{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
159 visninger | Oprettet:

Alexander N
Alexander N
Emner: 2 Svar: 8

Min scooter kører af helvedes til {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Jeg har en hot 50 2 takt og efter gøre den funktionel igen så ville jeg dyse den til perfektion
Alt på den er std udover udstødning som er en middel sport en

Meeennn jeg har lidt problemer

Så jeg starter med dyse 92 og går ned af til 85, 75, 72, 70 og helt ned til 62
Hver gang jeg tjekker mit tændrør er den bare sort og ændrer ikke farve what so ever.
Har købt ny filter da når jeg tager luft filteret af så kør den lidt bedre i noget tid hvor fra efter lidt tid den bare mister ydelse/omdrejninger??? Og jo mindre dyse jeg har jo hurtigere og mere alvorlig er det, i at den ikke gider at starte eller holde sig kørende

Har en automat choker på, så jeg prøver at tag den ud i hver af disse små test med dyse skift men opdager ingen forskel i noget som helst

Har renset karburator, fiksede svømmer osv.

Jeg tænker måske det er automat chokeren der sidder fast åben???
Ellers ved jeg virkelig ikke hvad kunne være galt.

Har I måske et bud til hvad det kunne være?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af rødder 6.000 kr.
  • Vægbeslag TV 500 kr.
  • Bore huller i beton væg til billeder 400 kr.
  • ømreropgave: Lægge én gulvbrædde, skære bjælke jævn m. væg, fjerne gips/stål fra loft + lukke hul, montere 60 cm opkant 3.200 kr.
  • Fix mit komfur/kogeplader 1.100 kr.
  • El tavle 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min scooter kører af helvedes til
  • #1   10. mar hvilken udstødning og hvilket luftfilter

og husk når du tager stikket fra el choker så er choker altid aktiv og hvis du tager den bliver karburator bare utæt

• Alexander N
    Alexander N Tilmeldt:
    nov 2024

#2   10. mar Det er bare standard pgo luftfilter og udstødning er sådan en 9K en

profilbillede
  • #3   10. mar der haar du fejlen den er ALLLT for stor

• #4   10. mar *Popcorn* smiley

• Alexander N
    Alexander N Tilmeldt:
    nov 2024

#5   10. mar #3 kan du uddybe dig?
    Hvordan kan jeg få det til at virke med en 50cc og den udstødning? Størrer dyse?

• #6   10. mar kan du ikke

• #7   11. mar #1
    Så det du siger der er så at hvis strømmet fjernes fra automat chokkeren så mener du med “ Aktiv “ at den hele tiden er Slået til på den måde at den faktisk så giver chokker hele tiden …
    Har jeg forstået det rigtig

• #8   11. mar Du kan sagtens bruge din 9K udstødning med 50cc cylinder , men det ville være bedst med noget 50cc sport evt …. Er det en helt Standart karburator som sætter på din HOT 50
    Hvis det er en standart karburator , og du siger du har indstillet den lidt , og selv om du langt nede i dyse størelse så bliver tændrøret stadig Sort…
    Hvis du har indstillet den lidt så regner jeg med at du også har indstillet lidt på blandings skruen ….. og den skrue , er du godt klar over at at jo længer den skrues ud desto mere benzin blandes med luften og jo længer den skrues ind desto mindre benzin blandes med luften…
    Det jeg forsøger at sige er at hvis blandings skruen sætter tæt på modsat ende af hvor luftfilteren fast monteres , så er det Benzin du indstiller med. Og ikke luft ,,, Derfor hvis den er lidt længer ud end den skal så vil tændrøret blive Sort …. Fordi det er mere Benzin blandet sammen med flowet …. Men dette er kun hvis det sådan en model karbruator …..

https://speedline.dk/pgo-hot50-10/karburator-1/p/karburator-30km-t-original-s-cr-p11510020003

Jeg nævner dette fordi , mange tit tager fejl af hvilken ende det er skrue sætter , og sætter den tæt på luftfilter så det ilt ( luft ) du blander sammen med Benzin i flowet , og det betyder desto længer skruen kommer ind desto mindre luft og mere Benzin og hvis blandings skruen sætter modsat ende , så betyder det at skruen i stedet bestemmer hvor meget benzin der skal blandes med ilten i stedetfor og så er det tændrøret kan blive sort selv om dysen er af mindre størelse ,
    Derfor skal du lige prøve at skrue den skrue en minimal lille del længer ind , så der knap så meget benzin blandet samme med ilten ….

Altså det kun hvis det er din blandings skrue sætter på den side hvor karburator spændes fast på studsen ,

Er skrue tæt på luftfilter = Tændrør kan blive for sort hvis skruen er skruet for langt ind ( luft / ilt du tilsætter i benzinen via skruen )

Er skruen tæt Studsen = Tændrør kan blive sort hvis skruen er skruet for langt ud ( Benzin du tilsætter i ilten via Skruen )

• Alexander N
    Alexander N Tilmeldt:
    nov 2024

#9   11. mar Ok jeg prøver at skrue lidt rundt på luftskruen igen
    Bare for at være sikker,
    den i rød er tomgangsskruen og den i blå er luft skruen, ik?

profilbillede
  • #10   11. mar Se selv ,,, du kalder den for luft skruen …. Det heder den ikke hvis den sætter i den side den sætter på billiedet med lyseblå streg rundt om . På det billiede kaldes den for
    Blandings skruen … havde den været modsat side så var det nemlig en Luftskruen
    Og du skal huske desto længer den kommer ud desto mere benzin blandes i ilten gennem karburatorens flow …. Så pas på med at skrue den for langt ind så der ingen benzin blades i ilten fordi så bliver tændrøret meget varm og kan i værste fald brænde hul i stemplet ……

Den røde streg = Tomgangs skruen
    Den lyseblå streg = Blandings skruen ( Den du kalder for luftskrue )

Håber min hjælp er den rigtig for dig …. For det er træls hvis det ikke helt vil opfør sig korrekt sådan noget 2T motor …..

• #11   12. mar #7 ja når der ikke er strøm til en el choker er den aktiveret når den får strøm køre spjældet ned og lukker så den er deaktiveret

så den virker omvendt af hvad folk tror

og derfor er måden at man tjekket om en el choker virker er at afmontere den og give den 12v i stikket så skal spjældet køre ud 1 til 2 cm over 2 min ca

• #13   13. mar Så hvis den for strøm så lukker den
    Og hvis ingen strøm så åbner den

• #14   13. mar lige omvendt

• #15   13. mar Okey ….. så jeg …… ikke fordi jeg for brug for det godt nok , Men har enlig aldrig arbejdet med dem , ud over at indstille længden på nålen osv på dem ellers ikke

Kommentér på:
Min scooter kører af helvedes til

Annonce