{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.709 visninger | Oprettet:

Vil ikke starte med el start {{forumTopicSubject}}

Jeg har en pgo pmx som bare nægter at starte med el start
Den starter så fint med kickstarter første hug hver gang men den vil bare ikke med el start
Det skal siges at scooter står i varm p kælder så den er ikke kold
Den gnister fint og der kommer benzin
Af og til er jeg heldig at den siger "brumm" men starter ikke helt
Hvad kan problemet være?
Tak på forhånd!


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vil ikke starte med el start
  • #1   20. mar 2024 slidt stempel og cylinder

  • #2   20. mar 2024 Der er helt ny cylinder på den smiley

  • #3   20. mar 2024 Og bare lige for at lukke andre ting ude så
    Der er ny stator tændspole tændingslås cylinder krumtap karburator studs membran og udstødning smiley


  • #4   20. mar 2024 Dårlig batteri eller dårlig startermotor. Eller evt dårlig forbindelse

  • #5   20. mar 2024 Har helt ny startermotor og har lige været ude og købe et 12v 12ah motorcykel batteri bare for at prøve med flere ah
    Det hele der virker fint
    Startermotoren trækker også motoren fint rundt


  • #6   20. mar 2024 den jar en minimal utæthed et sted eller motoren drejer ikke hurtigt nok rund har du prøvet med en tyk ledning fra minus fra batteri til motor blokken og tjekket op på start ledning

  • #7   20. mar 2024 Havde tænkt på om cylinder var en bitte smule utæt da jeg løb ind i problemer med at gevind i motorblok til pindbolt var ødelagt så jeg måtte bruge en gevindbøsning
    Er nemlig ikke helt sikker på boltene er spændt 100% fast er bare bange for at smadre gevindet igen

    Med en tyk ledning mener du så stelforbindelse? har nemlig prøvet stelforbindelse det hjalp ikke


  • #8   20. mar 2024 Hvad er opsætningen på den?

  • #9   21. mar 2024 #8
    Malossi MHR
    Athena Race ø12
    Polini 28mm
    9K udstødning
    Malossi multivar med 4.4 grams
    Malossi fly clutch

    Ved godt udstødning er for lille skal have større har bare kun 9K lige nu smiley


  • #10   21. mar 2024 Har du std tænding på, hvis du køre med racer tænding med lille svinghjul er der ikke nok inerti til at få fart på krumtap med elstart.
    Ellers kan dit batteri være for svagt.
    Prøv at sætte start kabler på fra et større batteri, kan den så.
    Der er hvert fald ikke fart nok på krumtap ved el start.
    Kan den hvis du piller remmen af.


  • #11   21. mar 2024 Der er std tænding
    Har prøvet at sætte et motorcykel batteri på og elstarteren flyver jo rundt altså det lyder ummidelbart som om at der er mere fart på elstart end der er på kickstart
    Men den nægter bare at starte
    Har ikke lige prøvet at pille remmen af men det tror jeg at jeg vil prøve i morgen så


  • #12   21. mar 2024 Har lige prøvet uden rem det virker ikke
    Og prøvede at sætte en skruetrækker i kobling og bruge el start samme tid (ekstra fart)
    Den fløj rundt altså sindsygt hurtigt jeg kunne høre den der (duk duk) lyd fra cylinder
    Men ingen respons
    Gad vide om el start gør et eller andet ved den så den ikke kan starte?


  • #13   21. mar 2024 Hvordan har din membran det

  • #14   21. mar 2024 Den har det fint og har næsten lige fået skiftet membran plader

  • #15   21. mar 2024 Så lige din opsætning, du har 47mm Mhr og 28mm, du har alt for meget kompretion til el start.


  • #16   21. mar 2024 Så el start vil aldrig virke?


  • #17   21. mar 2024 Nej så skal der en stærkere motor på, og det tror jeg ikke du kan få.
    9k arbejder syg dårligt sammen med Mhr. Du mister rigtigt meget effekt der.


  • #18   21. mar 2024 Jaer okay så må jeg jo få lavet kickstarter igen og håbe den holder længere end en uge den her gang smiley
    Pgo pis!

