{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
508 visninger | Oprettet:

Hot 50 drybber gearolie {{forumTopicSubject}}

Hej ScooterGalleri

Var ude og køre på hotten men kom til at vippe den til venstre helt ned mod jorden, og den begyndte at drybbe ret meget gearolie. Efter jeg stilte den op stoppede det igen. Desuden så er det som om der altid er gearolie omkring brundskruen efter jeg har været ude og køre. Det er som om olien kommer fra de 2 huller på billedet, har i nogle ideer til hvorfor dette sker? Måske mangler jeg en eller anden skrue/prop?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hot 50 drybber gearolie
  • #1   21. jun 2024 Måske den er overfyldt

• #2   21. jun 2024 Er der en måde man kan se de?

• #3   21. jun 2024 Tømme væsken ud i et målebæger smiley

• #4   21. jun 2024 Okay, det prøver jeg lige
    Ved du hvor meget der ca skal kunne være i sådan en hot 50?

• #5   22. jun 2024 Hvis du har været uheldig at have haft din hot til at ligge næsten helt ned , og så den begyndte at dryppe med olie , så det fordi det olie du har i gearkassen ? begyndte at løbe ud af udluftnings hullet fra gearkassen af , det sker som regl netop hvis du har haft den til at ligge næsten ned i kort tid … Og hvis du har set at det er lidt olie omkring din aftapnings skrue , så ville jeg gøre følgende , og uden at tøve det mindste , så jeg ved den sagtens kan holde til at skulle køre mig lidt rundt omkring de næste 3000km uden at skulle tænke vider over noget med gearkassen …….. de to huller ligner lidt at det kunne være nogen ånde huller , så muligt tryk og damp fra gearkassen varme kan undslippe… så jeg havde så gjort følgende ?

Købt følgende : Ny bundskrue til gearkassen - ny pakning til bundskruen - nyt Gearolie.

Og mens jeg så venter på de dele kommer hjem til mig så havde jeg gjort følgende?

Skruet den gamle bundskruen ud.
    Aftappet gearkassen for gearolien og lad gerne stå & dryppe til dine nye vare er hjemme &
    Rengjort aftapnings hullet med klud og fjern evt gammelt pakning ? Og så
    Når så de nye dele er ankommet hjem til dig.?? så havde jeg gjort det at jeg havde -

- Sat den nye bundpakningen på den nye bundskrue.
    Skruet det nye bundskrue med pakning fast igen med en gaffelnøgle.

Skruet olie bolten af .
    Fyldt nyt og frisk olie på gearkasse igen, “ HUSK “ ~ kun den mængde som anbefales.~
    Skrue olie skrue på igen og tjæk om bundskrue er tæt.

Nu er din gearkasse klar til at køre mange km igen …..
    det måske muligt jeg fremlægger der som en masse bøvl men det er stortset Ingen arbejde i det , men det vigtig du gør det netop af den grund du fant lidt olie på den ganle bundskrue og fordi det var løbet olie af gearkassen , så du ikke længder ved hvor meget olie det Real set er tilbage i gearkassen…. Så gør dig selv og din gearkasse den tjeneste at få det gjort ….
    Og Jeg køber altid altid nye bundskrue og pakning der det er skal skiftes , men er penge træng så kan du nok godt bruge den gamle bundskrue igen , Men ny pakning skal du have på ellers for du samme problem igen at olie løber ud ved bundskruen ….

• #6   22. jun 2024 Det lyder meget fornuftigt, BP.
    Jeg prøver at få den skiftet. Takker smiley

• #7   22. jun 2024 Ja det vil være det beste du kan gøre , både for dig og scooteren , hvis du pludselig ingen olie har i gearkassen så bliver gearing så,varm at tænderne bogstavelig talt knækker og værste er at det ikke sikker du opdager det i første omgang… ved du hvor meget olie sådan en fin lille Hot50 skal have i gearkassen

• #8   23. jun 2024 Har læst at det er 110 ml

• #9   24. jun 2024 Ja det også de tal jeg har …. Var bare i tvil om mængden evt var lavet om ved de nyer modeller ,

Kommentér på:
Hot 50 drybber gearolie

Annonce