{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tester/Scanner til MotoCR
  • #1   22. feb 2024 Jeg kiggede lige aliexpress hurtigt.
    Se vedhæftede screenshot

Det er jo en znen motor.
    I modsætning til de fleste 139 qma/qmb motorer fra kina som er longjia produceret.
    Om de er kompatible med hinanden ved jeg ikke. Brugte kun lige 30 sekunder på at alibaba ikke loadede og gik så på aliexpress.

Da jeg søgte på det den så foreslog viste den ikke noget der faktisk lignede den ægte vare.
    Men vil tro du ka få den ok billigt hjem fra kina. Dog vil det nok være svært at finde en pålidelig sælger..

profilbillede
  • #2   22. feb 2024 Jeg har været på Aliexpress, et par gange, så måske er det mine tidligere søgninger, som den foreslå dig.
    Jeg kan kun finde teateren på en engelsk hjemmeside og den samlede pris med told, afgifter og moms er altså for meget.
    Det lander nok i 6.000 kr.

• #3   22. feb 2024 Motocr er ikke solgt i england. Det er c rheinhardt fra danmark der kalder dem det.
    De andre ""motocr"" modeller er vist med samme motor og begrænset på samme måde.
    Mit gæt er at de znen maskiner sælges i england også, under et andet navn end moto c. Rheinhardt. Og det altså er derfor du kan finde den tester der i england.

Mit bud er derfor at de også er solgt i små antal i måske holland. Under et tredje navn. Og måske frankrig/italien under et fjerde og femte navn.

Så hvis du var mig ville jeg prøve at finde ud af hvad hollænderne og tyskerne og franskmændene osv. Kalder sådan en tingest der som du søger.
    Og så derefter gå på google.nl og google.de osv. Så google viser lokalt hollandske resultater, og evt bruge vpn og incognito mode også. Og så søge på xcm pt 300x i de regioner som er inden for eu og som måske/måske ikke har et marked for znen euro4/5 maskiner med ecu.

Det bliver lidt en krumbøjet måde at finde det på men har førhen virket for mig.
    Fandt engang en kotflügel til min yamaha cygnus billigt i østrig da jeg fandt ud af de sælges som sachs eagle dernede og forskærm hedder kotflügel på tysk

• #4   28. feb 2024 https://www.chinascooteronderdelen.nl/en/product/motion-delphi-continental-euro5-ecu-obd2-efi-scanner-diagnose-programmeren-van-snelheid/

Det har taget mig en uge at finde den.

Jeg fandt den ved at få google til at søge på billedet.

3.600 DKK inkl porto.
    Av av, sikke en pris.

• #5   29. feb 2024 Ja, den er dyr.
    Det matcher desværre min erfaring med kina knallerter og mc, især dem der ikke er udbredte i europa som nogen enkelte af dem er.
    Går de først i stykker, hvilket de desværre ret ofte gør sammenlignet med mærker der har en lang historie og et omdømme at forsvare, så står man først alvorligt med håret i postkassen.
    Dele og specialværktøj til dem er svære at finde, hamrende dyre, og decideret uopdrivelige på brugtmarkedet.
    Jeg sloges selv en del med de maskiner i årene 2008-2012, da jeg ikke havde egne og andres erfaringer endnu. Skyteam, baotian, lifan, fanden og hans pumpestok.
    Held og lykke med at finde skyteam st200 reservedele som ikke koster det en komplet brugt aprilia i ok stand koster, eller finde delene brugt uden de er i ligeså knastør og ramponeret stand som min egen var lige inden de selvaflivede pga den planlagte forældelse der indregnes i forretningsstrategien fra de firmaer der opstår konstant til at sælge det kommunist bras og så lukker igen så snart garantiperioden på deres solgte dele udløber.

Husker apollo som køge mc og båd center sagde de ikke førte mere fordi det nær ruinerede dem i reklamationer.
    Husker også dem msp tuning solgte førhen indtil de holdt op og drejede nøglen fordi det også var totalt tyveri forretningsstrategi fra producenten.
    Der har opstået og forsvundet flere kinamærker inden for de sidste 10 år, end der har eksisteret af kvalitets maskiner de sidste 100 år.

De mærker af kvalitets maskiner fra de sidste 100 år eksisterer stadig næsten alle sammen, fordi de ikke er kommunistiske svindler selskaber.

Long story short:
    Prisen på det diagnose tool, eller regning hos moto china reichardt forhandler, for at få den diagnosticeret, kan slet ikke svare sig.
    Det samme vil jeg sige om at købe kina knallert eller mc til at starte med. It's a money pit. Og samtidig en ringe maskine i den tid den virker.
    Det er dyrere end at købe en bedre og kun lidt dyrere maskine to begin with

Lige nu er jeg i berlin og her står gamle nrg mc2, vespaer, simson, piaggio skipper osv overalt.
    Jeg har stadig til gode at se en kina knallert eller mc som er over 10 år gammel.