    Er godt klar over at 9K er skrald til mhr har bare ikke lige pengene til en pisse dyr udstødning lige nu


  • #19   21. mar 2024 Svar lige på dette smiley og læs det hele igennem for tror det vil hjælpe dig

    Tag lige dit batteri ud …og se hvor mange amp det er på
    Og så lige fortæl hvor gammelt batteri er ca
    Og mens du du gør det så prøver du at gøre dette lille tricks her

    Tag tændrøret ud , rengør det grundig for olie og sod osv og tør det godt af så det helt tørt dit tændrør igen , så tager du en blyant nu og begynder at tegne overen på den lille metal stykke går ind over elektroden for at lave gnist…

    Sørg for at den for den er godt malt med ind med din blyant , så den for samme farve som de her blyantstifter nu er … og efter det puster du lige resten at blyant støvet væk med munden , ingen kompresser osv , også sætter du tændrøret igen og sørg for ar tændrøret kommer lige i topstykket nu så den del du har malt med blyanten ikke rammer noget ,
    Og så spænder du den fast som normal …. Og husk ikke at rør kickstarten eller elstarter når den er monteret ….
    Når du er klar og har gjort dette så … så sætter du tændning på og så prøver du at starte med elstarteren igen . Men husk at hold starten inde , ikke noget med at slet hurtig igen fordi du lige skal rette noget osv , du starten den op som normal ville gøre…

    Hvis den starter nu eller er mere tæt på end det plejer , så siger du lige til ….
    Og hvis du du er tvil om du har gjort det rigtig det hele , spå prøver du bare igen med med blyanten , bare husk 1 gnist så alt blyet væk og du skal startet forfra med blyanten ….


    Prøv at gør det hurtig og vend tilbage her inde ….. bare rolig dette lille tricks er på ingen måde farlig hverken for dig eller din PMX …… og jeg tager ikke pis på dig , pointen er at blyet din blyant forstærke gnisten en hel del og hvis den starter eller er tæt på l så fortæller det nemlig at din batteri enten er blevet slap og knap så AMP stæk længer eller også er den generelt for lille i amp til alt det som bruger strøm på din PMX …
    Og mens du gør det hele med blyanten så må du godt sætte laderen på batteriet men tag det af når prøver at starte med al starten igen når du har tegnet med blyanten


  • #20   22. mar 2024 Okey det prøver jeg lige så skriver jeg igen når jeg har prøvet

  • #21   22. mar 2024 Og forresten så er batteri helt nyt
    Har også købt motorcykel batteri med 14AH den kunne heller ikke starte den
    Generelt er alt på scooteren ny
    Har renoveret hele motor og haft problemer med gnist og el så alt der er også skiftet


  • #24   22. mar 2024 Det hjalp desværre ikke


  • #25   22. mar 2024 Det jeg ked af at høre det ikke gjor for din skyld ??

    Men så ved vi dit Batteri er 100% iorden ,men den vil ikke starte motoren op.
    Har glemt at spørge om noget vigtig … hvor gammel er din PMX og er det samme orginale selvstarter der sætter i motoren i nu
    Laver den stort fint gnist når du starter på elstarteren osv ….

    Spørger fordi .. det kan godt være din elstarter ikke længer er så frisk , og at den behøver et batteri med en del flere AMP på sig for at starte op …


  • #26   23. mar 2024 Har lige skiftet el starter motor ud som sagt er alt i motor ny
    Pmx er fra 2005 men igen motor er helt ny
    Tændspole tænding og tændningslås er også helt ny så gnist er perfekt
    På kickstarter starter den jo første hug

    ALT motor og el er helt ny
    Det eneste gamle på den er stel og skjolde haha


  • #27   23. mar 2024 Kan den starte hvis du giver den bundgas mens du kører elstarteren?

