Min scooter kører af helvedes til {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Jeg har en hot 50 2 takt og efter gøre den funktionel igen så ville jeg dyse den til perfektion
Alt på den er std udover udstødning som er en middel sport en
Meeennn jeg har lidt problemer
Så jeg starter med dyse 92 og går ned af til 85, 75, 72, 70 og helt ned til 62
Hver gang jeg tjekker mit tændrør er den bare sort og ændrer ikke farve what so ever.
Har købt ny filter da når jeg tager luft filteret af så kør den lidt bedre i noget tid hvor fra efter lidt tid den bare mister ydelse/omdrejninger??? Og jo mindre dyse jeg har jo hurtigere og mere alvorlig er det, i at den ikke gider at starte eller holde sig kørende
Har en automat choker på, så jeg prøver at tag den ud i hver af disse små test med dyse skift men opdager ingen forskel i noget som helst
Har renset karburator, fiksede svømmer osv.
Jeg tænker måske det er automat chokeren der sidder fast åben???
Ellers ved jeg virkelig ikke hvad kunne være galt.
Har I måske et bud til hvad det kunne være?
jan 2010
Følgere: 286 Scootere: 14 Annoncer: 1 Emner: 31 Svar: 24.906
og husk når du tager stikket fra el choker så er choker altid aktiv og hvis du tager den bliver karburator bare utæt
nov 2024
Emner: 2 Svar: 8
jan 2010
Følgere: 286 Scootere: 14 Annoncer: 1 Emner: 31 Svar: 24.906
jun 2023
Følger: 8 Følgere: 236 Emner: 43 Svar: 876
nov 2024
Emner: 2 Svar: 8
Hvordan kan jeg få det til at virke med en 50cc og den udstødning? Størrer dyse?
jan 2010
Følgere: 286 Scootere: 14 Annoncer: 1 Emner: 31 Svar: 24.906
jul 2011
Følger: 18 Følgere: 146 Scootere: 1 Emner: 79 Svar: 1.496
Så det du siger der er så at hvis strømmet fjernes fra automat chokkeren så mener du med “ Aktiv “ at den hele tiden er Slået til på den måde at den faktisk så giver chokker hele tiden …
Har jeg forstået det rigtig
jul 2011
Følger: 18 Følgere: 146 Scootere: 1 Emner: 79 Svar: 1.496
Hvis det er en standart karburator , og du siger du har indstillet den lidt , og selv om du langt nede i dyse størelse så bliver tændrøret stadig Sort…
Hvis du har indstillet den lidt så regner jeg med at du også har indstillet lidt på blandings skruen ….. og den skrue , er du godt klar over at at jo længer den skrues ud desto mere benzin blandes med luften og jo længer den skrues ind desto mindre benzin blandes med luften…
Det jeg forsøger at sige er at hvis blandings skruen sætter tæt på modsat ende af hvor luftfilteren fast monteres , så er det Benzin du indstiller med. Og ikke luft ,,, Derfor hvis den er lidt længer ud end den skal så vil tændrøret blive Sort …. Fordi det er mere Benzin blandet sammen med flowet …. Men dette er kun hvis det sådan en model karbruator …..
https://speedline.dk/pgo-hot50-10/karburator-1/p/karburator-30km-t-original-s-cr-p11510020003
Jeg nævner dette fordi , mange tit tager fejl af hvilken ende det er skrue sætter , og sætter den tæt på luftfilter så det ilt ( luft ) du blander sammen med Benzin i flowet , og det betyder desto længer skruen kommer ind desto mindre luft og mere Benzin og hvis blandings skruen sætter modsat ende , så betyder det at skruen i stedet bestemmer hvor meget benzin der skal blandes med ilten i stedetfor og så er det tændrøret kan blive sort selv om dysen er af mindre størelse ,
Derfor skal du lige prøve at skrue den skrue en minimal lille del længer ind , så der knap så meget benzin blandet samme med ilten ….
Altså det kun hvis det er din blandings skrue sætter på den side hvor karburator spændes fast på studsen ,
Er skrue tæt på luftfilter = Tændrør kan blive for sort hvis skruen er skruet for langt ind ( luft / ilt du tilsætter i benzinen via skruen )
Er skruen tæt Studsen = Tændrør kan blive sort hvis skruen er skruet for langt ud ( Benzin du tilsætter i ilten via Skruen )
nov 2024
Emner: 2 Svar: 8
Bare for at være sikker,
den i rød er tomgangsskruen og den i blå er luft skruen, ik?
jul 2011
Følger: 18 Følgere: 146 Scootere: 1 Emner: 79 Svar: 1.496
Blandings skruen … havde den været modsat side så var det nemlig en Luftskruen
Og du skal huske desto længer den kommer ud desto mere benzin blandes i ilten gennem karburatorens flow …. Så pas på med at skrue den for langt ind så der ingen benzin blades i ilten fordi så bliver tændrøret meget varm og kan i værste fald brænde hul i stemplet ……
Den røde streg = Tomgangs skruen
Den lyseblå streg = Blandings skruen ( Den du kalder for luftskrue )
Håber min hjælp er den rigtig for dig …. For det er træls hvis det ikke helt vil opfør sig korrekt sådan noget 2T motor …..
jan 2010
Følgere: 286 Scootere: 14 Annoncer: 1 Emner: 31 Svar: 24.906
så den virker omvendt af hvad folk tror
og derfor er måden at man tjekket om en el choker virker er at afmontere den og give den 12v i stikket så skal spjældet køre ud 1 til 2 cm over 2 min ca
jul 2011
Følger: 18 Følgere: 146 Scootere: 1 Emner: 79 Svar: 1.496
Og hvis ingen strøm så åbner den
jan 2010
Følgere: 286 Scootere: 14 Annoncer: 1 Emner: 31 Svar: 24.906
jul 2011
Følger: 18 Følgere: 146 Scootere: 1 Emner: 79 Svar: 1.496
Min scooter kører af helvedes til