Jeg ved godt det ikke er det du spurgte om, og jeg taler fanden et øre af. Især om det her.
    Tro mig, det er ikke fordi jeg nyder at sidde her kl 1 om natten og skrive en halv roman.

Det er fordi du lider under det.
    Og fordi jeg selv har været der.

Sku jeg vælge for dig havde jeg skudt den tanke om at købe diagnose tool til den kina skrot helt og aldeles ned, og solgt lortet mens det stadig kan starte då du får lidt penge for den hadegave de burde betragtes for.
    Og så havde jeg lagt de penge du får for den, samt evt penge du havde planglagt at bruge på diagnose tool og reparation, i budgettet til en kvalitets scooter som er udbredt i hele europa og som man kan finde dele til og info om på hvert andet gadehjørne så snart man kommer syd for flensborg.

Komfort, pålidelighed, sikkerhed i form af kørelys bremser støddæmpere osv.
    Jeg har sagt det mange gange før hist og her men gentager det til den dag det ændrer sig eller jeg stiller træskoene:
    Livet er både for kort, og for langt, til at betale overpris for at køre kommunist køretøjer.

Knæk og bræk uanset hvad vej du vælger i jagten efter at finde lykken.

Jeg har aldrig haft det lettere med mc og scooter efter brikkerne faldt på plads for mig tilbage i 2012-13 og jeg har holdt mig til brugte honda husqvarna yamaha aprilia piaggio beta sherco gilera osv.
    Billigt, især i længden, og en fryd at dele livet med sådan noget kram til maskineri smiley
    Beklager wall of text igen. Som sagt gør jeg det ikke fordi jeg nyder at spilde min tid. Det er fordi jeg hader at se andre spilde deres penge og liv på at gå på tynd is og betale prisen.
    Ingen regel uden undtagelser, men som regel er kinesisk kommunisme noget man bør holde sig fra som pesten

• #6   29. feb 2024 Jeg har forsøgt på at købe en af dem, men de linker kun til bankoverførsler og der er kun 6 lande som de understøtter og DK er ikke en af dem.
    Problemet er bare at alle små scootere og små MCere ender med at bruge Delpfi, Motion eller Continental motorstyringer, inden der er gået 5 år, da de er røv billige og de sådan set virker.

Der er en MotoCR Hot 50 Euro 5 EFI til salg på FB, som har kørt 18.000 km.
    Jeg tror at det handler om at vide hvilke ting man skal være opmærksom på.

MotoCR GY6 motorerne har det med at klaske hårdt med udstødningsventilen, så den graver sig op i topstykket.
    Det gør den nok kun en enkelt gang, men det gør at den står og presser på ventilløfteren, som så gør at den mister kompressionen.

• #7   29. feb 2024 Ingen regel uden undtagelser smiley 18'000km er en ok sjat..For en kineser.
    Dog ikke meget sammenlignet med hvad der som regel står på km tælleren på ældre kvali maskiner i udlandet. Har en piaggio kørt 15-20 tusind km er den kun lige køet til og har fået sit første 12'000km service.

Ser knallerter på gaden og til salg brugt hernede som har kørt vel over 50'000 og stadig fungerer upåklageligt.

Af og til går tingene op i en højere enhed og man får et super eksemplar. Selv fra kina.
    Og selv hvis man køber det bedste penge kan købe risikerer man det er en mandagsmodel og man står med lorten.

Det virker lidt "som om gud prøver at sige noget".. med det diagnose tool.
    Det er sku ikke meningen det ska være så svært at skaffe den slags hjem til maskinen, især ikke når den er så ny som motocr aka zhongnen er.
    Er delene så dyre og svære at opdrive ville jeg kun beholde køretøjet hvis der var en virkelig vigtig grund til at satse på netop dét køretøj.
    F.eks. min afdøde onkels 70er pontiac eller hans 60er stingray. Dem går jeg gerne gennem ild og vand for, da deres værdi for mig personligt er uerstattelige.

Men er det en hverdags knallert til en anden der ikke går op i den, så havde jeg selv brugt krudtet på at kigge mig om efter noget bedre istedet.
    I januar var der en overgemt zip 4t med under 3000km til salg der var opvevaret indendørs og stod til kun 3000kr. I ballerup. Fra et dødsbo og kun solgt videre for at skabe plads i vedkommendes kælder.

Med det i mente vil jeg mene en motocr zhongnen skrot med 18k på tællleren sku koste max 1500 kr. Og så skal ALT virke perfekt og der ska være kvali lås med.

