{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
226 visninger | Oprettet:

per Ø
per Ø
Tilmeldt:
11. jan
Emner: 1

Bedre optræk PGO pmx {{forumTopicSubject}}

Hej med jer

Min søn har fået sig en PGO pmx som vi har lavet i stand.
Vi har sat en ny Malossi 50cc sport cylinder og et Ganelli Go udstødning på.
Jeg har drejet en skive til udstødningen og en ny skive til variatoren (8mm)
Han kunne godt tænke sig noget bedre optræk (jeg ved godt at jeg har fjernet noget af hans optræk med skiven i udstødningen) uden at den kommer til at køre stærkere end at han kan betale sig fra det og uden at de evt tager scooteren.
Hvilke muligheder findes der??
Har læst om omdrejningsbegrænseren men tænker ikke at det er en mulighed då politiet tydelig kan høre det
På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedre optræk PGO pmx
  • #1   11. jan Uden at være ekspert på pgo synes jeg at huske det er noget med at fjerne tragt fra studsen, og finde de rigtige ruller.
    I teorien tager ringen i varioen også noget da den forhindrer remmen i at gå i laveste gear (helt ned på gliderøret).
    Derfor kan der være meget at hente i optrækket fra 0-10 kmt, hvis den starter med for lavt omdrejningstal når man giver fuld gas, ved at få nogen strammere trimfjedre i koblingen så den først slynger ud i klokken når omdrejninger er oppe i det rigtige omdrejningstal.
    Jeg havde medium trimfjedrene fra thansen i sidst jeg kørte med ring i på min piaggio fly. Den tog fint med omdrejninger ved fuld gas fra 0 kmt og kom ok hurtigt op på de 30-40 kmt.


  • #2   11. jan Pil tragten det gør en del for optrækket og de tjekker det ik med m mindre den kører hurtigere end 43 MAX
    https://youtu.be/E7aPnBDWSC0?si=OCE0Yj9xl_qwsp8X


Kommentér på:
Bedre optræk PGO pmx

Annonce