Aprilia classic 50 trækker ikke ordenligt {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har en Aprilia classic 50 - 45 scooter fra 2000. Det er en ældre dame der har ejet den fra ny. Den har kørt lige under 6000 km. Den starter med det samme og holder fint gas osv. Problemet er bare at den ikke trækker rigtigt i 1. Gear. Heller ikke de andre gear, men jeg skal nærmest skubbe den igang samtidig med at jeg giver gas.
Jeg har renset karburatoren, indstillet gaskabel, indstillet koblingshåndtaget og kablet, jeg købte en dysesæt og forsøgte at skifte dysen ud og har fundet den dyse den fungerer fint med inden den begynder at 4 takte. Har skiftet membranen ud, har skiftet tænderør, har lige skiftet cylinder og stempel og topstykke og nye pakninger. Kobling og gear skifter fint og virker som det skal. Den kører en smule bedre nu, men den kan ikke køre hurtigere end 20 - 25 km/t og den accelererer meget langsomt og dør næsten ud. Når den bare står stille og jeg giver gas spinder motoren helt fint og kommer op i omdrejninger. Hvad kan der ellers være som jeg kan prøve?? på forhånd tak
jan 2010
Følgere: 286 Scootere: 14 Emner: 32 Svar: 25.091
jun 2024
Emner: 1 Svar: 5
jun 2024
Jeg har prøvet at tage udstødningen af og køre en tur nu. Men det hjalp ikke. Det var det samme:)
jan 2010
men har du renset karburator helt og luftfilter
hvor længe har den stået stille
jun 2024
Jeg ved ikke hvad du mener med den ikke kan køre. Kører den så dårligt eller kan den slet ikke køre? For den kørte men gjorde det samme. Karburatoren har været skilt ad helt og renset og der er kommet nyt luftfilter i:) Den har stået stille 2-3 år
jan 2010
jun 2024
jan 2010
jun 2024
Jeg har fik brændt udstødningen i sin tid, men jeg skulle have en ny pakning og den jar jeg først fået nu. Man kunne åbenbart ikke bare lige købe den pakning. Jeg fik samlet den og monteret den, men den kører stadig på samme måde. Langsom i optræk, dør næsten og 2. Gear endnu svagere og kan slet ikke køre i de andre gear. Kan det være koblingen?
Aprilia classic 50 trækker ikke ordenligt