Jeg synes man sidder langt bedre på kvali maskinerne. lyset er langt bedre, reservedelene fås overalt og er billige. Osv osv osv.

Og når vi er nede i så små penge, så ser jeg vitterlig ingen grund til at bruge tid på kommunistisk bras designet i 90erne.
    Det er mit liv for dyrebart til. Om så det tager 6 måneders venten og en tur til den anden ende af landet for at hente en kvalimaskine i god stand til en god pris, så gør jeg langt hellere det end investerer i en kommunist knallert og står med lorten resten af livet

• #8   1. mar 2024 #7
    Kineserne kan også køre længere, i de sydlige lande.
    Der er ingen frosne koldstarter og næsten ingen regn, så de ruster ikke, som de gør herhjemme.

Jeg har fundet testeren til 289 dollars på alibaba.
    Skal lige forhandle om transport.
    Pigen som kører på scooteren kan selv køre bil om 8 måneder.

• #9   1. mar 2024 Ja og plus de kører hurtigere sydpå, uden begrænset vario. Så de kører mange flere km uden mere slid på andet end dækkene og bremserne.
    Danmark er virkelig ikke scooternes mekka må man sige.

Ok 2000 kr det er næsten halv pris af holland.
    Men ok jeg havde stadig solgt skrotten og købt en billig piaggio el.lign til 3-4000kr istedet for at smide 2000 i et specialværktøj du ikke skal bruge mere end 1 gang smiley
    Også selvom hun må køre bil til oktober. Det blir jo forår nu, og så er det rart at ha en ordentlig maskine man ka stole på og som kører godt.

Personlig havde jeg ønsket jeg ikke købte cpi lort som ung, så jeg stadig havde hadt noget der virkede da jeg blev 18.
    Savnede sku knallert meget. Selvom jeg ku låne onkels bil i tide og utide. Scooter er bare vidunderlist at ha stående smiley selv i dk synes jeg selvom reglerne er skrald derhjemme

• #10   5. mar 2024 Problemet er løst.
    Jeg fik jo adskilt O2 sensoren og startet den op tidligere, hvilket resulterede i at motorlampen lyste.

Jeg har så målt ohm på temperatursensoren, da jeg hele tiden har haft en mistanke om at den var defekt, siden den gerne ville starte kold og kun ville starte varm med fuld gas.

Jeg målte sensoren til uendeligt mange ohm, så jeg bestilte en ny.
    Sensoren skulle være på 13.000 ohm ved 20 grader og 900 ohm ved 80 grader.
    Så mon ikke at motoren troede at den var -20 grader, hele tiden.

Ny sensor blev bestilt hos Køge MC Center, til cirka 330 kr.
    Nu er den monteret og prøvekørt.
    Den starter helt vildt nemt og kører glat og frit ved alle positioner på gashåndtaget.
    Når den er varm, så starte den igen helt vildt nemt ved et let tryk på startknappen.
    Motorlampen har slukket for selv, så nu gider jeg ikke bestille en scanner til 280 dollars + fragt med Fedex til 100 dollars og dertil kommer så told, kontrolafgift og moms.

Så nu får den lov til at køre indtil at pigebarnet bliver 18, hvor hun så overgår til bil.

• Edin K
    Edin K Tilmeldt:
    apr 2008

Følger: 2 Emner: 1 Svar: 20
    #11   17. mar 2024 Blot til info så kan du købe en billig eobd tester fra biltema med display og læse fejlkoder ud og slette dem. Du kan bruge alle eobd tester på scooteren også en mobilscan

• #12   17. mar 2024 #11
    Har du selv testet det på en Hot 50 euro 5 EFI?

• Edin K
    Edin K Tilmeldt:
    apr 2008

Følger: 2 Emner: 1 Svar: 20
    #13   17. mar 2024 Ja smiley har brugt den mange gange, den fra biltema kan også se nogle live parameter målinger smiley

• Kenneth S
    Kenneth S Tilmeldt:
    dec 2024

Svar: 1
    #15   15. dec 2024 Kan hermed bekræfte Edin K's oplevelse.

Min søns Hot50 euro5 havde lysende motorlampe. Brugte min nyindkøbte Biltema OBD scanner til 339 kr. Den scannede diverse protokoller på et par sekunder, og så var den connected.

"idle air controller" var problemet. (..og det skal jo fikses)

..og jeg kunne endda slette fejkoden, og dermed slukke lampen.

Tak for tippet Edin!!

https://www.biltema.dk/bil---mc/varkstedsudstyr/testinstrumenter/fejlkodelasere/fejlkodelaser-farveskarm-2000039751

Kommentér på:
Tester/Scanner til MotoCR

Annonce