre er lige så heldige. Så lang tid de fleste ikke aner hvad forskellen er på Aluminium/ magnesium/ Selomin og zink bliver svarene også der efter.
Jeg ville ønske at dem der kommer med gode råd, også tænker på at dem, der så prøver. Også er dem der kommer til at betale prisen når det går galt.
Jeg ser reparationer til dagligt, hvor man har prøvet efter bedste evne selv at svejse det. Det svare til at spille Russisk roulette. Hvordan kan man lave en forsvarlig svejsning når man ikke kender legeringen på det der skal svejses. Der er jo nok en grund at der faktisk er udviklet en svejsetråd til hver legering.
De færreste har slet ikke sat sig ind i hvad der findes på markedet af reparations-svejse tråde.
Reparationssvejse trådene er jo udviklet til et helt andet formål en produktionssvejsetråde.
Har i spørgsmål er i velkommen til at skrive.
PS. prøv at se denne videofilm omkring lodning af aluminium, den viser hvad det kan holde til efter lodning med gas og ilt.
http://www.youtube.com/watch?v=jy2k0s23UZo
okt 2010
Følger: 57 Følgere: 57 Scootere: 4 Emner: 24 Svar: 1.451
dec 2012
AB 155 som er vist på filmen er udviklet til at svejses plader, stænger og støbte legeringer i aluminium. og kan svejses med TIG samt gas/Ilt svejsning.
Mvh. Allan
nov 2003
Følger: 39 Følgere: 39 Scootere: 2 Emner: 30 Svar: 1.842
dec 2012
Ja det skal den.
Mvh. Allan Levisen
svejsning af motor???