  • #28   23. mar 2024 Prøv for sjov lige at gøre dette her

    Tag din vacum slange af sug i den selv samme tid med du prøver at starte den på din elstarter … Det skulle ikke undre mig den ikke suger nok i vacum slangen når du forsøger at starte den på elstarteren, Siger det fordi dette har jeg været udsat
    For måske 2-3 gange alt i alt i den tid jeg lavet scooter for andre…. Jeg kannæsten ikke tro dette er problemet , men det koster dig ikke noget at tjække det …
    Husk lige at være 300% sikker på det tændrør du har nu virker som det skal
    De kan drille på måder som man nægter tror på før mannselv oplever det



  • #29   23. mar 2024 Har prøvet at suge i vaccum slangen med munden imens det hjalp heller ikke
    Og tændrør er udskiftet til ny og den virker fint
    El starter har ikke virket siden der er kommet mhr på tror altså bare ikke den kan køre det hurtigt nok rundt


  • #30   23. mar 2024 … du glemte hvis at sige det sidder noget andet cylinder på den … for så giver det da mening nu … dit tændning står forkert i forhold til topstykke og tændrørs placering ..
    Så ja problemet er netop at det kræver en del mere power for at den tænder på,elstarter …
    Giv mig lige et link til det her MHR kit …

    Jeg siger det fordi jeg ved før i tiden omkring år 2000 he he der kunne man tage topstykket fra en PGO Bigmax altså en 45model og sætte på en Hot50 , en 30model også fik man en del mere effekt i sin hot50 motor , man gjor dette fordi 30model ikke altid kunne trække sig selv hvis man tager skiven væk fra vario og remskive for at få mere fart , så satte man 45models topstykke på og så gav det helt vildt i effekt i forhold til topstykket fra 30model .. Men problemet med dette var så at af og til var det nogen Hot50 modeller som ikke ville starte på selvstarteren igen når man havde skiftet topstykket ,
    Og jeg tror det er du er ude for nu . Fordi du har skiftet cylinder OG topstykke og så står tændningen forkert i forhold til topstykkets


  • #31   23. mar 2024 Jeg ved nogen kommer problemet til livs med en tændspole som kan lave noget mere gnist i forhold til den Orginale tændspole ,
    Se linket :
    https://speedline.dk/pgo-pmx-sport/taending-1/taendspole-zoot-racing-s-zo-7220066

    Jeg har monteret sådan en her nogen gange nu i min tid, netop fordi folk PGO motor spaecielt 30modellerne fra 1997 og frem 2007 mener fordi så snart vi satte noget simpelt på som bare Malossi Sport 50cc så ville den ikke starte på elstarteren igen , KUN kickstarteren , og det var fordi gnisten ikke var så voldsom på tændrøret når man tjækkede det med elstarteren , og så bag efter på kickstarteren, så kunne der tydelig ses forskel på gnisten mellem elstarter og kickstarten .. så satte vi en Tændspole på som kunne laverer noget mere power til tændrøret, og så starter den igen selvstarteren efter den blev monteret. …

    Jeg har den selv på min Aerox i Porfilen også … for at gøre kold start på elstarteren hurtiger , og den starter tydelig meget hurtig med denne type tændspole , men det giver ingen effekt i HK som mange skriver , men den forbedre dit kold start så motoren tænder bedre. Og det tror jeg er din løsning…
    Havde du bare sagt det fra starten af du havde monteret andet cylinderkit ?..


  • #32   24. mar 2024 Det er Malossi mhr ø12 kit ved speedline
    Og jeg skrev faktisk også i en af de første beskeder at der var tun cylinder på smiley
    Tror lige jeg vil tjekke den der tændspole ud


  • #33   24. mar 2024 Det jo derfor. Dit startermotor har ikke nok kræfter til at køre motoren hurtig nok rundt pga den forhøjet kompresion

  • #34   24. mar 2024 Yes i know
    Men ville den der Racing tændspole så hjælpe på problemet eller er kickstarter den eneste mulighed nu?


  • #35   24. mar 2024 er jeg den eneste der griner lige nu ??

  • #36   24. mar 2024 #35 nope *Popcorn*

  • #37   24. mar 2024 #34 det da ligemeget med den spole. Du har jo en kompresion der er en del højere og en std startermotor. Den har jo kræfter til at køre din std 50cc rundt, men sgu ik en racing 70cc. Den kan knap nok starte en 70cc sport

  • #38   25. mar 2024 Virker bare mærkeligt synes jeg
    Lige da jeg havde samlet scooteren kunne el starter godt starte den
    Den havde svært ved det men den klarede opgaven
    Det tog den 5-10 sekunder med el start men den startede trods alt


  • #40   25. mar 2024 Så må du da selv finde ud af det

Kommentér på:
Vil ikke starte med el start

Annonce