{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
69 visninger | Oprettet:

Daniel D
Daniel D
Tilmeldt:
10. apr 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4

PGO PMX kører skidt - søger lidt gode råd {{forumTopicSubject}}

Hej folkens

Min søn har købt en PMX som et projekt der ikke kunne starte. Jeg er nogenlunde habil hvad mekanik angår. Scooteren kører nu, men ikke ordentligt. Den mangler trækkraft, særligt op ad bakke hvor det er helt skidt.

Tragten i studsen er fjernet, ligesom begrænsning i udstødning/luftfilter. Ellers er den standard uden tun. Skiven sidder stadig i vario. Karburator har været adskildt og renset igennem. Dyser kontrolleret, renset og blæst igennem. Den er kompressionstestet til ca. 12 bar og den starter let. Membranen er kontrolleret. Der er ganske lidt lysgennemgang i siderne af membranpladerne, men tænker ikke umiddelbart det er her problemet skal findes?

Den kører lige nu med en dyse #76. Luftskrue står pt standard med halvanden omgang ud.Trimfjedre i kobling virker til at være for slappe da koblingen tager fat ved forholdsvis lave omdrejninger, så de skal nok skiftes. Trykfjeder skulle være standard. Rullerne har en vægt på ca. 6,75 gram.

På centerfod tager den fint omdrejninger, men omdrejningstallet virker generelt til at være for lavt når den kører, så den rammer ikke effektbåndet, hvilket skulle tale for lettere ruller, men det synes jeg ikke giver mening når standard er 7,5 gram?

Gode råd modtages gerne smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  PGO PMX kører skidt - søger lidt gode råd
  • #1   14. apr De lave omdrejninger fra 0-5 kmt skyldes dels ring i vario.

    Ringen forhindrer remmen i at gå i bund på vario, så den starter i lidt for højt gear til de originale trimfjedre, der er beregnet på at køre uden ring i varioen.

    Det kan fixes med medium eller hard trimfjedre. Det er forskelligt fra mskine til maskine hvor kraftige trimfjedrene ska være for at kompensere for ringen så motor ka tage fulde omdrejninger fra 0kmt med ringen i.

    Rullevægt ka godt svare sig at prøve lidt frem og tilbage med for at finde den helt rigtige vægt.
    Måske 6,5 kører bedre. Måske ska du ned i 6,3.


  • Daniel D
    Daniel D Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4
    #2   27. apr Har lige skudt en video af den - det virker som om den omdrejningsbegrænser elektronisk.

    https://www.dropbox.com/scl/fi/kahmgkh9pxu407wgbfb5i/IMG_2574.MOV?rlkey=qjikqjwel5blngxxgtg8ucssp&dl=0

    Stator udmålt:
    Pickup: 101 Ohm
    Ledning lys: 0,72 Ohm
    Ledning tænding: 0.64 Ohm
    Rød/sort ledning (pickup?): 491 Ohm

    Gnisten er ikke super stærk. Den er gul og til den svage side.

    Forskellige tændspoler/hætter/tændrør er afprøvet.


Kommentér på:
PGO PMX kører skidt - søger lidt gode råd

Annonce